Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sommeravslutning. So last year?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-16, 22:09   #101
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommeravslutning. So last year?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Men jeg vil si at da barna gikk i barnehage, satt jeg så uendelig stor pris på de som jobbet der og faktisk tok vare på og ga omsorg til barna mine hver eneste dag at jeg i grunnen kunne mane fram takknemlighetstårer på daglig basis om jeg satte meg i riktig modus for det - og de fikk alltid gaver og kort fra oss hver vår. For meg var ikke de barnehageansatte noen "som bare gjorde jobben sin" - de var verdt sin vekt i gull og de former små barnesinn og jeg ville aldri tatt dem for gitt. (Jeg har satt uendelig pris på de flinke lærerne til barna mine også - men barnehageansatte? Don't get me started!)

Ja. Her er minsten straks ferdig med to år på småbarnsavdelingen og pedlederen der har jo, etter oss nærmeste og besteforeldre, helt klart vært viktigste omsorgsperson for ham i disse to årene. Det er ikke så rent lite altså.

Og så må jeg si at kontaktlæreren til mellomste har vært ekstremt viktig dette førsteklasseåret. Vi brukte mye tid på å få ham "på plass" på skolen og takket være kontaktlærer og leder for SFO/AKS fikk vi det til med godt samarbeid og dialog. Det er så utrolig mye verdt at disse menneskene finnes der for barna våre! Det kan liksom ikke sammnelignes med frisøren eller bussjåføren altså. De fortjener at vi viser at vi setter pris på dem.

Gammel 16-06-16, 22:49   #102
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ikke noe stress her, har vært med barnehagen og med 7.trinn (det varte litt lenge men... Jeg er en utålmodig sjel), og det er trivelig å møtes og se litt underholdning fra ungene. Vise at vi setter pris på de ansatte.

Fritidsaktiviteter har ikke hatt noe foreldregreier (kulturskolen, fotball, turn).

Gammel 18-06-16, 14:19   #103
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aftenposten.no/meninger/F...n-499633b.html

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 10:46   #104
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 12:12   #105
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 14:04   #106
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-06-16, 14:55   #107
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Synes det er helt ok jeg, så lenge de samler skoleavslutningen på samme dag for hele skola. Da er det gjennomførbart med flere barn på ulike trinn
Her er det alltid siste onsdag før skoleslutt, fra kl 17-19. Litt felles først, så har klassene noe individuelt. Samt at elevene hadde bakt kaker på skola, så vi slapp ha med noe. Fau kjøpte inn pølser og kaffe.

Neste uke er det siste fotballtrening, som går ut på straffekonk mellom barn og foreldre, og grilling etterpå. Ellers er det ikke noe mer. Men klart, om man har barn som er med på ulike aktiviteter, og alle har avslutning, skjønner jeg det kan bli mye. Men for vår del er det kun skoleavslutningen som er obligatorisk. Så man har som regel er valg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 14:55   #108
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Mens eg syns at det å samle for alle på hele skolen på en dag er djevelens verk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 15:32   #109
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Gammel 19-06-16, 15:59   #110
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her var det helt enkelt i år. En avslutning for storebror, der vi som alltid var på gårdsbesøk, vi trenger kun å ta med drikke, så fikser vertskapet mat. Lillebror sin var på tur til ei grillhytte, der vi grillet. Svømminga var og spiste pizza , da uten foreldre. Fotballen hadde ingen avslutning, helt greit for meg.

Gammel 19-06-16, 16:33   #111
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er det en dag for hvert trinn. Jeg er glad det ikke er samlet selv om vi etterhvert vil måtte gå på tre separate avslutninger. Enten måtte de da helt droppet underholdningen elevene har øvet på (det ville vært synd) ellers ville det bli en veldig lang forestilling om hvert trinn skulle framføre noe (og jeg innrømmer glatt at jeg ville synes det var fryktelig kjedelig å se på underholdningen til alle de andre trinnene).

Gammel 19-06-16, 17:00   #112
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av dem som synes juni tar helt av, og vi har bare 2 barn. Dette er våre to siste uker før skoleslutt:

2 klasseavslutninger
1 hardekjernenavslutning
1 siste-besøksgruppe-før sommeren
1 svømmeavslutning (eldstemann sluttet på piano, så pianoavslutningen unngikk vi år)
1 SFO-avslutning
5 bursdager (inkl. 1 som vi selv arrangerte)
2 jobbavslutninger

Legg til en jobbreise og omrokkering av alle treningstider og -steder pga. renovasjon av svømmeanlegget de siste 2,5 uker før skoleslutt så hadde vi ikke kommet gjennom dette uten noen kollisjoner, gitt.

Gammel 19-06-16, 17:33   #113
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes en sommeravslutning bør være siste skoledag, da har barna fri dagen etter og det er også en reell avslutning. Hvorfor i alle dager skal det være 2 uker før skolen egentlig slutter? Det føles jo ikke dsom en avslutning da...

Personlig synes jeg også det er pes og stress med tvangssosialisering, men jeg setter mer pris på det ettersom barna blir eldre og jeg begynner å kjenne foreldrene bedre. Og barna elsker det. Derfor synes jeg virkelig man skal ta seg tid til det for barnas skyld.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 17:40   #114
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Siste skoledag reiser halvparten av elevene mine på ferie...

7. trinn har skoleavslutning to dager før slutt. Det er fint, for da kan vi ha vannkrig dagen etter uten at stemmene blir ødelagt før avslutningen :-)

Gammel 19-06-16, 17:41   #115
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg synes en sommeravslutning bør være siste skoledag, da har barna fri dagen etter og det er også en reell avslutning. Hvorfor i alle dager skal det være 2 uker før skolen egentlig slutter? Det føles jo ikke dsom en avslutning da...

Så fremt ikke hele skolen skal ha avslutningen sin samtidig er det ikke mulig for alle å ha siste dag. Syv trinn skal fordeles på hver sine dager så noen må nødvendigvis ha sin lengre unna siste skoledag enn andre. Her holdes skoleavslutningene i løpet av siste uke før skoleslutt.

Gammel 19-06-16, 18:57   #116
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Personlig synes jeg også det er pes og stress med tvangssosialisering, men jeg setter mer pris på det ettersom barna blir eldre og jeg begynner å kjenne foreldrene bedre. Og barna elsker det. Derfor synes jeg virkelig man skal ta seg tid til det for barnas skyld.

Problemet er jo at det er så mye som skjer samtidig på denne tiden av året, at det holder ikke å "ta seg tid til det for barnas skyld", for det er ikke nok tid å ta av. Det handler om ikke at jeg prioriterer å sitte i sofaen og se Kardashians i stedet for å dra på skoleavslutning, det handler om jeg faktisk ikke kan være fem steder samtidig. Noe som var en helt reell problemstilling forrige uke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 20:22   #117
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Problemet er jo at det er så mye som skjer samtidig på denne tiden av året, at det holder ikke å "ta seg tid til det for barnas skyld", for det er ikke nok tid å ta av. Det handler om ikke at jeg prioriterer å sitte i sofaen og se Kardashians i stedet for å dra på skoleavslutning, det handler om jeg faktisk ikke kan være fem steder samtidig. Noe som var en helt reell problemstilling forrige uke.

Men da er det jo ikke sommeravslutning på skolen som er problemet, men at det avholdes avslutning for fritidsaktiviteter i tillegg. Jeg er ikke blant dem som gleder meg til slike avslutninger, men jeg ser absolutt verdien av å treffe Ullungens klassekamerater som jeg hører så mye om, og som hun tilbringer mange timer sammen med hver eneste dag, samt foreldrene deres. Og ikke minst lærerene!

Hvordan avslutningen avvikles, derimot! Her var det planlagt skogstur med overnatting, fra fredag til lørdag(!). Opplegget var det ingenting å si på; det var mange nok telt og villige foreldre til at alle barna som ville kunne bli igjen, mens de foreldrene som synes dette er utenfor komfortsonen kunne dra hjem om kvelden.

Men det bøttet ned hele dagen, og forsøkene på å flytte arrangementet inn i samlingssalen (da uten overnatting), ble kontant avvist av skogsmafiaen. Så der sto vi duknakket ute i marka, mens så store svermer av mygg og knott som jeg aldri har sett maken til, trengte seg inn under klærne sammen med regndråpene. Heldigvis var alle medlemmer av Xian-familien samstemte i at her gjaldt det å komme seg hjem med sushi take away raskest mulig, så pinen varte ikke mer enn halvannen times tid. Og vi var rørende enige om at det er veldig riktig for oss å flytte ut av pinnebrød-land, hvilket vi skal om et års tid.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 20:43   #118
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg som har sløvt lite overskudd synes alt etter jobb er pyton. Avslutning i seg selv er hyggelig. Hvis det er lavterskel som ikke krever så mye annet enn at man skal ha det hyggelig sammen.

Gammel 19-06-16, 21:29   #119
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men både skole og SFO-avslutning? Why?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 23:02   #120
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinnebrødland!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.