Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 21:08   #121
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Jeg hater kroppen min, men hater den litt mindre enn i sommer når jeg veide 18 kg mer enn nå. Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til mat og kropp og sånt. Har vokst opp med en mamma med spiseforstyrelser. Hun fikk det mens jeg var baby og ble "frisk" etter 25 år eller noe. Så jeg er vel litt påvirket av det.... Slanket meg fra jeg gikk i 6 klasse til jeg var 25 år, da bestemte jeg meg for å ikke sulte mer. Og gikk masse opp. Men fikk det mye bedre med meg selv. Nå er jeg på god vei ned igjen og satser på å ha en normalt slank kropp neste sommer eller noe. Helst litt før.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 22:32   #122
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg veier akkurat passe og er fornøyd, etter å ha gått ned ganske mange kilo det siste året. Imidlertid skulle jeg mer enn gjerne ha strammet opp den dvaske kroppen min... Men her var det vekta det var spørsmål om - og den er jo ok da!

Gammel 05-03-08, 09:07   #123
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Kjapp hoderegning viser at det bare er ca 25% av FP-brukerne som er ubetinget fornøyd med kroppen sin sånn som den er i dag. Litt trist, synes jeg.

Det er trist, men hvis ikke jeg husker feil så er det flere enn gjennomsnittet i den kvinnelige befolkning. Arrester meg om jeg tar feil.

Gammel 05-03-08, 13:56   #124
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er trist, men hvis ikke jeg husker feil så er det flere enn gjennomsnittet i den kvinnelige befolkning. Arrester meg om jeg tar feil.

Googlet litt, og fant en undersøkelse på dette, fra 2007. Link.

Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:33   #125
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er gravid, så jeg vet ikke hva jeg skal svare, men i det siste har jeg veid noen kilo for mye og ikke vært helt fornøyd. Når barselsperioden er over skal jeg ned til det som er passe for meg.

Gammel 05-03-08, 14:39   #126
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg veier det jeg bør.
Men må passe meg for å ikke bli for tynn.
I perioder med mye belastninger etc, glemmer jeg faktisk å spise, og da tar det litt tid å komme seg opp igjen.
Men denne perioden, separasjonen, har jeg utrolig nok spist helt ok.

Det sier meg at ting er riktig.

Gammel 05-03-08, 14:39   #127
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå diskuterer dere sikkert alvorlige saker her, men jeg må bare få si at jeg skimtet trådens overskrift i øyekroken og leste helt klart "Hva slags forhold har du til konfekt?"

Gammel 05-03-08, 14:51   #128
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært veldig tynn (variert mellom meget slank og klart undervektig) hele livet, til jeg fikk siste barn, etter det har jeg blitt litt mer polstret. Nå har jeg normal BMI (for hva det er verd), men det er noen kilo for mye der som jeg veldig gjerne skulle hatt bort. Samtidig er det ikke så mye at motivasjonen for å få dem vekk er stor nok, tydeligvis. Siden de fortsatt er der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 14:53   #129
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå diskuterer dere sikkert alvorlige saker her, men jeg må bare få si at jeg skimtet trådens overskrift i øyekroken og leste helt klart "Hva slags forhold har du til konfekt?"

Det KAN jo ha en sammenheng.

Gammel 05-03-08, 15:00   #130
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Overvektig, men klarer ikke gå ned i vekt, der har dere meg.
Skulle nok tatt av rundt 20 kilo.

slenger på at jeg har lavt stoffskifte, så kiloene sitter som spikret.

Sist redigert av turi : 05-03-08 kl 15:27.
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 17:32   #131
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ifølge BMI er jeg normalvektig. Er 100% fornøyd med nesten hele meg. Men pga av siste fødsel m/ keisersnitt er jeg 100% misfornøyd med magen. Vurderer mageplastikk, men har hørt at det kan poppe ut fett andre steder da.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 17:42   #132
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nå har jeg gått opp en del pga graviditet. Men før det så greide jeg å gå ned over 20 kilo, var ganske fornøyd da selv om jeg inft kunne gått ned mellom 5-10 kilo til. Håper jeg greier å komme tilbake til den vekta igjen.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 19:30   #133
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Akkurat passe, og er fornøyd

Gammel 05-03-08, 21:37   #134
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg vet ikke helt om jeg, som Polyanna, heller skulle ønske at jeg kunne bli fornøyd som jeg er. Jeg er ikke kjempemisfornøyd, det ødelegger ikke livskvaliteten min, liksom. Men for meg er det kanskje justeringsfaktoren. Den som gjør at jeg ikke går opp de to kiloene i året som er så farlige og lett for. Som gjør at jeg plutselig veier 15-20 kg for mye i stedet for de små kosmetikkiloene.

Jeg er ikke sikker selv en gang, om jeg egentlig ønsker å bli fornøyd på +5 kilo nå, +5 kilo til om et par år, osv. Det jeg vil allerhelst er å bare komme ned på matchvekt (noe som burde være lett!) og bli der. Når det er så lite om å gjøre! Eventuelt droppe det, og konsentrere meg om å være stabil der jeg er. Men en av delene.

Gammel 06-03-08, 08:38   #135
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:04   #136
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Veier nok litt mye, ja.
Skal ned noen kilo, men ikke nå mens jeg er gravid.

Gammel 07-03-08, 23:29   #137
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Passe og fornøyd, og jobber veldig hardt for å holde det slikt (træner 5x i uken, for det meste veldig påpasselig med kostholdet).

Gammel 06-01-09, 12:02   #138
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss! Er det virkelig INGEN andre som er fornøyde med seg selv, selv om de er feite? Jeg er faktisk overrasket. Hvorfor er ikke flere feite langt mindre feite da? Ja, jeg VET det ikke er bare bare, men går det virkelig ikke an å ha det fint med seg selv, selv om man er på vei mot et annet mål?

Gammel 06-01-09, 12:05   #139
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åj, der kom den tilbake igjen, ja.

Sist redigert av Maverick : 06-01-09 kl 12:06. Årsak: Jaja™
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:07   #140
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut fra pollen her, så er du langt fra den eneste som er fullstendig skrudd i hodet, spør du meg!

Svar

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.