|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats
Ikke alle dugnader. Kun den her. Fordi det den går ut på allerede er noe jeg og alle andre har betalt for over skatteseddelen, så gjør vi det på dugnad i tillegg. |
![]() |
![]() |
#123 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel noen i det der. Jeg blir ofte litt trassen når andre sier jeg må så og slik i fritiden min, men jeg gjør det jo likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg tror du er inne på noe, emm. Om det bare var de med spesielle grunner som ikke stilte opp så var det neppe noe problem. |
![]() |
![]() |
#125 |
heimføing
|
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg har muligens ytret meg som 17. mai-motstander i denne tråden. Og helt sant, jeg er ikke noen fan av store folkemengder og ståk og støy, så jeg har holdt meg unna 17.mai-feiringen på skolen. Barnet mitt har en far og stemor som deltar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
Jeg tenker at det kan være greit å la folk velge selv om de vil slippe dugnader eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Passiv
|
De er informert om at de ikke kalles inn fordi jeg gjør det selv via foreldremøte. Holder ikke det? |
![]() |
![]() |
#129 |
|
Veit'kje hva slags situasjon det er snakk om her, jeg. Vanligvis foretrekker jeg jo å ha innvirkning på avgjørelser, ikke bare bli informert om avgjørelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Er frisk!
|
Hvordan betaler vi for 17-mai-arrangementer over skatteseddelen? Eller er det rydding av utearealer du mener er finansiert over skatteseddelen? Det siste kan jeg være enig i forsåvidt.
![]() |
#131 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Dersom jeg hadde vært ihuga tilhenger av denne typen dugnader, hadde jeg faktisk følt det litt ubehagelig at du holdt fanen din såpass høyt som du gjør i denne saken, og indirekte følt at du forhånds"bestemte" litt for meg. Så blir ikke prinsippene dine litt selvmotsigende her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Glamorøs
|
Nå vet ikke jeg hva slags dugnad det er snakk om, ei heller hva som er FAUs stilling til å gjøre denne dugnaden. Er det en felles kampsak eller bare ditt prinsipp? Jeg syns det er ubehagelig at dine prinsipper skal styre hva jeg gjør i en sak hvis ikke dette er en felles policy fra FAU.
![]() |
#133 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsDet er snakk om å rake plenene og feie og rydde utearealene på skolen samt plukke søppel. Jeg er littebitt overrasket over at det finnes en mulighet for at noen skal syns dette er en dum ting å ikke bli bedt om å stille opp på. |
![]() |
![]() |
#134 |
Tittel og tittel....
|
Veldig mange vil sikkert syns at det er veldig greit. Men samtidig så tenker jeg at det blir feil om foreldrekontakten gjør dette bare fordi vedkommende har et prinsipp om å ikke spørre andre. Jeg er selv foreldrekontakt, og kunne godt stilt opp selv, men da ikke pga et prinsipp men mer at det var min tur. Jeg er foreldrekontakt selv om har nå bidratt med baking og organisering av juleavslutning, og da tenker jeg at neste gang får noen andre gjøre det som skal gjøres.
![]() |
#135 |
Glamorøs
|
Ikke dumt om det var en oppgave FAU hadde tatt på seg, men dumt om representanten påtar seg en slags martyrrolle i forhold til det, fordi vedkommende mener at det egentlig ikke er foreldrenes oppgave, men skolens. I tillegg går det fortere om flere er med på det.
![]() |
#136 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsUnnskyld at jeg spør: Hva i all verden har 17.mai med relgion å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
kamerat
|
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsHva med å lese tråden, Cumulus?
![]() |
#138 |
Ad astra
|
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsJeg hadde tenkt å sitere noen innimellom, men det ble så mye kluss, så jeg bare svarer generelt...
![]() |
#139 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Pengene er en del av bildet. Manglende foreldreinnsats er en annen sak. Jeg hadde blitt mer pissed over at ikke alle foreldre BIDRO med egeninnsats til fellesskapet hvis det var en del av opplegget for å få ungene på tur.
![]() |
#140 |
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsatsPå skolen her er Tv-aksjonen en klasses ansvar, og jeg synes det er ugreit. Ikke at jeg er i mot Tv-aksjonen, men at det blir forventet at jeg skal stille bare fordi ungen min går på et bestemt trinn.
![]() |
|
|