|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
| Ja |
|
159 | 76,08% |
| Nei |
|
27 | 12,92% |
| Vet ikke |
|
3 | 1,44% |
| Annet |
|
20 | 9,57% |
| Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Da hadde jeg blitt rimelig irritert vet jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
snur
|
Sånn er ikke barnegudstjenestene her i byen. Jeg har vært med barnehagen til ungene flere ganger. Det er mye sang, juleevangeliet blir dramatisert av prestene (ganske morsomt med den mannlige presten utkledd som engel
|
|
|
#4 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?[quote=Karina;1357423]Sånn er ikke barnegudstjenestene her i byen. Jeg har vært med barnehagen til ungene flere ganger. Det er mye sang, juleevangeliet blir dramatisert av prestene (ganske morsomt med den mannlige presten utkledd som engel |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Det der ville jeg tatt opp med barnehagen altså.
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ble slutt på juleevangeliet med den nye presten som kom for et par år siden. Ped leder var åpen på at det var ganske så "forkynnende" og svært lite tilrettelagt for små barn. Ble forventet at de satt stille hele tiden osv. Mye preik og lite sang. Det var annerledes de to første årene hun gikk i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Men hvorfor i alle dager deltar barnehagen på noe sånt? Hadde det vært sånn i vår barnehage hadde jeg forlangt at vi slutta med det. Den avdelinga jeg jobber i hadde iallefall ikke gått.
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Men guriland - selv om vi er kristne, ville jeg IKKE at ungene mine skulle vært alene med barnehagen på en gudstjeneste med et slikt innhold. Man må da virkelig ta hensyn til at det er små unger man har med å gjøre. Og uten foreldre. Jeg hadde kommet til å blitt svært sint tror jeg... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Men det her har jeg ikke mye til overs for nei. Er ikke sånn det skal være. Har vært i kirken flere ganger med bhg og da har de alltid et veldig hyggelig opplegg for de små. Ikke noe preking og skremselspropaganda ihvertfall |
|
|
|
|
|
#10 |
|
*_*
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barna under to år er ikke med på gudstjeneste i barnehagen til min lille, så vi har ikke den problemstillingen i år. Svarte likevel vet ikke, fordi jeg er usikker på om han skal få henge med neste år. På en måte ser jeg på det som en spennende ekskursjon for ham, på den andre siden er vi jo ikke kristne. På en måte tenker jeg at det kan ses på som ren feltstudie, samtidig er det jo snakk om å ta et standpunkt for eller mot religionsopplæring.
|
|
|
|
#11 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, det skal de få bestemme selv. Barna mine er ikke døpt (siden verken jeg eller mannen er religiøse), men om barna mine vil gå i kirken så er det helt greit for meg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, det skal de. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?I de julegudstjenestene jeg har vært med barnehager og skole, så har det vært lagt opp til at det bare skal være triveligt og litt spennende. Barna har fått kommet opp, og det har vært små spontane skuespill, som har vært samtalevner i årevis.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Normen da var bedre. Da kunne man i det minste få fritak fra faget og la ungene læres opp i det som virkelig betyr noe.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Som er....? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Hva tror du?
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det var ikke spydig ment, jeg lurte virkelig på hva du synes er det viktigste barna kan lære. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Snikende tiger
|
Ja vel.
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hadde hun begynt i bhg før jul, så hadde hun blitt med de andre ja. Skjønner ikke hvorfor ikke egentlig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen bruker ikke å delta på gudstjeneste, men på julevandring. Da får barna være med på å kle seg ut og dramatisere juleevangeliet. Gutten min skal være med. Alternativet er vel å være sammen med en annen avdeling i barnehagen imens. |
|
|
|
![]() |
|
|