Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 15:26   #121
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg skrev som sagt om de som sier at de gjør det for barna og ikke for seg selv. Hvis du vil lage blomster fordi det er moro så er det virkelig helt ok. Formidler du at det er et verdivalg synes jeg ikke det er like ok.

Jeg syns det er helt kurant enten de gjør det for ungene eller for egen fornøyelses skyld.

Jeg går ikke på foreldremøte fordi det er så liddelig moro, men for ungene? Null problem.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:27   #122
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at du har svart i mellomtiden, men det oppfattes litt slik likevel. I hvertfall for meg. Mulig andre leser det med mer runde briller.

Gammel 05-09-12, 15:27   #123
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men igjen; hvem et det som formidler det som verdivalg? Er det bare noe du har fantasert opp, eller bygger du det på noe reelt?

Jeg tror dette blåses helt ut av proporsjoner. Det er antagelig så få som faktisk står og skjærer ut madonnafigurer av gulrøtter, at det knapt fortjener spalteplassen. Jeg tror faktisk fremdeles det er et større problem at noen matbokser fremdeles består av loff og nugatti. Eller pølsebrød med nugatti, som jeg har hatt gleden av å se i RL. Men dem hører vi lite om.

Gammel 05-09-12, 15:29   #124
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt tidligere i tråden har jeg aldri møtt problemstillingen IRL, men har forvillet meg borti noen husmorblogger/tråder på nett.

Blogger og tråder hvor det påstås at man er bedre foreldre og mer glade i barna sine om man lager grønnsaksfigurer? Vis meg dem gjerne om det er et så utbredt fenomen at man bør vektlegge det i en slik debatt.

Jeg leser for øvrig innlegget ditt på samme måte som Kirsebær.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:53   #125
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær

Innlegget ditt rakker veldig ned på foreldre som ønsker å gjøre litt stas ut av matpakken. OG foreldre som velger å lage matpakke til barna sine. Er det det du mener?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten

Jeg lever veldig godt med å bli oppfattet som nedlatende fordi jeg mener at barn som trenger gulrøtter i en bestemt form for å spise dem er bortskjemte

Det er litt slik det blir milelange tråder av som ikke helt tar noen retning. Jeg føler at du svarer på mitt spørsmål, men svaret peker mot en annen påstand.

Gammel 05-09-12, 16:03   #126
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er enig med deg i at disse forskerne vet mye mer om kosthold enn oss andre. Men at de vet mer om klasseskiller enn andre, er jeg veldig i tvil om. Den ene forskerene poengterer jo også at hun ikke har forsket på dette. det de sier om ernæring har de sikkert peil på, men det de sier om klasseskiller er bare kvalifisert gjetning/synsing rett og slett.

Man kan vel også regne med at svarene fra disse forskerene eller ærnæringsfysiologene kan være påvirket av spørsmålene de fikk fra journalisten. Og at det ikke nødvendigvis er en sak de brenner for selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 16:38   #127
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg lever veldig godt med å bli oppfattet som nedlatende fordi jeg mener at barn som må trenger gulrøtter i en bestemt form for å spise dem er bortskjemte.

Kan sende deg linker når jeg kommer på PC Tallullah. Det er innenfor AP-verden jeg har snappet det opp.

Men det er vel sjelden slik? At barn nekter å spise annet enn figurmat? Jeg synes dette blir litt som å harslerer med folk som pynter en bursdagskake, fordi den smaker det samme uten fotballpynt, eller pene klær fordi det er vel samme det så lenge de er passe varme, eller med fol som ønsker seg sort bil fordi fargen spiller ingen rolle ifht funksjon. Eller blomster! Hvorfor i huleste gidder noen bruke penger på blomster, de har jo ingen funksjon. Ikke pene servietter heller.

Om man ønsker å lage et hjerte av agurk, så betyr ikke det at barnet nekter å spise alt som ikke er hjerteformet. Min sønn klarer fint å tørke seg med hvitt toalettpapir, selv om han syntes det var stas med julenissepapir til jul.

Sist redigert av Apple : 05-09-12 kl 20:15.
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:07   #128
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zoe... Hvis foreldre må lage matpakker til ungdommer for at de skal bli bra må det jo ha sviktet i opplæringen fram til dette?
Jeg ser for meg at ungdommer som plutselig får oppgaven i fanget gjerne kan slurve.

Det er mulig. Mine smører egen frokost og kveldsmat og er nok fullt ut i stend til å smøre sin egen matpakke også. Hvilken tenåring kan ikke legge pålegg på en brødskive, tro?

Det kan godt hende mine gutter plutselig får den oppgaven selv. Men det er på ingen måte noen fanesak. Jeg er ikke så glad i rigiditet. Hver familie, sine fanesaker. Så lenge de er aldersadekvat selvstendige er jeg fornøyd.

Gammel 05-09-12, 17:12   #129
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst til å lage Super Mario-brødskiver til ungene!

Gammel 05-09-12, 17:30   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pynt er fint det altså, men jeg synes ikke det er så dumt med litt forskjell på hverdag og fest.

Det er vel forskjell på hverdag og fest selv om noen lager en litt anderledes matpakke?

Gammel 05-09-12, 17:40   #131
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg argumenterer egentlig ikke for noe.
Jeg bare forsøker å forklare at det at ungdom ikke tar med seg mat, ikke trenger å ha noe med dårlig opplæring hjemmefra å gjøre. Og min Pode skal ha med mat hjemmefra.

For meg/oss er det flere fordeler ved å lage matpakkene enn å la det være.
De som velger motsatt vil jeg tro at opplever flere fordeler med den varianten.
Det trenger ikke være så svart og hvitt og rett og galt.

Ungdommer er ungdommer. De holder stengt for ombygging. Har de ikke med seg matpakke så går de på butikken, har de med seg matpakke så kaster de den og går på butikken. (Absolutt ikke alle, og absolutt ikke hver dag.) Det som blir testen er hva de gjør etter at ombyggingen er over. Da dukker ofte de gode vanene fram igjen, og man får igjen for arbeidet man la ned i barneåra.

Jeg lever veldig godt med å bli oppfattet som nedlatende fordi jeg mener at barn som må trenger gulrøtter i en bestemt form for å spise dem er bortskjemte.

Kan sende deg linker når jeg kommer på PC Tallullah. Det er innenfor AP-verden jeg har snappet det opp.

Hva betyr AP-verden? Arbeiderparti?

Gammel 05-09-12, 17:42   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Attachment parenting, går jeg ut fra.

Gammel 05-09-12, 18:22   #133
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men, er vi enige om at matpakker ala dette er å dra det "litt" langt og at man da prøver å gjøre noe mer enn å sørge for at småspise barn får i seg sunn mat på skolen?

Om man lager gulrøtter med hjerter fordi man som mor synes det er gøy så er det greit nok. Gjør man det for BARNA så tenker jeg "bortskjemt". Det betyr heller ikke at jeg mener at mat skal se kjip ut, men mat som ser ut som mat bør være ok også for stakkars små barn.

Jeg flirte litt i den andre tråden og kom med en kommentar om "tro om Ingrid Espelid Hovig fikk motbør da hun introduserte persillekvasten" eller noe i den duren.

Hm, men altså
Jeg liker å lage mat, jeg liker å lage mat som smaker godt og jeg liker å lage mat som estetisk tar seg godt ut. Jeg lager mat til voksne - både de som bor her og de som måtte være på besøk - som vi liker, som er sunn, som inneholder alt fra "kjedelige" råvarer til "spennende" råvarer, som er laget fra bunnen av, og som er - for det meste - sammensatt med en tanke bak. Da tenker jeg på smak, konsistens, farger, presentasjon, lukt, varighet, restematmuligheter, osv.
Og jeg lager mat til barn utfra akkurat de samme prinsippene.

Jeg bruker endel mer penger (og sikkert mer tid) på mat enn snittet, både fordi vi har store dietetiske hensyn å ta, men også for det nettopp er et verdivalg. Det er et verdivalg å velge dyrere råvarer, ofte økologiske, det er et verdivalg å velge f.eks utfra at hva jeg mener en matpakke bør inneholde frukt, grønt, proteiner osv. for å gi en god og sammensatt kost innenfor rammene av det kostholdet jeg har valgt (og blitt påtvunget) for vår familie. Av og til/ofte pynter jeg med ting, ruller opp, skjærer ut. Oftes blir det en boks med ditt, en boks med datt, litt frukt, litt grønt, ei brødskive. At det skal være så negativt å skjære av ei skorpe eller "kaste bort" en kvart gulrotskive fordi man skjærer den ut en gang iblant skjønner jeg ikke - det går da fint an å bruke i annen mat/gi til fuglene/whatever. Vi kaster bortimot ikke mat i det hele tatt hos oss, at man da skal angripes for å forme litt på en agurkbit med en kniv fordi det er sløseri blir for dumt. Sannsynligvis har de som står og skjærer til figurer av brød eller diller litt med maten et ganske bevisst forhold til dette (kanskje mer enn andre, til og med? ).
Å bruke tid på mat, på matpakkene, har ikke med kresenhet eller småspisthet å gjøre hos oss å gjøre, og heller ikke i sin ytterste konsekvens med allergi å gjøre - jeg ville brukt tid og stæsjet med matpakkene uansett. Jeg liker det og trives med det.

Det er vel også sånn sett et verdivalg velge å pynte maten, gjøre den mer tiltalende estetisk sett, eller bruke tid på å lage den mer smaksrik eller sammensatt? Jeg klarer ikke helt å se at det ikke er et verdivalg hvertfall. Jeg gjør det for min egen del, fordi jeg er glad i å lage mat, fordi jeg synes det er riktig og gøy og interessant å lage maten på denne måten. Og jeg gjør det for Barnets skyld, fordi jeg mener han får bedre mat - en bedre matpakke - når jeg bruker tid på sammensetningen av råvarer og innhold i den Og jeg ser at han får en mer estetisk tiltalende matpakke (i den grad det er viktig selvfølgelig).
Men samtidig klarer jeg ikke helt å se at det er noe galt med å hverken ta det valget, eller for den sakens skyld - å ikke ta det valget, heller?
Gir det virkelig folk mindreverdighetskomplekser at jeg har lyst til å gjøre det? Eller at jeg mener at det er en fin ting, for vår familie og mitt barn?
At jeg velger slik sier da INGENTING om andres valg, eller mine meninger om andres valg?
Jeg klarer ikke å forstå at folk skal bli så oppskjørtet over en "persillekvast" jeg altså.

Det er også et verdivalg å sende med restemat til et av de to skolemåltidene, slik jeg gjør nesten hver dag - da sparer jeg penger, samtidig som lillegutt får et varmmåltid/ikke-brødmåltid. I tillegg bli det restemat i form av frukt og grønnsaker som ellers ville kunne gått til spille, som jeg lager små salater, gele, muffins, elns av. Og kanskje putter på en basilikumkvast. At min restemat da ser fænzi og oppstæsja ut for noen andre er ikke noe jeg gidder bry meg med for å være ærlig.

Sånn i denne sammenhengen så er det jo verdt at det er mange som liker å gå på restaurant, spise pen, god, tiltalende mat, og betale en god slump penger for det. Lage seg "kosemat" på lørdagskvelder, eller spise stor og fin søndagsmiddag. Hvorfor er det så forferdelig galt å videreføre det til matpakka????

Sist redigert av m^2 : 05-09-12 kl 19:01.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 18:29   #134
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så glad for at jeg ikke legger lista høyere en vanlig kjedelig matpakke. I tillegg får barna skolemelk, frukt og yougurt. Det får rekke. Unger har klart seg på den maten i åresvis, jeg regner med at mine overlever normalt pålegg på normale brødskiver de og.

Sist redigert av Einhyrningur : 05-09-12 kl 18:45. Årsak: manglet to ord
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 18:30   #135
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men igjen; hvem et det som formidler det som verdivalg? Er det bare noe du har fantasert opp, eller bygger du det på noe reelt?

Jeg har akkurat formidlet det som et verdivalg
Men jeg har også gitt en grunn for hva jeg mener er verdivalget i det, og hvorfor f.eks jeg har valgt på denne måten.

Gammel 05-09-12, 18:32   #136
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er så mange sure matfiendtlige asketer i dette landet at jeg applauderer alle tiltak i retning av bedre og leknere mat.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 19:02   #137
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har akkurat formidlet det som et verdivalg
Men jeg har også gitt en grunn for hva jeg mener er verdivalget i det, og hvorfor f.eks jeg har valgt på denne måten.

Det du legger i verdivalg kan jeg være enig i, men jeg tviler sterkt på at det var slik Hatti mente.

Gammel 05-09-12, 19:03   #138
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det du legger i verdivalg kan jeg være enig i, men jeg tviler sterkt på at det var slik Hatti mente.

Men hvordan mente hun da? Sånn "åh jeg er så flink og må vise meg fram"-verdivalgete? (a la dyre flæshy merkeklær og porscheflæshy bil?)

Gammel 05-09-12, 19:03   #139
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg lite om hvordan maten ser ut. Jeg gidder ikke å pynte maten til mine egne unger heller. Men kjenner at det er helt uproblematisk at andre bruker tid og energi på å få matpakkene til å se kule/fine ut. Vi har alle våre greier.

Gammel 05-09-12, 19:08   #140
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men hvordan mente hun da? Sånn "åh jeg er så flink og må vise meg fram"-verdivalgete? (a la dyre flæshy merkeklær og porscheflæshy bil?)

Det var slik jeg tolket det. Og at man omtrent kalte andre dårlige mødre ved å dille sånn med maten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.