|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
| Så snart h*n vokste ut av babysetet |
|
32 | 16,67% |
| Da h*n ble 2 år |
|
37 | 19,27% |
| Da h*n ble 3 år |
|
62 | 32,29% |
| Da h*n ble 4 år |
|
61 | 31,77% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Bilsyke er noe de aller fleste vokser av seg, så det er verdt å prøve å snu igjan av og til.
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Jeg gleder meg til jeg vokser det av meg.
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Storesøster var aldri bilsyk så lenge hun satt bakovervendt. Hun har derimot vært plaget med bilsyke etter at hun ble snudd forover. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Nja.... skal og skal. Det er mange forovervendte seter som bruker fempunktssele også. Selv om altså TT anbefaler trepunkt og så videre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Bag med nett er også lovlig, men det er ikke anbefalt av TT.
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Jeg vet det. Det var bare kommentaren din "man skal ikke" jeg kommenterte. Det var formulert som om dette enten var ulovlig eller teknisk umulig, noe det jo ikke er. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Jeg ville også på det sterkeste frarådet folk å bruke bag med nett, og derfor sagt man bruker ikke bag med nett. Det er livsfarlig. Det er lovlig, yes, men man skal ikke.
|
|
|
#9 |
|
strikker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Mange snakker om store bakovervendte seter og trang plass.
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Jeg skal være ærlig. Nei, vi testet ikke ut en masse seter. Vi hadde ungen med i butikken, og han prøvesatt stolen. Vi vurderte festemekanismer, med og uten støtteben, med og uten festestropper, hvor enkelt å regulere, osv. Ett sete (kan det ha vært HTS, tro, det er jo mer enn 7 år siden, hukommelsen svikter) måtte vi utelukke på grunn av størrelsen. Ellers fant vi et sete som fikk plass. Men etter hvert oppdaget vi at setet var fryktelig tungvindt i bruk. Seler som krøllet seg, stropper som ble gradvis slakkere, og et styr uten like å flytte fra bil til bil - selv om det ikke var noe vi gjorde ofte, altså. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Her er storesøster 2 år 8 mnd og jeg håper hun kan sitte bakovervendt lenge ennå, men vi må nok ut og kjøpe nytt sete. Duologicen begynner å bli trang. Tvillingene sitter selvsagt også bakovervendt. Vi trenger ny bil, siden det er trafikkfarlig å kjøre med alle tre i baksetet. Det er null sikt. Vi har kun hatt en tur med alle tre i samme bil og det var hjem fra sykehuset for to måneder siden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Og nå må jeg stikke, så hvis du har tenkt å krangle videre med meg, bina, svarer jeg bare "Deg om det!
|
|
|
#15 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Dessverre alt for lite..
|
|
|
#16 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Måtte snu han da han bl 2 år. Han ble for lang for britax eclipsen. Så nesten ut som securaen gjør i dag.
|
|
|
|
#17 |
|
Musk
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg bor i "resten av Europa", og gutten min satt fremover fra han hadde vokst ut av babysetet. Jeg tror aldri jeg har sett en saann bakovervendt stol til större barn enn babyer. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi har to barn. Storebror ble snudd da han var 1 år, lillebror er 3 år og sitter bakovervendt enda. Har ikke stemt.
|
|
|
#20 |
|
...
DL er ikke svindyr og den må jo ikke benyttes fra nyfødt selv om den kan. Blir jo som med andre gruppe 0-1 stoler det. (DL kan muligens bestilles litt billigere i Stikkas nettbutikk, som du jo begynner å bli godt kjent med
Men hva er egentlig trangt? Man vil jo at barnet skal sitte med setet ganske tett rundt seg. Skal jo ikke være mye plass å bevege seg på. Storesøster er stor og hun sitter bra i sin Britax MultiTech. Hun satt bra i Brio Zento'n også, og hun har bra med plass i Britax Two-Way. Hun er ikke liten. 20kg og 110+cm.
Bakovervendt har vel vært anbefalt i ganske mange år.
|
![]() |
|
|