Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-12, 17:01   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

I fjor laget jeg pakkekalender, men innsatsen var ikke verdt det ift. snuppa, som egentlig helst foretrakk lørdagene, for da inneholdt pakken lørdagsgodt. Jeg husker at hun fikk neglelakk, og vi måtte til slutt vri den ut av hendene på henne, for det var ingen forståelse for at ting måtte brukes under oppsyn av voksne...

I år får hun derfor Playmokalender med prinsessebryllup, samt Julekongen-kalender fra Bokklubben.

Ikke har vi avanserte matpakker, heller. Vi har ingen matpakker, for hun får all mat i barnehagen.

Gammel 30-11-12, 17:15   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Der fikk jeg en ide ja. Her kan jo vasking, støvsuging, klesbretting og søppeltømming få sin egen kalender. Juhu, tolvte desember og du fikk skifte på sengene!

Kjempeidé, jeg skal lage en sånn til mannen, han er så skuffet over at det bare er ungene som får adventskalender. Han kommer til å bli kjempeglad!

Gammel 30-11-12, 17:27   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da eldstemann var enebarn hadde han pakkekalender helt alene, men betingelsene har blitt dårligere etter hvert som søsknene har kommet til. Vi har én kalender og tre barn. Alle får første desember, lillejulaften og julaften, og så er det hver tredje dag utenom. Noen individuelle småpakker, og hver av ungene får tre dager med godteri i pakken, og da må de dele med de to andre. Det er stor stas, selv om eldstemann prøvde med med mulking over refleks i en pakke i fjor, men da fikk han beskjed om at han ble utmeldt av kalenderen hvis det skulle være på den måten, så han var smørblid når han åpnet resten: "Å, pepperkakeform, kult! Tusen takk vidunderlig gavmilde adventsnisse. "

Gammel 30-11-12, 17:47   #4
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

I dag ble det Pet Shop kalender på vesla. Det betyr vel at hun kanskje må ønske seg slike figurer til jul da det vel er utstyr til slike som er i kalenderen, men det var vel i alle fall med en figur. Jeg har ikke vært borte i disse før, men alternativet var Barbie-kalender. Det utgikk, for barbiedukke har jeg ikke planer om å kjøpe. I alle fall ikke enda.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 18:23   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Maverick: Ta rett og slett telefonen fatt fremfor å løpe fra butikk til butikk. En eller annen butikk MÅ jo ha noen igjen?! Husk at også Notabene fører slike kalendere

Gammel 30-11-12, 18:25   #6
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde tenkt å kjøpe Lego-kalendere som i fjor, en star wars og en city og at de fikk åpne annenhver.

Imidlertid hadde mannen sagt ja til svigers at de kunne kjøpe kalender til de, og de kjøpte Spiderman-kalender. Ræl i bøtter og spann og godis som den ene ungen ikke liker (det er vel egentlig bare derfor jeg synes det er dumt altså). Jeg må si jeg er kjempefornøyd. :smått ironisk:

Men ungene er superfornøyde, de gleder seg kjempemye til åpne kalenderene sine, og da blir jeg også glad og fornøyd.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:41   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

I dag ble det Pet Shop kalender på vesla. Det betyr vel at hun kanskje må ønske seg slike figurer til jul da det vel er utstyr til slike som er i kalenderen, men det var vel i alle fall med en figur. Jeg har ikke vært borte i disse før, men alternativet var Barbie-kalender. Det utgikk, for barbiedukke har jeg ikke planer om å kjøpe. I alle fall ikke enda.

Vi hadde Pet shop for noen år siden, jeg mener det var 4-6 figurer.

Edit: ser etter et lite nett-søk at det er 3 figurer i årets kalender.

Gammel 30-11-12, 20:22   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Alle i huset får pakkekalender, inkl de voksne.

De minste ungene får playmo/lego kalender som jeg har pakket om i pakkekalenderen. De ønsket seg playmo og legokalendere, men jeg vil bruke de broderte kalenderne så da blir det sånn. De får gjerne ett drops, en fox e.l sammen med lego/playmo tingene. Jeg har nemlig droppet alle prinsipper om at det ikke skal være godter utenom på lørdag. De får også en film hver siste helgen før julaften. Det er den eneste store gaven i kalenderen så jeg tviler på at de blir mettet.

Jeg tror ikke jeg har blitt ødelagt av å få pakkekalender i barndommen. Nå gjenstår det bare å se om ungene fullfører vgs.

Gammel 30-11-12, 22:28   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Pet Shop er greit, ikke er det så dyrt heller, og tar heller ikke særlig plass.

Gammel 30-11-12, 19:29   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Notabene! Hurra! Jeg fant!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:40   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Notabene! Hurra! Jeg fant!

Juhu! det er litt av gleden med jul og sånn å være ute i aller siste liten, få hjertebank for så å bli uendelig lettet og glad når det ordner seg til slutt. :erfaren:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 19:39   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår kalender inneholder mest småtterier alá ny saks, viskelær, sparegris, dekortape sjokolade, neglelakk (fra tikronerstilbud) og leppepomade - småtterier som jeg prøver å samle gjennom et helt år. Og så får hun ny kjole, strømpebukse og sølvlue den 13. - 15. desember. Det er nye julekjole med tilbehør som hun uansett ville fått - hun har vokst 10-12 cm. siden forrige vinter og trenger ny kjole - hun skal i bursdag den 15. og får derfor penklærne i dagene før det selskapet.

På julaften får hun fin gave, da. Popelku (Askepott fra Tre nøtter til Aksepott) som marionette. Vi så henne i Praha, og pøbelprinsessen ble veldig forelsket i den, så jeg snek meg ut en tidlig morgen og kjøpte henne. Jeg synes det passer fint å pakke henne opp før filmen begynner på julaften, sa da blir hun kalendergave.
Hun har dette antrekket på seg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 00:13   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vår kalender inneholder mest småtterier alá ny saks, viskelær, sparegris, dekortape sjokolade, neglelakk (fra tikronerstilbud) og leppepomade - småtterier som jeg prøver å samle gjennom et helt år. Og så får hun ny kjole, strømpebukse og sølvlue den 13. - 15. desember. Det er nye julekjole med tilbehør som hun uansett ville fått - hun har vokst 10-12 cm. siden forrige vinter og trenger ny kjole - hun skal i bursdag den 15. og får derfor penklærne i dagene før det selskapet.

På julaften får hun fin gave, da. Popelku (Askepott fra Tre nøtter til Aksepott) som marionette. Vi så henne i Praha, og pøbelprinsessen ble veldig forelsket i den, så jeg snek meg ut en tidlig morgen og kjøpte henne. Jeg synes det passer fint å pakke henne opp før filmen begynner på julaften, sa da blir hun kalendergave.
Hun har dette antrekket på seg.

Wow. Åh, nå fikk jeg frysninger!

Gammel 30-11-12, 21:42   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Her er det kun Even som har kalender, og jeg tror faktisk dette blir siste gangen. Jeg synes han er for kravstor så da kan vi heller ha nedtelling med sjokoladekalendere neste år. I dag da han så kalenderen kom surleppa da han lurte på hvorfor det var noen flate pakker. Da kunne det jo ikke være leker i, liksom. :roll:

I kalenderen er det Spiderman, Mikke Mus og Cars-kinderegg, cars-tatoveringer (derav flate pakker), byantspisser, sprettball, cars vaskeklut, legofigurer, cars julesjokolade, stempel og cars armbånd.

Gammel 30-11-12, 21:49   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Her har vi en pakkekalender på deling. Vi kjøper igrunnen ganske dyre gaver, men det er stort sett ting vi trenger uansett..

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:26   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En lego- og to playmokalendere. Og noen billige sjokoladekalendere til hele hurven fra mannen sin jobb.

Gammel 30-11-12, 22:36   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ferdig. Det blei en duploeske, et par småbiler, noen badeleker, og så pepperkakeformer den dagen vi skal bake. (De siste fra skuffen, som i fjor. Vi har mange nok.) Og så kjøpte jeg jammen en ferdigkalender også, med nisse og slede og reinsdyr som skal settes opp på en liten pappscene. Nesten som ei julekrybbe, bare litt mer hedensk.

Da gjenstår bare min og mannens - vi deler, og pleier å få 12 godtebiter hver. Og det er jeg som står for alle. I det minste får jeg noe jeg liker.

Gammel 30-11-12, 23:39   #18
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jentene har pakkekalender i år. Det har variert litt, de har hatt både kjøpekalendere, aktivitetskalendere og sjokoladekalendere.

Kalenderen har småting, truser, limstifter, sjokolade og slikt. Med noen få unntak er det forbruksvarer som likevel ikke kostet mye. Mye Søstrene Grene.

Også har jeg kjøpt sjokoladekalender til mannen.

Gammel 01-12-12, 00:00   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg akkurat sittet og pakket inn 24 små pakker, med innholdet fra en lego city kalender med noen brannmenn og sånt, han digger brannmenn, sammen med noen magnetbokstaver. Håper den unge herremannen vil bli fornøyd. Siden han har en brodert kalender til å henge pakker på er det 1)ikke så veldig aktuelt å gi en ferdigkalender som den er og 2)litt naturlig begrenset hvor store pakker det kan være både i størrelse og tyngde.

Neste år skal jeg pakke 48 pakker, om jeg ikke får innført kalender til de voksne også, da blir det vel enda litt flere, så jeg tror jeg skal begynne å tenke på småting som passer inn der sånn ca 3. januar... (i praksis dog siste halvdel av november, tenker jeg)

Gammel 01-12-12, 12:07   #20
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har alltid hatt pakkekalender, men som den fæle moren jeg er må mine barn dele kalender. Jeg har ikke fantasi eller tid til å finne 72 ting som ikke er ræl, uforholdsmessig dyrt eller nødvendig å kjøpe til mine barn hvert år, så da blir det sånn. Jeg har en teori om at barna lærer å dele og å vente på denne måten, og dessuten slipper jeg at de blir overøst av gaver hele desember. De er glødende opptatt av hva søsknene får i kalendergave og ingen åpner dagens pakke før alle er samlet ved frokostbordet.

Jeg pleier å kjøpe ting de uansett trenger i kalenderen samt noen koseting. I år blir det litt undertøy, sokker, leppepomade, Ferby fargeblyanter, neglepynt (unødvendig ) , strømpebukse til julekjole, Body Shop dusjsåpe, julesjokoladenpå lørdager og så har jeg glemt hva resten var. Jeg satt oppe til halv tre i natt og pakket dem inn, så det er kanskje ikke så rart!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.