|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaLokk over hagen, ser det for meg.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaMen seriøst, vi mennesker skal jo helst ha alt tilpasset oss selv og aller helst utrydde alle dyr som er til sjenanse, satt på spissen. Katter finnes, både ute og inne, og vi må jo kunne tilpasse oss litt vi også. Jeg skjønner godt de som virkelig er plaget av kattebæsj rundt hele huset og jeg vet at det finnes katteeiere som er dumme som brød, men jeg synes ærlig talt det overdrives i begge leire, og jeg er egentlig litt rystet over hvor mange som misliker katter her og som synes det er helt flott å helle vann over dem så fort de ser dem. Jeg har visst levd i ei boble.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Hvorfor? Hvorfor skal jeg måtte tilpasse meg at katter pisser i hagen min? Det er jo ikke som om folk trenger å ha en katt i et tettbebygd boligfelt, og hvis de på død og liv vil ha det, så er det da de som må tilpasse og ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg sier bare at Sånn Er Livet av og til og at man ikke alltid har noe valg. Folk kommer ikke til å slutte å ha katter, og jeg har lokk på sandkassen og setter ikke sko eller vogn utendørs siden jeg vet at det kan bli tisset ut, sånn har jeg fikset meg. Det er ikke alle katter som har eiere heller, der jeg vokste opp var det endel villkatter.
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Det har du helt rett i. Samtidig er Livet Også Sånn at det finnes mange mennesker som ikke liker katter. Som vil kaste vann etter dem, kaste gjenstander etter dem, sprute på dem med hageslangen, legge ut alskens remedier for å holde kattene unna. Og når folk likevel vil ha katt så må de jo akseptere at ikke alle andre liker katten eller behandler den pent? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg eier min egen hage (eller, banken eier min hage, men det er meningen jeg skal eie den selv etterhvert) og jeg vil kunne sette ut vogner med sovende barn, ha sandkasse i hagen og plen uten å være bekymret for kvalt baby eller kattebæsj overalt. Når de vi kjøpte huset av ikke greier å få katten til å skjønne at den har flyttet fordi våre naboer fortsetter å gi den mat må vi jo demonstrere at maten har en høy pris. Selvsagt var det egentlig naboene som burde fått en bøtte vann på seg, men det blir bare bråk av sånt.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNeinei for all del. I min verden er man ikke bevisst slem mot dyr, men jeg skjønner jo veldig godt at jeg er i mindretall.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Og i min verden tar man hensyn til naboene og lar ikke katter, hunder, unger eller bestemødre få tisse i naboens hage. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Du er så lite tolerant altså. Du kan jo ikke akkurat regne med at folk skal slutte å ha bestemødre.
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Folk må gjerne ha så mange bestemødre de vil for meg altså. Bare de ikke lar dem løpe rundt i min hage og gjøre ugagn. Jeg har ikke noe i mot velstelte og veldresserte bestemødre i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ustabil
|
Slem mot dyr? Det er jo katteeierne som er "slemme" mot dyrene sine, ved å ikke ta vare på dem. Jeg syns det er stygt å skaffe seg dyr som man ikke har tenkt å ta seg av, og bare la dem gå ute hele døgnet bare fordi det er katter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hele døgnet? Er det altså bare katter som går ute hele døgnet og ikke blir tatt vare på som tisser og bæsjer i hagene til folk? Aha.
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
La meg omformulere. "Til alle døgnets tider". Ikke nødvendigvis kontinuerlig hele døgnet, men like gjerne tidlig om morgenen som seint på kvelden eller midt på dagen. Når katten vil ut, da slippes den ut. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Jeg skjønner egentlig ikke hva som er vitsen med å ha en katt som bare reker ute, jeg.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er enig. Jeg synes ikke man skal være slem med dyr, men jeg synes ikke man skal godta å plages av andres katter heller. Det er ikke sånn at jeg tar frem vannpistolen hver gang jeg ser en katt, men har jeg den innen rekkevidde når en katt setter seg til i bedet, så spruter jeg på den. Jeg synes ikke det er slemt en gang.
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Det synes selv ikke jeg som er glad i katter er slemt, klart man skal få jage bort en uønsket katt! Det er himmelvid forskjell på det å sprute med vann, kaste en bøtte med vann, rope o.l og det å gi den rottegift. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er glad i katter jeg også. Jeg hadde katt for mange år siden, og har ønsket meg katt siden. Men gubben og jeg er enige om at vi ikke vil ha et dyr som er til sjenanse for andre, og ingen av oss liker tanken på å holde katten inne hele døgnet. Så slik vi bor nå blir det ikke katt. Når vi vinner i Lotto og kjøper småbruk, derimot...
|
|
|
|
#20 |
|
Tøff
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNå har jeg skrevet fem forskjellige svar til denne tråden, og alle blir for ekstreme. Er det virkelig greit å mishandle dyr som er løse og ikke under eiers direkte kontroll?
|
![]() |
|
|