Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 22:30   #101
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Jeg hadde ikke latt være å kjøre i en krisesituasjon dersom jeg hadde hatt i meg 1-2 flasker smirnoff ice.

Gammel 16-08-10, 22:30   #102
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, egentlig.
Men på en måte ikke. JEg synes at EN av foreldrene burde være i stand til å kjøre. Til enhver tid.

Pussig. Jeg skjønner ikke det der at bilkjøring skal være så viktig. Da vi hadde bare en bil var det ikke sjelden at enten jeg eller mannen var alene hjemme med barna uten tilgang på bil. Tanken på at det var uansvarlig har ikke slått meg.

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Tar man en taxi til legevakta og lukter ( selv etter en øl) kan man risikere å bli bortvist. Hvorfor ta den sjansen?

Vissvass. Hvis man kommer med et sykt barn og lukter øl blir man ikke bortvist fra legevakten.

Gammel 16-08-10, 22:30   #103
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg liker også å tro det, men om jeg trodde det hadde stått om liv for en av mine nærmeste og det ikke var annen hjelp å få, så ser jeg ikke bort fra at jeg hadde brutt loven. Type vi er på hytta, mobiltelefonen virker ikke og noe virkelig alvorlig skjer et av barna. Jeg hadde prøvd ALT før jeg hadde gitt slipp på dem.

Det er slike tilfeller eg tenker på. Eg hadde ikkje tvilt et einaste sekund.

Gammel 16-08-10, 22:31   #104
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Vissvass. Hvis man kommer med et sykt barn og lukter øl blir man ikke bortvist fra legevakten.

Nei, ikke det syke barnet.

Gammel 16-08-10, 22:31   #105
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Pussig. Jeg skjønner ikke det der at bilkjøring skal være så viktig. Da vi hadde bare en bil var det ikke sjelden at enten jeg eller mannen var alene hjemme med barna uten tilgang på bil. Tanken på at det var uansvarlig har ikke slått meg.

Nå har vel egentlig bil blitt en del av hverdagen for de fleste. Derfor nevnte jeg bil som et eksempel. Det var selvsagt tåpelig av meg.

Gammel 16-08-10, 22:33   #106
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Nei, ikke det syke barnet.

Ikke den som følger heller, hvis ikke personen er sanseløst beruset.

Gammel 16-08-10, 22:33   #107
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos 113 som ytterste nødsfall, så er ikke det min erfaring. Jeg tror flere med fordel kunne ha benyttet seg av 113. Jeg har iallefall god erfaring med veiledning derfra, også i en situasjon som definitivt ikke var den ytterste nød. Noe som også ble formidlet da jeg ringte. Men de kom til oss på motorveien der vi sto med en liten sjukling, og var blide og hjelpsomme fra ende til annen.

Gammel 16-08-10, 22:33   #108
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da for f... være greit å la vær å drikke om man ikke har tilgang til telefon engang? Er det så forbanna viktig å drikke det ene glasset med vin?

Jeg tror det handler mer om at jeg på ingen måte er vant til at man alltid har både bil og telefon tilgjengelig når man er ute i bushen, og derfor ser jeg ikke på det som så ekstraordinært å være uten mulighet til å kjøre og uten mulighet til å tilkalle hjelp.
Men nå har vi (heldigvis) mobildekning på hytta, situasjonen jeg nevnte som eksempel var en tenkt situasjon dersom mobilnettet plutselig skulle være nede av en eller annen grunn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:35   #109
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan godt ta et par glass vin, max en halvflaske, og helst champagne om jeg er alene med ungene. En halvflaske tilsvarer vel 2 1/2 glass, tenker jeg. Mer blir det ikke.
Om jeg har syke barn, drikker jeg ikke, og det er helt ok å drikke vin selv om ungene er våkne.

Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:35   #110
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg tror det handler mer om at jeg på ingen måte er vant til at man alltid har både bil og telefon tilgjengelig når man er ute i bushen, og derfor ser jeg ikke på det som så ekstraordinært å være uten mulighet til å kjøre og uten mulighet til å tilkalle hjelp.
Men nå har vi (heldigvis) mobildekning på hytta, situasjonen jeg nevnte som eksempel var en tenkt situasjon dersom mobilnettet plutselig skulle være nede av en eller annen grunn.

Forholdsregler trenger man til enhver tid.
Jeg gidder ikke rive ned brannalarmene i huset selv om jeg slår av alt som trengs om kvelden.

Gammel 16-08-10, 22:36   #111
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Da burde man ikke ha barn.

Mener du virkelig dette Vimsen

Gammel 16-08-10, 22:36   #112
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Mener du virkelig dette Vimsen

Hva tror du?

Gammel 16-08-10, 22:37   #113
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Apropos 113 som ytterste nødsfall, så er ikke det min erfaring. Jeg tror flere med fordel kunne ha benyttet seg av 113. Jeg har iallefall god erfaring med veiledning derfra, også i en situasjon som definitivt ikke var den ytterste nød. Noe som også ble formidlet da jeg ringte. Men de kom til oss på motorveien der vi sto med en liten sjukling, og var blide og hjelpsomme fra ende til annen.

Min erfaring også. Ikke verre enn feberkramper, men de kom innen jeg rakk å legge på røret til AMK, faktisk.

Gammel 16-08-10, 22:39   #114
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Skal de ikke holde linja til sykebilen er fremme, da? Det gjorde de da jeg var i kontakt med 113... Ble oppringt av de faktisk, etter å ha ringt legevakten.

Gammel 16-08-10, 22:39   #115
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan fint drikke en smirnoff eller to når jeg er alene med poden.
Skjer de tnoe så ringer jeg etter taxi eller går til naboen å spør om hun kan kjøre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:40   #116
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke problematisk for meg å ta en øl eller et glass vin med barna tilstede, nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:40   #117
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Forholdsregler trenger man til enhver tid.
Jeg gidder ikke rive ned brannalarmene i huset selv om jeg slår av alt som trengs om kvelden.

Nei, det håper jeg da virkelig ikke at du tar deg bryet med å gjøre, Vimsen.
Og jeg tar selvsagt visse forhåndsregler, men tydeligvis ikke i samme grad som det du gjør.

Gammel 16-08-10, 22:41   #118
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye alkohol synes du det er greit å drikke dersom du er alene med ett eller flere barn?

Ingenting. Er jeg alene med barna er det totalavhold som gjelder. Hvilket vil si at jeg heller ikke rører alkohol om mannen har tatt en øl.

Synes du det er okei å drikke alkohol når barna er våkne?

Ja, at mannen tar en øl til middagen er intet problem. Jeg kan ikke gjøre det, for jeg tåler virkelig ingenting og blir påvirket av et glass med vin.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:41   #119
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hva tror du?

Har jo lest hele tråden her, inkl dine innlegg og jeg er neimen ikke sikker.

Føler igrunn ikke at jeg kjenner deg så godt at jeg kan forstå om det er fleip eller fakta. Jeg hadde ikke spurt om jeg ikke lurte.

Gammel 16-08-10, 22:42   #120
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ja, egentlig.
Men på en måte ikke. JEg synes at EN av foreldrene burde være i stand til å kjøre. Til enhver tid.

Nå har jeg vært alene med ungene i en uke. Uten lappen og uten bil, så sånn sett hadde det ikke hjulpet med lappen heller. Det er uansvarlig, det da? Mannen burde egentlig være hjemme til en hver tid, han, da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.