Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 13:39   #101
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Det kan vel variere ut ifra dagshumøret - både ditt og hans.
Kanskje innimellom litt u-bonus, u-gode og u-fordel også?

Neeeeida, bare bonus/fordel/gode!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 14:35   #102
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man ikke har gått opp i lønn på 2 år, og man vil være litt forsiktig i ønsket sitt om lønnsøkning, hva krever man da?
Hvor mange prosent er det vanlig å gå opp i lønn pr år?

Gammel 24-04-12, 15:09   #103
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaffe
Trivelige kolleger

Ellers må vi koste andre "goder" selv

Gammel 24-04-12, 15:18   #104
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når man ikke har gått opp i lønn på 2 år, og man vil være litt forsiktig i ønsket sitt om lønnsøkning, hva krever man da?
Hvor mange prosent er det vanlig å gå opp i lønn pr år?

Da jeg skulle forhandle lønn etter nesten 2 år uten økning så tenkte jeg at jeg skulle be om 10 % økning, men fikk tilbud om 20% (og med lovnad om minst like mye året etter). Det er lov til å ha flaks noen ganger.

Men da hadde det akkurat skjedd ting på jobben som gjorde at de virkelig ikke ville miste meg.

Den generelle lønnsøkningen i selskapet mitt i år var på mellom 3-4 %. Men dette er da den årlige økningen og jeg (og flere med meg) gikk opp veldig mye mer enn det.

Sist redigert av Tjorven : 24-04-12 kl 15:26.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 15:20   #105
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er vi heldig så går vi opp 2%, kanskje 3%.

Gammel 24-04-12, 15:41   #106
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Må betale 3 kr for hver kaffekopp.

Jøss. Det er jo like mye som en Nespressokapsel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 15:45   #107
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

I tillegg til "kontorjobbgoder" som fleksitid og sommertid (som jobbes inn om vinter), har jeg også fri enten nyttårsaften eller julaften. Vi har en sommerlunsj og en julelunsj. Jeg har tilgang på hjemmekontor (men det forutsetttes at jeg er mest på jobb).

Og i tillegg har jeg *trompetfanfare* gratis kondomer!

Gammel 24-04-12, 15:57   #108
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også jeg skal kreve gratis kondomer.

Gammel 24-04-12, 16:01   #109
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jobben glatt hadde sponset prevensjon til meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 16:03   #110
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Etter siste definisjon på gode, har jeg visst bare en liten rabatt på treningssenteret, samt velferdsgoder som permisjon med lønn om jeg eller ungene skal til legen. Pc'en er nødvendig for å gjøre jobben min, så da utgikk den.

Gammel 24-04-12, 16:57   #111
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er for tiden hjemmeværende (dvs null goder, men mye kos), men mannen har:

- hjemmekontor hvis man ønsker det
- gratis reiseforsiking for hele familien
- årlige firmaferieturer samt familiedager i Tusenfryd
- subsidiert kantine
- fleksitid (som heldigvis ikke betyr ekstrajobbing)
- diverse nerdede T-skjorter og jakker
- gratis livsforsikring som dekker meg og barna (som han dessuten kan beholde til svært gunstig pris hvis/når han slutter i jobben)
- gratis hjemmetelefon, TV, bredbånd og mobiltelefonabonnement (og han kan få ny mobil hvert tredje år om han vil)
- automatisk fri i påskeuken og romjulen i tillegg til de vanlige fem ukene
- god pensjonsordning
- firmahytter
og sikkert en del mer jeg ikke kommer på.

Og dette er da utenom god lønn og årlige bonuser. Mye av dette er rimelig opplagt, i allefall for IT-bransjen som mannen min jobber i, men det er jo like fullt goder/fordeler.

Gammel 24-04-12, 17:13   #112
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og i tillegg har jeg *trompetfanfare* gratis kondomer!

Oi, heldige du. Jeg har bare fått en eneste en...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 17:22   #113
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

* Dekket internett hjemme
* Reiseforsikring hele familien
* Helseforsikring hele familien
* Livs-/uføreforsikring hele familien
* Pensjonsordning av ettellerannet slag (har ikke satt meg inn i )
* Subsidiert kantine
* Firmahytter
* Sommerjobb til avkommet
* Etterutdanning
* Mulighet for hjemmekontor om nødvendig (type syke barn/ektefelle)
* Juletrefester
* Teambulding for ansatt + partner
* Subsidiert trening
* Diverse rabatter hos en del forhandlere
* Gratis kiropraktor (som kommer på jobb) en gang i uka

Sist redigert av Fluke : 24-04-12 kl 19:49.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 17:24   #114
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

skal vi se..... Billig melk og kjøtt jeg vet hvor kommer fra og hva inneholder

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 17:32   #115
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Skoleverket har vel mer gode ordninger enn rene goder, men jeg tror strengt tatt alle offentlige ansatte kunne laget en liste over ting som er fordeler og som vi slipper å forhandle frem.

Vi får låne skolebygningen når den er ledig da, noe jeg virkelig kjenner er en gode når jeg slipper 25 elleville bursdagsbarn løs i gymsalen.

Den goden jeg oftest ber om, men aldri får, er en dunk vin for å overleve uka.

Gammel 24-04-12, 17:33   #116
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Lån i Statens Pensjonskasse.

Gammel 24-04-12, 18:01   #117
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God pensjonsordning
Helseforsikring
Livsforsikring
Fleksitid
Sommertid
Betalt lunsj
Subsidiert kantine
Fri mobil, både telefon og bruk
iPad med dataabonnement
Bredbånd hjemme
Kaffe og te på jobb
Frisk frukt hver dag
Ke 60,- pr måned til trening (som vi må skatte av )
+ et gode jeg ikke kan si hva er uten å avsløre hvor jeg jobber.
Og hjemmekontor

Sist redigert av Molly : 24-04-12 kl 20:57. Årsak: Glemte hjemmekontor.
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 18:21   #118
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Samme her. Men vi får ca 70 kr i mnd som skal dekke slitasje på klær

Ha, jeg får 150 kr mnd!

Gammel 24-04-12, 19:07   #119
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Mulighet for å ta en varm dusj de gangene jeg blir tilgriset med (andres) avføring, urin eller oppkast/blod (inl. håndkle og shampo/såpe (i ett, ja)). Og 1 times gratis trening i uka når jeg er gravid.

:fjaser:

Mannen har en del goder da, men klarer ikke å ramse opp alle på stående fot.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:30   #120
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De jeg setter mest pris på, er nok 6 ukers ferie og helseforsikring, men vi har også bl.a. firmabil, fri mobil og iPad, bredbånd, reiseforsikring, subsidiert lunsj, andre forsikringer inkl. noe pensjonsgreier (blånn og veldig ung) og sponset trening.

Og kaffe og te og frukt og sånt. Og både reiser og spiser rimelig ofte ute på firmaets regning, men det regner jeg mer som overtid enn som gode.

Vi har også svært fleksibel arbeidstid i den forstand at ingen teller timene våre, og det må nesten regnes som et økonomisk gode, i og med at vi svært sjelden trenger å ta ut ekstra fridager for noe som ikke er ferie.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.