|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Jeg syns det er helt kurant enten de gjør det for ungene eller for egen fornøyelses skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendSer at du har svart i mellomtiden, men det oppfattes litt slik likevel. I hvertfall for meg. Mulig andre leser det med mer runde briller.
![]() |
#123 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror dette blåses helt ut av proporsjoner. Det er antagelig så få som faktisk står og skjærer ut madonnafigurer av gulrøtter, at det knapt fortjener spalteplassen. Jeg tror faktisk fremdeles det er et større problem at noen matbokser fremdeles består av loff og nugatti. Eller pølsebrød med nugatti, som jeg har hatt gleden av å se i RL. Men dem hører vi lite om.
![]() |
![]() |
#124 |
Glamorøs
|
Blogger og tråder hvor det påstås at man er bedre foreldre og mer glade i barna sine om man lager grønnsaksfigurer?
![]() |
#125 |
Guardian of the galaxy
|
Det er litt slik det blir milelange tråder av som ikke helt tar noen retning. Jeg føler at du svarer på mitt spørsmål, men svaret peker mot en annen påstand.
![]() |
#126 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan vel også regne med at svarene fra disse forskerene eller ærnæringsfysiologene kan være påvirket av spørsmålene de fikk fra journalisten. Og at det ikke nødvendigvis er en sak de brenner for selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Men det er vel sjelden slik? At barn nekter å spise annet enn figurmat? Jeg synes dette blir litt som å harslerer med folk som pynter en bursdagskake, fordi den smaker det samme uten fotballpynt, eller pene klær fordi det er vel samme det så lenge de er passe varme, eller med fol som ønsker seg sort bil fordi fargen spiller ingen rolle ifht funksjon. Eller blomster! Hvorfor i huleste gidder noen bruke penger på blomster, de har jo ingen funksjon. Ikke pene servietter heller.
2005 og 2010 Sist redigert av Apple : 05-09-12 kl 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
By the Sea
|
Det er mulig. Mine smører egen frokost og kveldsmat og er nok fullt ut i stend til å smøre sin egen matpakke også. Hvilken tenåring kan ikke legge pålegg på en brødskive, tro?
![]() |
#129 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendNå fikk jeg lyst til å lage Super Mario-brødskiver til ungene!
![]() |
#130 |
Glamorøs
|
Det er vel forskjell på hverdag og fest selv om noen lager en litt anderledes matpakke?
![]() |
#131 |
Travelt opptatt
|
Ungdommer er ungdommer. De holder stengt for ombygging. Har de ikke med seg matpakke så går de på butikken, har de med seg matpakke så kaster de den og går på butikken. (Absolutt ikke alle, og absolutt ikke hver dag.) Det som blir testen er hva de gjør etter at ombyggingen er over. Da dukker ofte de gode vanene fram igjen, og man får igjen for arbeidet man la ned i barneåra.
Hva betyr AP-verden? Arbeiderparti?
![]() |
#132 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendAttachment parenting, går jeg ut fra.
![]() |
#133 |
|
Jeg flirte litt i den andre tråden og kom med en kommentar om "tro om Ingrid Espelid Hovig fikk motbør da hun introduserte persillekvasten" eller noe i den duren. Sist redigert av m^2 : 05-09-12 kl 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg er så glad for at jeg ikke legger lista høyere en vanlig kjedelig matpakke. I tillegg får barna skolemelk, frukt og yougurt. Det får rekke. Unger har klart seg på den maten i åresvis, jeg regner med at mine overlever normalt pålegg på normale brødskiver de og. Sist redigert av Einhyrningur : 05-09-12 kl 18:45. Årsak: manglet to ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
Jeg har akkurat formidlet det som et verdivalg |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
kamerat
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg synes det er så mange sure matfiendtlige asketer i dette landet at jeg applauderer alle tiltak i retning av bedre og leknere mat.
![]() |
#137 |
Glamorøs
|
Det du legger i verdivalg kan jeg være enig i, men jeg tviler sterkt på at det var slik Hatti mente.
![]() |
#138 |
|
Men hvordan mente hun da? Sånn "åh jeg er så flink og må vise meg fram"-verdivalgete? (a la dyre flæshy merkeklær og porscheflæshy bil?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg bryr meg lite om hvordan maten ser ut. Jeg gidder ikke å pynte maten til mine egne unger heller. Men kjenner at det er helt uproblematisk at andre bruker tid og energi på å få matpakkene til å se kule/fine ut. Vi har alle våre greier.
![]() |
![]() |
#140 |
Glamorøs
|
Det var slik jeg tolket det. Og at man omtrent kalte andre dårlige mødre ved å dille sånn med maten.
![]() |
|
|