|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forventninger til politiske ledere
Det har jeg også lest, han ville ikke ha fokus på sin historie, han ville vente med detaljene.
Her skulle jeg svare det Darth skriver. Kapteinen hadde akkurat sett kona si bli drept og han har med seg datteren sin som har sett det samme. Mulig hans mening ble lagt størst vekt da de dro fra øya. Jeg vil si at det er naturlig at han ville langt vekk med datteren.
![]() |
#122 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner at du snakker om lederskap, det vi diskuterer er om lederskap i en stridssituasjon har NOE SOM HELST med politisk lederskap å gjøre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Passiv
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg er den første til å si at jeg ikke er egnet til å jobbe med mennesker. Men jeg synes ikke det er et problem sålenge det finnes andre som er gode på det og jeg kan brukes til noe annet? |
![]() |
![]() |
#124 |
Tittel og tittel....
|
Men hvordan kan man vite om Jens Stoltenberg hadde opptrådt på noen annen måte? Jeg syns ikke måten Eskil Pedersen reagerte på har noe å si i forhold til hans politiske lederengenskaper. Det jeg derimot syns sier noe om hans politiske lederegenskaper er tiden etter Utøya, og der har han virkelig stått frem.
![]() |
#125 |
Borte
|
Det Esme sa.
![]() |
#126 |
Passiv
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereVi vet ingenting om Stoltenbergs egenskaper i slike situasjoner. |
![]() |
![]() |
#127 |
Ringskrømt
|
Jeg tror det, men jeg ser jo at ikke alle er enige i det. Jeg tror at lederskap kommer til uttrykk i alle tenkelige situasjoner, kritiske og ukritiske. Hadde han snudd båten, felt ned lemmen og fisket opp redde og sårede ungdommer fra sjøen med sin "pansrede" båt, hadde media trukket det frem i alle artikler og historier. De hadde spilt på det i fremtidige saker og verv og også, tror jeg, som en god egenskap en leder bør ha, evnen til å handle i en presset situasjon. Men fordi situasjonen er annerledes, er det ubehagelig å snakke om forventninger og krav. Og det er sikkert som noen nevnte oppi tråden, fordi det er litt prematurt og ubehagelig å snakke om enda.
![]() |
#128 |
Passiv
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereSånn for ordens skyld, jeg mener ikke at ep ikke er kvalifisert som statsminister. |
![]() |
![]() |
#129 |
Tittel og tittel....
|
Nei, nemlig, det er jo det som er poenget, likevel er han hyllet som en god leder med gode egenskaper. Disse egenskapene klarer iallefall jeg og se hos Eskil Pedersen også, om han er landets kommende statsminister er for tidlig og si, men jeg kan ikke skjønne det dersom det faktum at han valgte som han gjorde på Utøya skal brukes mot han senere.
![]() |
#130 |
Borte
|
Jeg tror det er fordi de fleste av oss tenker at i demokratiet og velferdssamfunnet vi er en del av så er det andre kvaliteter enn krigslederegenskaper som bør verdsettes. Jeg syns også at det er en forutsetning for et trygt samfunn at vi ikke forhøyer krigslederegenskaper hos våre ledere. Politiske ledere i Norge skal i utgangspunktet ikke lede noen krig. Den dagen jeg tenker at jeg kan forvente meg en krig når jeg går ut av døra, den dagen har drapsmannen vunnet over meg og da håper jeg at det er noen andre enn de jeg har stemt på som er landets ledere.
![]() |
#132 |
Passiv
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereÅ, da skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
#133 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har fått med deg at det ikke var Eskil som kjørte båten, og at han som kjørte båten akkurat hadde sett kona bli skutt og hadde meg seg dattera si i båten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
lider av tastleksi
|
Enig.
![]() |
#135 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereNei, jeg synes ikke at jeg er uempatisk, og jeg synes fremdeles at det er greit å diskutere hans rolle opp i alt dette, som leder.
![]() |
#136 |
Tittel og tittel....
|
Jeg syns det er uempatisk, all den tid dette er en situasjon veldig få kommer opp i. Jeg syns heller man kan diskutere hvordan han har fremstått i etterkant, for da har han fremstått som en veldig god leder.
![]() |
#137 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereEmpatisk overfor han - kanskje ikke, overfor de jeg mener han hadde et ansvar for - absolutt.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 28-08-11 kl 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det stiller deg ikke i et bedre lys at du har empati med de som ble igjen på øya. Det har vi alle. Slik jeg ser det, måtte det bli hver mann for seg selv på Utøya. EP var heldig og var i nærheten av båten (vi kan sikkert tenke oss tilstanden til føreren av båten) og jeg ser ikke at det hadde endret på noe om han hadde dratt tilbake og fått seg selv og de andre på båten skutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereJeg prøver ikke å stille meg i et godt eller dårlig lys, egentlig, jeg diskuterer en sak slik jeg ser den. Jeg føler absolutt at han hadde en ansvar for disse ungdommene - som leder, som voksen.
![]() |
#140 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Forventninger til politiske ledereSå du mener at han burde blitt igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|