Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er dette forumet for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 08:17   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er dette forumet for?

Helt enig. Gud forby at moddene her skulle gå over til samme naziregime som de har på enkelte andre fora. :grøsse:

Gammel 07-10-06, 08:46   #102
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Nei, for det går an å være ganske så ufyselig uten at man direkte kan ta vedkommende for det. Bruk av ironi, indirekte latterliggjøring, diverse hersketeknikker...

Når du insinuerer at det er slik folk her opererer, så er du ganske ufyselig selv.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:50   #103
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting med atmosfæren her inne som noen kanskje overser, er at det er veldig mange her inne som liker å tulle med ord og språk og argumentasjon. Jeg synes stemningen er veldig leken. Mye er skrevet med et lite flir. Det er nok ikke så bra for egen trivsel å ta absolutt alt blodig alvorlig og bygge store fiendebilder ut av hver antatte fornærmelse. Men som Skilpadda sier, hvis det er det man har lyst til, skal man da få lov.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:51   #104
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Høyt utdannede, likestillings-krevende akademikere som tilter hvis det mangler ett punktum eller Gud forby stor bokstav på rett sted.
Måkke finne på å være hjemmeværende og stolt av det eller syns at dagens samfunn kunne bremset litt.

For å ta utgangspunkt i hovedinnlegget. Ser du paradokset i det du selv skriver her? Du refererer til en gruppe som du karakteriserer på en helt bestemt måte. Jeg anser det du skriver der for å være ganske stigmatiserende og tatt ut av enhver sammenheng.

Det kan virke som om du drasser med deg en del grums og motvilje du har mot enkelte brukere, fra NM. Dermed trekker du litt vel raske konklusjoner.
Du har startet noen tråder hvor en del har vært uenige med deg. Det er kanskje her skoen trykker?

Den gruppen du muligens refererer til har også mange ulike synspunkter, og kan være uenige om mye. Det blir tull og tøys å påstå at de alltid er enige og backer hverandre opp. Synes jeg.

Man skal ikke være stygg og ufin, men man må for guds skyld ikke slutte å diskutere og si hva man mener.
Jeg tror de aller fleste her har empati i bøtter og spann, så det det koker ned til er uenigheter om sak - og såpass må man tåle.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:21   #105
rakka
Aktiv

rakka er litt kul
Standard

Tror ærlig talt ikke den tråden ville blitt sensurert på nm engang.[/quote]

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:32   #106
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Dette var en kostelig tråd! Haha, nå fikk jeg meg en del gode lattere!

Gammel 07-10-06, 11:55   #107
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

For å ta utgangspunkt i hovedinnlegget. Ser du paradokset i det du selv skriver her? Du refererer til en gruppe som du karakteriserer på en helt bestemt måte. Jeg anser det du skriver der for å være ganske stigmatiserende og tatt ut av enhver sammenheng.

Det kan virke som om du drasser med deg en del grums og motvilje du har mot enkelte brukere, fra NM. Dermed trekker du litt vel raske konklusjoner.
Du har startet noen tråder hvor en del har vært uenige med deg. Det er kanskje her skoen trykker?

Den gruppen du muligens refererer til har også mange ulike synspunkter, og kan være uenige om mye. Det blir tull og tøys å påstå at de alltid er enige og backer hverandre opp. Synes jeg.

Man skal ikke være stygg og ufin, men man må for guds skyld ikke slutte å diskutere og si hva man mener.
Jeg tror de aller fleste her har empati i bøtter og spann, så det det koker ned til er uenigheter om sak - og såpass må man tåle.

Nei, jeg har definitivt ikke med meg noe grums fra NM, da hadde jeg vel heller blitt lykkelig over at flesteparten trakk seg ut istedet for å være med på flyttelasset.

Jeg er helt enig i at diskusjonene her inne er langt "hissigere" på en hyggelig måte enn mange andre stder for som det blir sagt her, glir de mer naturlig over og det er bra.

Det er den nedlatende tonen som er ufin og ikke har noe med å argumentere mot uenigheter om.

Jeg har heller ikke noen sko som trykker for at jeg får motargumenter i "mine" tråder, absolutt ikke, hvis det er oppfattelsen har jeg ikke klart å uttrykke meg skikkelig.

Jeg mener fremdeles at et forum som nettopp åpner for annet enn bleie og grøt-snakk også bør ha takhøyde for ikke-akademikere med meninger om mangt og det var direkte mobbing i mine øyne den tråden der man gikk rett på yrke til vedkommende og insinuerte at brukeren umulig kunne ha hodet på rett plass når vedkommende hadde det yrket hun hadde.

Ja, jeg fikk med meg at de trakk seg inn igjen og beklaget uttalelsene og det er veldig bra, men da var jeg allerede så provosert at jeg laget denne tråden

Og jammen ble det en diskusjon ut av den også

Gammel 07-10-06, 12:18   #108
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg mener fremdeles at et forum som nettopp åpner for annet enn bleie og grøt-snakk også bør ha takhøyde for ikke-akademikere med meninger om mangt og det var direkte mobbing i mine øyne den tråden der man gikk rett på yrke til vedkommende og insinuerte at brukeren umulig kunne ha hodet på rett plass når vedkommende hadde det yrket hun hadde.

Alle er her enig om at det i den konkrete tråden du sikter til gikk litt overstyr, men der har de impliserte parter ryddet opp og sagt unskyld. Ferdig med det.

Dette er vel nettopp et forum der du kan få mene det du vil om mangt, men det er her - som ellers i samfunnet - slik at hvis du offentliggjør din mening, så vil alltid noen være enig, og andre være uenig. Slik er livet, akademiker eller ikke; livet ville vært en forferdelig kjedelig tilstand om alle var skjønt enige.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 12:30   #109
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Alle er her enig om at det i den konkrete tråden du sikter til gikk litt overstyr, men der har de impliserte parter ryddet opp og sagt unskyld. Ferdig med det.

Dette er vel nettopp et forum der du kan få mene det du vil om mangt, men det er her - som ellers i samfunnet - slik at hvis du offentliggjør din mening, så vil alltid noen være enig, og andre være uenig. Slik er livet, akademiker eller ikke; livet ville vært en forferdelig kjedelig tilstand om alle var skjønt enige.

Kan ikke annet enn være enig i det

Gammel 07-10-06, 13:11   #110
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Har jeg gått glipp av action, nå da.

Har jeg godt glipp av action, nå da.

Første gang skriver du det riktig, men andre gangen er det helt feil. Du må være en av disse lavere utdannede individene det snakkes om ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:03   #111
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg fikk med meg at de trakk seg inn igjen og beklaget uttalelsene og det er veldig bra, men da var jeg allerede så provosert at jeg laget denne tråden.

Jeg synes det er litt rart at du ikke vil godta unnskyldningene som kom i den tråden. For hadde du gjort det, ville du ikke blitt så provosert som du tydligvis er blitt nå. Man kan ikke drive å dra opp ting som er gjort og sagt og beklaget i hver eneste tråd og diskusjon heretter. Vannet som rant under bekken i forrige uke er borte og i sjøen nå, og jeg synes man skal ta utgangspunkt i det vannet som faktisk renner der nå.

Hvis jeg skulle gå rundt og være sur på alle som en eller annen gang i livet mitt hadde vært ufin mot meg, ja da ville jeg ikke hatt det noe særlig godt. Og samme prinsippet synes jeg skal gjelde her, har noen sagt unnskyld på en ærlig og redelig måte så må man godta det.

Bortsett fra det så signerer jeg Skilpadda på alle punkt.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:04   #112
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg synes det er litt rart at du ikke vil godta unnskyldningene som kom i den tråden. For hadde du gjort det, ville du ikke blitt så provosert som du tydligvis er blitt nå. Man kan ikke drive å dra opp ting som er gjort og sagt og beklaget i hver eneste tråd og diskusjon heretter. Vannet som rant under bekken i forrige uke er borte og i sjøen nå, og jeg synes man skal ta utgangspunkt i det vannet som faktisk renner der nå.

Hvis jeg skulle gå rundt og være sur på alle som en eller annen gang i livet mitt hadde vært ufin mot meg, ja da ville jeg ikke hatt det noe særlig godt. Og samme prinsippet synes jeg skal gjelde her, har noen sagt unnskyld på en ærlig og redelig måte så må man godta det.

Bortsett fra det så signerer jeg Skilpadda på alle punkt.

dette innlegget burde vel ligge på flisespikker-forumet

Gammel 07-10-06, 14:17   #113
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Forklar gjerne hvorfor du mener det. Sikkert fler enn meg som lurer.

Gammel 07-10-06, 14:20   #114
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forklar gjerne hvorfor du mener det. Sikkert fler enn meg som lurer.

Jeg lurer også veldig. Når ble det flisespikking å påpeke at det må være mulig å godta en unnskyldning som kom for flere dager siden?

Gammel 07-10-06, 14:28   #115
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Svarer paa spoersmaalet i overskriften jeg>

Dette er helt klart et forum for slike som meg . Jeg synes det er artig at det er mange her som er opptatt av at vi bruker det norske spraaket riktig. Jeg er nok selv mer enn middels opptatt av rettskrivning, og synes det er bra at det er saa mange som skriver riktig her. Da er kanskje ikke det norske spraaket saa ute aa kjoere som jeg trodde allikevel . Paa den annen side kunne jeg aldri tenke meg aa henge meg opp i andres skrivefeil, bare hvis det ligger noe humoistisk paa lur, som jeg bare ikke kan klare aa overse.

Maa ellers si at jeg ville synes det var synd om dette med rettskrivning ble saa fokusert paa at noen vegret seg for aa si sin mening her inne. Det er jo tross alt innholdet som er viktig, og det er sjelden folk skriver saa mye feil at innholdet blir utydelig.
Goey at det er en egen traad hvor man kan pirke paa og leke med spraaket saa mye man vil. Hvis man holder seg der med sitt flisespikkeri, saa kanskje man forhindrer at noen faar skrivevegring.

Ellers liker jeg selvfoelgelig ogsaa godt innholdet paa dette forumet og maaten det snakkes paa. Har sagt det foer, men maa bare gjenta at jeg serioest er redd for aa bli avhengig . Naar det er saa artig her, saa har i hvert fall jeg en tendens til aa bli her litt for lenge, og det maa jo gaa ut over noe annet.
les > helst husarbeid

Naa maa jeg bare faa sagt, foer alle iler til aa skal rette paa meg her, at jeg mangler visse tegn og bokstaver paa mitt tastatur. Saa det er ikke feil alt som ser ut som feil .

Gammel 07-10-06, 14:32   #116
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg lurer også veldig. Når ble det flisespikking å påpeke at det må være mulig å godta en unnskyldning som kom for flere dager siden?

Hvor har jeg skrevet at jeg har problemer med å godta en unnskyldning?!

Gammel 07-10-06, 14:33   #117
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Hvor har jeg skrevet at jeg har problemer med å godta en unnskyldning?!

Hvor har noen Tinetoff skrevet at du har problemer med det?

Spørsmålet er hvorfor du mener Adriennes innlegg hører hjemme i flisespikkerforumet?

Gammel 07-10-06, 14:35   #118
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Hvor har noen Tinetoff skrevet at du har problemer med det?

Spørsmålet er hvorfor du mener Adriennes innlegg hører hjemme i flisespikkerforumet?

Den dulten på slutten har visst ikke klart å gjøre jobben sin

Gammel 07-10-06, 14:35   #119
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Hvordan skal jeg ellers forstå ditt svar på Adriennes innlegg?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne

Opprinnelig lagt inn av Zefid

Gammel 07-10-06, 14:36   #120
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvordan skal jeg ellers forstå ditt svar på Adriennes innlegg?

hvorfor har du utelatt dulte-smilien når du quoter meg?

Svar

Emneord
klassiker, paul anka

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.