|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tankefull
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg blir av og til sliten ja, selv med bare en.
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det er krevende å ha barn, og det er det stort sett hele tiden, synes jeg.
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Ja. Jeg synes det er slitsomt jeg og..
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har bare ett barn så jeg synes ikke det er slitsomt. Mer kjedelig egentlig, det har blitt så mange flere timer i døgnet hvor jeg må gjøre fornuftige ting og jeg liker aller helst å sitte og skravle på kafé eller lese bøker eller holde på med de forskjellige prosjektene mine.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg styrer veldig lite og er god venn med hybelkaninene
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?ENTP her.
![]() |
#7 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes det har vært helt fantastisk super-slitsomt. Og likevel er jeg gal nok til å sette i gang med nr. 4 - det blir 4 barn på under 6 år, jeg burde fått medalje! Ja, så det er jo selvfølgelig verdt det og alt sånn. Og jeg elsker dem, jada, jeg gjør det.
Det er vel en kombinasjon av lite søvn og det å skulle servere. Å ha så mange små barn som skriker og roper. Den fasen der den minste hekter seg fast i leggen og henger der og hyler mens man skal lage middag - den er pyton!
Jeg fikk ikke barn før jeg var 31, og mener å huske jeg hadde mer energi før...
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Drister meg til å svare med min begrensede erfaring som mor også - Liv blir straks ett år. Så langt synes jeg det har blitt enklere og bedre dag for dag. Den første perioden med kolikktendenser, alvorlig sykdom i familien, mye ufrivillig flytting etc. var veldig slitsom, det må jeg bare innrømme. De andre faktorene hadde vært enklere å takle om vi ikke hadde hatt et illskrikende barn som ikke ville sove. Etter at Liv i sommer begynte å legge seg til normal tid (kl. 20 i stedet for kl. 01) og etter hvert sov lengre økter enn 3 timer om natta, har jeg fått et helt nytt liv. Og det er langt bedre enn livet jeg hadde som ufrivillg barnløs! Nå har jeg flere blanke timer hver kveld som jeg kan bruke som jeg selv ønsker - det er nesten ikke til å tro. Søvn har nok stor betydning, ja (selv om jeg aldri greier å legge meg).
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Dette er den enkelttingen jeg også synes er mest slitsom. Slåssing og krangling og håndtering av hvem som skal ditt og datt. Jeg håper og tror at det bedrer seg.
![]() |
#10 |
Fola Blakken
|
Det trodde jeg også. Det manglet ikke på dårlig skjult skadefryd fra folk da vi ventet eldstemann. Nå skulle det bli andre boller.
![]() |
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Innimellom synes jeg det er slitsomt å ha familie jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det som jeg synes er litt "slitsomt" til tider, er feks slike koselige ting (eller, som VAR koselige) som å gå ut å spise en søndag eller noe
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
Derfor går man steder der de kan få utløp for makk i ræva og så deler man heller sin mat med dem slik at de ikke er nødt til å spise opp en hel porsjon. Det går faktisk ganske greit med en gaffel med mat inn i gapet mens ungene surrer rundt bordet.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
Jo, klart det går. Men da blir det uansett ikke kos synes jeg. Hun får løpe litt rundt, men jeg må jo ha oversikt på hvor hun er. For hun kan jo finne på å gå hvor som helst
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
Dere har ingen steder som er helt barnevennlige?
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
"Helt" barnevennlige?
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er introvert, gørrlat og liker ikke lyd. Likevel er det ikke ungene som gjør meg sliten. Som noen andre sa, det å være voksen er det som noen ganger gjør meg sliten. I tillegg tror jeg at jeg trenger en annen jobb. Ungene er morsomme, fine og hyggelige å være med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Epikur
|
Først når det gjelder det med å være en Helt Feil Sammensatt Mor, jeg er også en sånn. Jeg ville ikke være hjemme, jeg ville ut og treffe folk og ikke snakke om barn selv om hun var med. Jeg fikk frysninger av barselgrupper og praktiske sko, jeg ville være Madam Mim, ikke Mamma Mim.
![]() |
#20 |
intro
|
Akkurat slik er det jeg håper å kunne gjøre det også - eller allerede gjør det, selv om hun er lita. Jeg er virkelig elendig på å leke på gulvet, det har jeg alltid vært. Faktisk får jeg nesten gjort mer i huset nå enn da jeg ikke hadde barn, fordi jeg synes det er koselig å rydde og brette klær når hun er med. Ettersom hun gjør sitt beste for å spise opp mus og tastatur, legger hennes tilstedeværelse visse begrensninger på nettiden, og det er nok kun av det gode.
![]() |
![]() |
|
|