|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velge
ja, si det! De må jeg finne ut av!
Takk Molo!
Ja, det er vel en beltestakk.
jeg forknipper bare ikke Sverige og bunad, for meg er det bare gamle mennesker som går rundt med det i Sverige, det gir meg mer negative vibber enn positive. I Norge blir det noe helt annet, jeg HR kommet frem til at jeg har litt så norsk så at jeg vil ha en norsk bunad/drakt/stakk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDu finner i hvert fall mange hos norskflid.no: http://www.norskflid.no/bunad/bunader/
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgehttp://bunaderoslo.no/bunader/
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeHeimen har også en grei oversikt . Om du vet området du ønsker er det ofte lurt å søke opp den lokale husfliden . Www. Heimen.no |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeDet må bli en fra Norge eller Oslo. Akkurat nå heller jeg mot 100-års jubileumsdrakten (se under). Jeg liker også veldig godt 950-års jubileumsdrakten for Oslo (se over), men da var jeg ikke født og jeg vet ikke heller om det er noen som syr den. Kan man ha den om man ikke har arvet den eller var født da? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg ser jo at du har bestemt deg for å ikke ha svenskedrakten, men kommer med et innspill likevel. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hold dere unna den siden. Russisk kjeltringdame. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg så et par Sverigedrakter på ordentlig igår, og de var jo fine! Gikk sammen med en svensk dame i toget, hun sa som deg at hun hadde ingen tradisjon for bunad/drakt, men her i Norge ble det annerledes. Hun skulle få seg Sverigedrakt, og ikke den fra hjemstedet sitt. Spent å se neste år. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
jeg har sett den mange ganger og jeg syns ikke den er stygg, men den er for sterk/skrikende i fargene for at jeg skal like den på meg. Flagget er pent, men de fargene som klær er bare ikke meg. Jeg hadde ikke følt meg så pen, kort og godt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
heimføing
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeSverigedraktene jeg så igår var med liv, slik som i linken til Nextlife. Ser ut som det er flere varianter av den da. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJa, mn jeg liker ikke at det er masse stoff fra under puppene, det klær ikke meg, det er der jeg er tynneste og det bør helst vises, ellers ser je bare stor ut. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeHar du sjekket ut boken "drakt og prakt" som har oversikt over svenske og norske folkedrakter?
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 20-05-13 kl 10:42. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg vurderer bunad - hvilken skal jeg velgeJeg google "folkdräkter" og "folkdräkt" og la inn noen fritt valgte stedsnavn som Dalarne og Värmland og sånn, jeg kan jo lite om svensk geografi eller hvor Pelen er fra. (men det regner jeg med hun har god kontroll på.
|
![]() |
|
|