Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 21:35   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg var bare 17 da jeg ble sammen med tullingen som skulle vise seg å være en slu rev med mange, mentale spill. Lurer på om det var Skvetten som nevnte noe med at man lærer og ikke gjør feil igjen, eller noe i den duren. Anyway, jeg lurer på om det at jeg har en psyko far OG er et passe sterkt menneske, gjorde at jeg både så tegnene tidlig og gikk på dagen når det for fullt gikk opp for meg hva han holdt på å gjøre.

Du har selv snakket om det "lille ekstra" som gjør at man overlever ting. Nå har jeg aldri vært gjennom så mye som en del, men jeg tror definitivt jeg vil plassere meg selv i en bås som tilsier at jeg har evnen til å takle motgang.

Det er heldigvis mange mennesker som har dett "lille ekstra" enten det gjelder mennesker som står i helvete og kommer ut uten varige mèn eller det er barn med dårlige oppvesktvilkår eller kanskje en rusmiddelavhengig som kommer seg ut av misbruket sitt. Heldigvis så er det ikke slik at en må ha vært gjennom mange negative hendelser eller store traumer for å være i besittelse av det "lille ekstra". Akkurat den faktoren er det jo en del som forsker på, hva er det som gir det "lille ekstra" og hvordan bruker vi det.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:01   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok også jeg er typen som kanskje kunne blitt værende, selv om det er umulig å si. Rett og slett fordi jeg har vanskelig for å gi slipp på personer jeg bryr meg om. Men jeg tror ikke jeg tiltrekker meg den typen mann som er troendes til å slå. Til det er jeg alt for "high maintenance". Jeg krever ganske mye av partneren allerede tidlig i forholdet, ikke materielt sett, men i forhold til det å "vise seg selv". Og det er vel kanskje ikke så enkelt for en mann som kan ty til vold for å få utløp for sine frustrasjoner?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:09   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om min mann hadde slått meg, så kan jeg garantere at jeg hadde gått på flekken.

Sist redigert av Ru : 09-03-09 kl 14:54. Årsak: Sa litt mye, kanskje
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:16   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Esme - det du sier om den man synes mest synd på er viktig. :::::::::::::.

Lille Ru - det er en gruppe jeg tar på ordet når de sier at de hadde pakket og gått ved første ørefik. Og det er akkurat de som har opplevd vold før og som har vokst på å forstå hva som skjedde da.

Jeg kan også si med hånden på hjertet at om drømmeprinsen hadde gjort meg eller ungene noe så hadde det eventyret tatt bråslutt der og da. Men det er den jeg er nå.

Sist redigert av Slettet bruker : 09-03-09 kl 12:57. Årsak: Åpent forum. :)
  Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:19   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..........

Sist redigert av Polyanna : 09-03-09 kl 13:38.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:22   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Polyanna - jeg er skikkelig dårlig på akkurat det der. Men til gjengjeld ser jeg ikke ut som et forfylla vrak så jeg satser på "har dusjet i dag" sympatien.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:24   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...........

Sist redigert av Polyanna : 09-03-09 kl 13:38.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:03   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sitron - mitt inntrykk av deg er at du er istand til å kreve noe av andre på dine egne vegne. Det er nok den viktigste ingrediensen for å komme seg unna.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.