|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Jepp. Og jeg tenker at selv om dette er ekstra ille i år, bør det kanskje skilles bedre mellom denne problemstillingen, og oppfordringene til å bruke barnehagen så lite som mulig fordi vi er midt i en pandemi?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Enig. For dette er alltid et problem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg antar at det ikke gjelder bare julen heller, emn også sommerferieukene og påske, for eksempel?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sikkert. Jeg har jo bare erfaring som forelder, men vet at dette stadig har vært en greie. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Det gjelder også da ja.
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg også enig i. Gå i dialog med foreldre om barnet kommer eller ikke. Og så er jeg litt preget av et familiemedlem som tidligere jobbet i barnehage og snakket utrolig mye skit om foreldre. Vedkommende var ikke særlig nådig i beskrivelsen av hvor håpløst det var at noen leverte ungene først og hentet sist og dro hjem for å ligge på sofaen eller dra på shopping eller hva som helst. Noe som sannsynligvis ikke stemte, eller som kanskje var god nok grunn til at barnet hadde det bedre i barnehagen.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Pøblis: jeg synes det er veldig ugreit å tillegge meg holdninger jeg overhodet ikke har. Jeg ugleser overhodet ikke foreldre som sender barna i barnehagen. Vi ber om at foreldre ser om de har bevov. Vel resultatet hos oss idag er at vi kunne vært halvparten av antall ansatte vi er. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Diskusjonene i denne tråden går jo mange steder og i mange nivåer, så tenkte det var greit å være tydelig på hva jeg kommenterte. Jeg bor i Trondheim og her har oppfordringen om å holde ungene hjemme fra barnehagen gått fra kommunedirektøren.
Til sammenligning: De som soner med fotlenke, kan arbeide, studere, handle mat (ok, kanskje "bare" nærbutikken en gang i uka, men alikevel ...) Jeg synes fritidskarantene er ... det nærmer seg i alle fall en statlig inngripen for privatpersoner som er veldig alvorlig, og som per i dag er "forbeholdt" de som er straffedømt.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg leste deg sånn. Jeg syntes innlegget ditt var preget av mistro til foreldrenes faksitks behov, og jeg reagerte veldig på at du skrev "sårbare". For meg betyr anførselstegnene at du er sarkastisk og mener at disse barna ikke er sårbare på ordentlig. Skriftlig kommunikasjon er ikke alltid så lett. Beklager at jeg feiltolket deg. det var sikkert farget av mye av det jeg har lest i sosiale medier de siste ukene.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Vår skole er ganske gode til å se hvem som trenger litt ekstra under pandemien. Imidlertid er slike tilbud frivillige, så resultatet er at A og B ikke kommer på skolen, selv om de kan, og heller ikke deltar på hjemmeskoleopplegget fordi ingen følger opp og de bestemmer selv.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg tror Trixie mener at de sårbare barna blir glemt til vanlig, vi som arbeider i barnehage ønsker virkelig å fange opp og ivareta de sårbare barna, men vår bemanningssituasjon tilsier at dette er noe særdeles vanskelig å få til. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Og på min avdeling har vi flere ansatte som ikke kan få 3.dose før i mars/april, da disse tok dose 2 ganske sent på høsten. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Takk Fjols, var det jeg mente. Tror jeg skal slutte å skrive her siden jeg skriver så utydelig. Selvsagt skal sårbare barn være i bhg, poenget var at dette nå settes fokus på. Det vi opplever ellers er jo at disse barna ikke får timene de trenger, budsjettet skrapes ned for midler osv. Fokuset burde vært der hele tiden. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Tror ikke du skriver så utydelig, men som jeg sier over - det er vanskelig å argumentere mot intensjoner (da man av natur ikke kan se hva folk tenker eller mener).
|
|
|
#16 |
|
|
Jeg må si jeg synes det er litt merkelig å fremheve dette om seg selv og sin yrkesgruppe samtidig som du fremstiller det som om foreldre melder på barna sine uten å bruke plassen uten omtanke for de ansatte som kunne tatt ut ferie/avspasering. Hva med ha litt tiltro til at det ligger en grunn bak når foreldre gjør det, feks. for tidlig påmeldingsfrist, endringer i hvem som har mulighet til å være hjemme osv?
|
|
|
|
#17 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg tror det ofte er sånn, at det stikker mest i de som har gode grunner. Når halvparten av påmeldte unger ikke kommer i barnehagen, så tror jeg ikke det er like gode grunner for alle foreldrene. Jeg tror det er mye sløvskap ute og går, og manglende forståelse. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Altså; dette er jo ikke unikt. Jeg har selv byttet jobb som direkte følge av mistrivsel pga pandemidrift.
|
|
|
#20 |
|
Nei, det tror jeg ikke det er heller. |
|
|
|
![]() |
|
|