Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utskjelt på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 00:00   #1
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utskjelt på SFO

Jeg har et aldri så lite dillemma. Enern (ni år) kom hjem fra SFO idag, helt oppløst i tårer. Hun klarte nesten ikke fortelle hva som hadde skjedd, men stykkevis og delt kom det etterhvert frem at hun hadde fått en overhøvling av en SFO-ansatt uten å ha gjort noe som helst. For en jente som aldri gjør noe galt og alltid er snill og grei var dette omtrent verdens undergang. Hun hadde fått beskjed om å skamme seg, og det var spesielt sårende.

Dette hadde skjedd:

En gutt i klassen hennes hadde bedt henne si en setning om og om igjen, i hurtig tempo. Da hørtes det ut som om man sa noe stygt om denne SFO-ansatte, men det fant jo ikke enern ut før hun hadde sagt det. Bestevenninnen til enern hadde ropt til den ansatte: Enern sa at *piiiiip*! hvorpå den ansatte gikk rett i utskjellingsmodus. Enern hadde ikke fått sagt noe som helst før hun hadde fått huden full og overhøvleren hadde snudd på hælen og gått.

Jeg ringte moren til bestevenninnen for å høre om datteren hadde fortalt noe om dette hjemme, og for å bekrefte enerns versjon. Venninnen brøt fullstendig sammen av dårlig samvittighet for at hun var skyld i at enern fikk ufortjent kjeft. Hun bekreftet det som hadde skjedd, og at de ikke hadde rukket å si noe som helst for å forklare seg. Jeg må si jeg syns det er litt rart at det ikke gis rom for forklaringer, men på den annen side så har det vært mye rart som har skjedd der oppe.

Nå vil ikke enern gå på skolen imorgen, for hun er så skamfull og redd for at denne ansatte skal være sint på henne. Hva ville du gjort?

Gammel 13-12-06, 00:08   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utskjelt på SFO

Jeg hadde grisebanket de.

Gammel 13-12-06, 00:08   #3
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde grisebanket de.

Det var selvsagt min første tanke. Hadde du tatt kontakt med denne ansatte?

Gammel 13-12-06, 00:09   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde krevd full unnskyldning foran din datter + de andre barna som var tilstede.

Gammel 13-12-06, 00:11   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg hadde krevd full unnskyldning foran din datter + de andre barna som var tilstede.

Seriøst, eller tuller du med meg igjen?

Gammel 13-12-06, 00:11   #6
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde tatt det opp med den det gjaldt, og krevd en unnskyldning.

Gammel 13-12-06, 00:12   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Selvsagt tuller jeg ikke. En offentlig unnskyldning er på sin plass. Hun fortjener å drite seg ut for det hun gjorde og de andre barna + din datter fortjener å se en voksen legge seg langflat etter en tabbe, samt at da skjønner alle at slik oppførsel er ikke lov fra en voksen.

Gammel 13-12-06, 10:15   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt tuller jeg ikke. En offentlig unnskyldning er på sin plass. Hun fortjener å drite seg ut for det hun gjorde og de andre barna + din datter fortjener å se en voksen legge seg langflat etter en tabbe, samt at da skjønner alle at slik oppførsel er ikke lov fra en voksen.

Herregud, drit ut, kryp, slikk meg i ræva?? Er det noen måte å gjør det på? Hevn?

Safran: Jeg kan fostå hva sitronen mener, og jeg er delvis enig. Jeg hadde definitivt tatt kontakt med personalet. SFO-lederen. Slik oppførsel er uakseptabel.

Sist redigert av Hyacinth : 13-12-06 kl 11:55.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 14:37   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke får noe svar i dag heller, er det på sin plass å ta kontakt med nærmeste leder. Man kan ikke oppføre seg sånn overfor barn, å skjelle dem ut på den måten er helt uakseptabelt. (ja, overfor voksne også, selvsagt )

Jeg har møtt enern, og maken til grei og veloppdragen jente skal man lete lenge etter. Selvsagt kan den snilleste jente få et røkk, men det virker jo ikke som dette er tilfellet nå. Å bli urettferdig straffet er noe som sitter veldig dypt i magen på meg, det er ingen ting som gjør meg sintere. Å få kjeft og straff for noe man ikke en gang får lov til å forklare seg om, det trigger alle strittepunktene mine og ejg blir rasende, krenket og sint. det er slike ting jeg sliter ordentlig med å tilgi og komme over.

Min varmeste sympati med enern!

Gammel 13-12-06, 14:40   #10
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Utskjelt på SFO

Oj, du må fortelle hvordan det gikk.
Jeg hadde absolutt tatt det grundig opp med de ansatte, ikke bare vedkommende som gjorde det, men også h*ns overordnede.
Og vedkommende burde så absolutt legge seg flat og gi jenta di en ordentlig unnskyldning.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 20:50   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Å unnskylde seg = drite seg ut?

Nei, selvsagt ikke. Har jeg sagt det da? Jeg mener bare at er man virkelig så mye bedre enn motparten når man kun er ute etter å få henne til å krype for deg og drite henne ut? Er DET den rette måten å gjøre det på?

For å presisere en annen ting, så synes jeg denne personen ikke burde ha jobbet på SFO i det hele tatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 00:14   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg overreagerer. Jeg syns dette er uakseptabel oppførsel av en voksen, men hadde egentlig regnet med å få høre "get over it" eller noe i den duren.

Gammel 13-12-06, 00:42   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg overreagerer. Jeg syns dette er uakseptabel oppførsel av en voksen, men hadde egentlig regnet med å få høre "get over it" eller noe i den duren.

Jeg også synes oppførselen er uakseptabel, men jeg regner med at du gir den ansatte muligheten til å forklare seg ovenfor deg - på samme måte som datteren din sin oppførsel var uakseptabel, men den ansatte burde ha latt henne få muligheten til å forklare seg. Og hvis datteren din hadde fått forklart seg hadde det vel ikke vært noen sak iom dette var en misforståelse? Og det er slik jeg oppfatter oppførselen fra den voksne også - en misforståelse.

Sist redigert av him : 13-12-06 kl 08:52. Årsak: oppførsel en -> oppførselen
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 00:46   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg også synes oppførsel en er uakseptabel, men jeg regner med at du gir den ansatte muligheten til å forklare seg ovenfor deg - på samme måte som datteren din sin oppførsel var uakseptabel, men den ansatte burde ha latt henne få muligheten til å forklare seg. Og hvis datteren din hadde fått forklart seg hadde det vel ikke vært noen sak iom dette var en misforståelse? Og det er slik jeg oppfatter oppførselen fra den voksne også - en misforståelse.

Jeg er ikke akkurat den som biter hodet av folk, det gjør jeg stort sett bare på nett. Det er jo en misforståelse, og feilen ligger hos den voksne som skjeller ut en uskyldig UTEN å undersøke hva det dreier seg om, og i tillegg ikke gir rom for oppklaring.

Jeg skjønner ikke at hun kan ha trodd at enern sa noe sånt, hun er den siste som ville vært frekk - og det vet denne voksne.

Gammel 13-12-06, 01:09   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke akkurat den som biter hodet av folk, det gjør jeg stort sett bare på nett. Det er jo en misforståelse, og feilen ligger hos den voksne som skjeller ut en uskyldig UTEN å undersøke hva det dreier seg om, og i tillegg ikke gir rom for oppklaring.

Jeg skjønner ikke at hun kan ha trodd at enern sa noe sånt, hun er den siste som ville vært frekk - og det vet denne voksne.

Slik er vår gutt også, men likevell opplevde vi
noe lignende med storebror.Læreren hadde fått forklaring etter at storebror var på vei hjem, og hun ringte da på mobilen min og ba om unnskyldning til meg, og skulle be om unnskyldning til storebror dagen etter. Det var en "spak" storbror som kom hjem fra skolen, men utrolig lettet da han skjønnte at læreren hadde forstått hvordan det han sammen. Så om ikke læreren ringer deg opp igjen, hadde jeg ringt til hun svarte meg. Lykke til.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 01:37   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Alle mennesker kan misforstå og bli sinna, men å skjelle ut noen uten å høre den personens side av saken er rimlig uakseptabel spør du meg.

Jeg ville ikke latt dette bare ligge i allefall.
Ville nok ikke krevd en unnskyldning i all offentlighet, men synes abslolutt en unnskyldning er på sin plass.

Har selv opplevd at sønnen min kom gråtende hjem etter å ha blitt skjelt ut.
Fordi han ikke kunne fortelle læreren hvilken takt hun klappet i................
(med tonedøve foreldre er det enkelt å forstå hvordan han ligger an på det området..)
Får ta med at den læreren skremte de fleste ungene med sinnet sitt da.

Gammel 13-12-06, 01:47   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle sider har en sak. Også den SFO-ansatte. Hun kan ha hatt en dårlig dag, kanskje er dette en "lek" som har versert i lengre tid og som hun var lei av, kanskje er hun lei av at de små (åpenbart) har liten respekt for henne (da mener jeg den som fant på det "stygge" verset i utgangspunktet - det var kanskje ikke tilfeldig at det var akkurat denne ansatte som ble nevnt?) og kanskje var det enda noen faktorer vi ikke vet. Jeg ville hatt dette i bakhodet mer enn behovet for unnskyldning og oppreisning.

Selvsagt var det utrolig trist for datteren din. Og urettferdig. Og lumpent av den andre (som antakelig har fått en skikkelig lærepenge). Men verden er nå engang urettferdig; og jeg prøver i liknende tilfellere selv å minne meg på at det ofte er bedre de små lærer det på SFO o.l. i små porsjoner fremfor å først møte det i form av en drittsekk av en kunde, en mobber av en sjef eller en smisker av en kollega.

Ta det opp med den ansatte og forklar misforståelsen, men ta det rolig. Tenker at når hun hører selv hva som skjedde og hvor lei seg jenta ble så ønsker hun nok helt sikkert selv på eget initiativ å skvære opp med henne.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 08:55   #18
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg bare poengterte at hvis du skjellte ut den ansatte UTEN å undersøke hva det dreide seg om, er du like god som den ansatte - forskjellen er bare hvem som er "offeret". Jeg antar at du ønsker å være "bedre" enn henne.

Jeg trodde ikke nødvendigvis du kom til å gjøre det, det var mer en kommentar til de i tråden som sa at "du skulle troppe opp og kreve en unnskyldning". Mulig jeg har misforstått dem også. Jeg synes det er viktig at man ikke gjør de samme feilene selv som man vil til livs.

Gammel 13-12-06, 00:15   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Hehe, du skulle sett den listen jeg hadde med ting jeg ønsket å ta opp på foreldremøtet, ting jeg hadde reagert på som ble fortalt hjemme. Jeg syns IKKE du overreagerer.

Gammel 13-12-06, 00:19   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg har litt klump i halsen ennå, jeg. Moren til bestevenninnen ringte meg tilbake etter en stund, og da hadde jeg hulking i stereo. Jentene satt og gråt fortvilet, begge to.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.