Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 19:34   #121
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Livsforsikring som gjelder både på jobb og hjemme. Foruten om det.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:06   #122
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Gode forsikringer
Fri telefon
Fritt bredbånd
Gratis farging av hår
Sminke og hudpleie til 50 % av innkjøpspris
Kaffe

Gammel 24-04-12, 20:19   #123
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Frihet til å flekse arbeidstiden mellom 07.30 og 17.
Mulighet for 6 uker ferie. Bruker ikke feriedager når barnehagen er stengt mm.
Hjemmekontor og god avspasserings ordning.
Fri ADSL.
Fri mobil og iPad og bruken av de, med blir beskattet for fordelen.
Får det vi ønsker av kontorrekvisitta også til telefoner m.m.
Helseforsikring.
Pansjonskasse, god eldre ordning.
Livsforsikring og uføreforsikring, en av de bedre i følge banken.
Kantine og kaffebar.
Kredittkort med privatkort, begge har gode forsikringer og innkjøpsavtaler.
Vi får mye mat på jobb, både til å spise der og til å ta med hjem.
Gaver før ferier og helligdager.
Klær med logo, har vært mye ok trenings og fritidstøy i det siste. .
Har det egentlig altfor godt til å bytte arbeidsgiver.

Gammel 24-04-12, 20:22   #124
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Betalt lunsj, veldig god pensjonsordning, mulighet for å tegne billig boliglån i Statens pensjonskasse, betalt fri i arbeidstiden for å gå til lege, tannlege, nødvendige møter med banken, samt foreldresamtaler på skolen og barnehagen. :ansatt i staten:

Samme her. Vi har også nylig fått fri med lønn for planleggingsdager i barnehage og skole (inntil barnet er 10 eller noe, husker ikke). Vi har dessuten 1 time i uken trening i arbeidstiden og subsidiert treningsavgift på et par av treningssenterkjedene. Fast hjemmekontor har vi ikke mulighet til bortsett fra ved spesiell søknad, men jeg har en fleksibel sjef som stort sett innvilger det.

Mannen har sponset mobil og bredbånd pluss en del andre goder, så totalt kommer vi godt ut av det, synes jeg.

Gammel 24-04-12, 20:43   #125
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Dekket internett/hjemmekontor + laptop.
Dekket mobil, abonnement og telefon.
Dekking av terminalbriller.
Pensjonsordning.
Mulighet for lån i Statens pensjonskasse.
Helse/livsforsikring.
Betalt lunsj.
1 treningstime i uka.
Flexitid.
Parkeringskort.
Julebord, firmafester, seminarer, lunsjer.
Verdens beste kollegaer.

Gammel 24-04-12, 21:00   #126
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Dekking av terminalbriller.

Akkurat denne er vel noe "alle" er pålagt å dekke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:54   #127
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

6 ukers ferie
Gratis parkering
Gratis buss om morgen og kveld fra nærmeste tog/buss stasjon
Subsidiert kantine samt gratis frukt flere dager i uka
Fri mobil og abonnement
Bilgodtgjørelse
Avisgodtgjørelse
Bedriftslege
Gratis treningstudio samt instruktørtimer i bygget
Mange firmahytter på fjellet og ferieleiligheter i utlandet
Flere arrangement for hele familien i løpet av året

Gammel 24-04-12, 22:00   #128
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fleksitid har jeg også, men det betyr jo strengt tatt bare at jeg jobber mye mer.

Jeg har betalt mobil, bedriftsbarnehage (jeg betaler den selv, men bedriften støtter den økonomisk og den er jevnt over veldig bra), fleksitid og sikkert noen rabattavtaler her og der. Jeg tror ikke vi har noe mer glamorøst enn det. altså. Ja, og så har vi bedriftshytter, et bedriftsidrettslag som jeg er litt aktiv i og gratis parkering (enn så lenge).

De burde virkelig betale bredbåndet mitt, så mye som jeg jobber hjemmefra om kveldene. :formulerer krav:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 22:38   #129
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ansatt i et statlig foretak med de goder det innebærer.
Trygg arbeidsplass, kommer aldri til å bli arbeidsledig der.
Full lønn og feriepenger av sykepenger og permisjonstid (dette utgjør faktisk endel merket jeg etter tre svangerskap med lange sykemeldinger og permisjoner)
Slipper å betale egenandel ved behandling i eget foretak (men må stå i de samme ventelistene som alle andre da)
Kan gi blod i arbeidstiden
Har treningsrom på jobben (som jeg dessverre aldri har brukt)
Rom med massasjestoler til fri benyttelse (om man har tid på vei hjem, ikke i arbeidstida)
Muligheten til å søke på firmahytter (men det er mange om beinet så man kan ikke basere ferien sin på det)
Jepp, det var nok alt.

Gammel 24-04-12, 23:16   #130
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har svært fleksibel arbeidstid. Ellers ingenting.

Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 00:15   #131
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke mest av goder hos oss. (varierer dog etter hvilken stilling man har da)
Men gratis parkering på Gardermoen er jo ikke å forakte når man skal ut og reise.
Kantine med varm mat hver dag, den er supsidiert.
Fleksitid kan vel ses på som en fordel, i alle fall for min del. Vi står ganske så fritt. Igjen basert på stilling.
Kaker o.l etter menypresentasjoner.
Avtale med Brilleland ang databriller, jobben betaler maks 2000, men vi trenger ikke å legge ut. Brilleland kan sende faktura direkte til jobben.

Men vi har også OSL kort som også gir noen fordeler.
Der har jeg dog ikke helt oversikt over fordelene, men vi får rabatt på alle spisesteder, både innland og utland, endel av butikkene også.
Billigere reise med Flybussen og klippekort med Flytoget.
(når jeg har fulgt ungene til den innerste passkontrollen, har jegikke trengt å gå hele veien om tollen oppe, men har kunnet gå ut ved inngangen til utland, pga det kortet)

Gammel 25-04-12, 06:42   #132
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Fri mobil og tlf hjemme
Internett hjemme dekket med inntil kr 500 pr måned
Maksimal pensjonsordning innen skattereglene
Veldig god gruppelivsforsikring
Fri avis hjemme
Bonusreiser
Treningssenterrabatter
Fleksitid
Og mer jeg ikke kommer på nå

Gammel 25-04-12, 07:17   #133
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Mye avspasering i skolens ferier.
Medlemsskap i Statens pensjonskasse (gunstig lån).
Fleksibel tid etter undervisning.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 08:02   #134
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har:
Delvis dekket mobilttelefin (inntil kr. 400 i måneden)
Får dekket bredbåndsutgifter
Får et årlig beløp til dekking av treningsutgifter (mot fremvising av kvitteringer)
Reiseforsikring
Helseforsikring
Subsidiert brødskive-lunsj (betaler kr. 250 i måneden)

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 09:36   #135
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg er ansatt i et statlig foretak med de goder det innebærer.
Kan gi blod i arbeidstiden

Det er en flott velferdsordning. Jeg har det samme selv.

Gammel 25-04-12, 09:46   #136
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå laget en liste med avkrysningsbokser som viser alt jeg ønsker meg, også skal sjefen få krysse av på alt han kan gi meg.
Jeg tror jeg får høyere lønn og fri for å trene. Og kanskje muligens 2 uker "hjemmekontor" i året i selskapets leilighet i Cannes.
Anleggsgartner og loftbygger tror jeg muligens jeg ikke får igjennom.

Avkrysningsbokser er kule.

Gammel 25-04-12, 10:00   #137
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg også en sjef som er mottagelige for et sånt avkrysningsskjema. Det var kult.

2 ukers gjemmekontor var en god idé.

Gammel 25-04-12, 10:03   #138
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Formelle saker funker ikke her. Jeg fikk skrevet min egen kontrakt og stillingsinstruks, fordi jeg mente at det måtte jeg ha. Utover det er alt veldig Kirsebæraktig og lite strukturert.
Så avkryssningsliste i lønnsforhandlinger er egentlig veldig riktig. Ser at det muligens ikke vil funke overalt.

Gammel 25-04-12, 10:04   #139
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Skoleverket har vel mer gode ordninger enn rene goder, men jeg tror strengt tatt alle offentlige ansatte kunne laget en liste over ting som er fordeler og som vi slipper å forhandle frem.

Også må jeg bare få sagt at mange offentlig ansatte har pensjonsordninger som er mer enn gull verd. F.eks. kan man ha muligheter til å dekke gapet mellom AAP og tidligere lønn hvis man midlertidig er ute av arbeidslivet av helsemessige årsaker.

Gammel 25-04-12, 10:42   #140
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjæresten vil gjerne omtales som bonus.

(Egentlig ville han bli kalt "forfremmelse", men jeg fiskedasket mannssjåvinismen ut av ham.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.