|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
saftig
|
Utskjelt på SFOJeg har et aldri så lite dillemma. Enern (ni år) kom hjem fra SFO idag, helt oppløst i tårer. Hun klarte nesten ikke fortelle hva som hadde skjedd, men stykkevis og delt kom det etterhvert frem at hun hadde fått en overhøvling av en SFO-ansatt uten å ha gjort noe som helst. For en jente som aldri gjør noe galt og alltid er snill og grei var dette omtrent verdens undergang. Hun hadde fått beskjed om å skamme seg, og det var spesielt sårende.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg hadde krevd full unnskyldning foran din datter + de andre barna som var tilstede.
|
|
|
#6 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg hadde tatt det opp med den det gjaldt, og krevd en unnskyldning.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Utskjelt på SFOSelvsagt tuller jeg ikke. En offentlig unnskyldning er på sin plass. Hun fortjener å drite seg ut for det hun gjorde og de andre barna + din datter fortjener å se en voksen legge seg langflat etter en tabbe, samt at da skjønner alle at slik oppførsel er ikke lov fra en voksen.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskjelt på SFO
Sist redigert av Hyacinth : 13-12-06 kl 11:55. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Utskjelt på SFOHvis du ikke får noe svar i dag heller, er det på sin plass å ta kontakt med nærmeste leder. Man kan ikke oppføre seg sånn overfor barn, å skjelle dem ut på den måten er helt uakseptabelt. (ja, overfor voksne også, selvsagt
|
|
|
#10 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Utskjelt på SFOOj, du må fortelle hvordan det gikk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg spør fordi jeg lurer på om jeg overreagerer.
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Jeg også synes oppførselen er uakseptabel, men jeg regner med at du gir den ansatte muligheten til å forklare seg ovenfor deg - på samme måte som datteren din sin oppførsel var uakseptabel, men den ansatte burde ha latt henne få muligheten til å forklare seg. Og hvis datteren din hadde fått forklart seg hadde det vel ikke vært noen sak iom dette var en misforståelse? Og det er slik jeg oppfatter oppførselen fra den voksne også - en misforståelse.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 13-12-06 kl 08:52. Årsak: oppførsel en -> oppførselen |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Jeg er ikke akkurat den som biter hodet av folk, det gjør jeg stort sett bare på nett.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Slik er vår gutt også, men likevell opplevde vi
|
|
|
|
#16 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Utskjelt på SFOAlle mennesker kan misforstå og bli sinna, men å skjelle ut noen uten å høre den personens side av saken er rimlig uakseptabel spør du meg.
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Utskjelt på SFOAlle sider har en sak. Også den SFO-ansatte. Hun kan ha hatt en dårlig dag, kanskje er dette en "lek" som har versert i lengre tid og som hun var lei av, kanskje er hun lei av at de små (åpenbart) har liten respekt for henne (da mener jeg den som fant på det "stygge" verset i utgangspunktet - det var kanskje ikke tilfeldig at det var akkurat denne ansatte som ble nevnt?) og kanskje var det enda noen faktorer vi ikke vet. Jeg ville hatt dette i bakhodet mer enn behovet for unnskyldning og oppreisning.
|
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Ja, jeg bare poengterte at hvis du skjellte ut den ansatte UTEN å undersøke hva det dreide seg om, er du like god som den ansatte - forskjellen er bare hvem som er "offeret". Jeg antar at du ønsker å være "bedre" enn henne.
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Utskjelt på SFOHehe, du skulle sett den listen jeg hadde med ting jeg ønsket å ta opp på foreldremøtet, ting jeg hadde reagert på som ble fortalt hjemme. Jeg syns IKKE du overreagerer.
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Sv: Utskjelt på SFOJeg har litt klump i halsen ennå, jeg. Moren til bestevenninnen ringte meg tilbake etter en stund, og da hadde jeg hulking i stereo. Jentene satt og gråt fortvilet, begge to.
|
![]() |
|
|