|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Epikur
|
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetTsk tsk, du lurte foreldrene dine og bruker de erfaringene nå, jeg lurte dem ikke og legger de erfaringene til grunn. Jeg var ikke rammeløs, selv om jeg fikk gjøre som jeg ville. Det var jo en grunn til at jeg hadde den friheten. Som Fnatten mener jeg at tilliten følger alder og tidligere erfaringer. Slik Divine også beskriver, i fht at man får slækk eller innstramming etter hvordn man oppfører seg og respekterer avtaler.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 21-08-08 kl 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet
Du har et poeng, ja.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Epikur
|
Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Det å reagere på å bli overvåket er vel en helt normal reaksjon på å bli invadert eller krenket? Det å reagere på manglende tillit er veldig naturlig, ingenting er vel mer sårende enn å få signaler om at noen tror man ikke er til å stole på? I hvertfall hvis man ER til å stole på. Jeg tror ingen barn nødvendigvis i utgangspunktet har et ønske om å lure foreldrene sine, jeg tror de lurer foreldrene sine fordi foreldrene har urealistiske forventninger om hvordan fjortiser skal oppføre seg, fordi foreldre og barn har laget endimensjonale bilder/forventinger av hverandre, fordi barna frykter foreldrene og evt straff, fordi man hugger av hele hodet når man skal barbere seg og fordømmer ikke bare handling, men hele ungen.
![]() |
#124 |
|
Tja, både og kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
© All rights reserved
|
Jeg har også sett mange gode eksempler på at frihet under ansvar funker, men jeg har også set hvor ramlende galt det kan gå. Jeg tror vi definerer frihet forskjellig, du mener jeg detaljestyrer, jeg mener du løper fra eget ansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetHer jeg bor dannet noen mødre av jenter på ungdomsskolen en gruppe. Formålet var å holde hverandres barn under oppsikt og passe på også andre ungdommer en ens egen. Forslag til hva de skulle jobbe med var bl.a å gå nattevandringer i byen og se til at alt gikk greit for seg, holde stand utenfor ungdomssenteret og i bygatene. Og eventuelt følge hjem ungdommer som åpenbart trengte det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Epikur
|
Løper fra ansvar? At man velger en annen tilnærming betyr ikke at man løper fra ansvar eller er mindre ansvarlig.
![]() |
#128 |
Epikur
|
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetMillyMollyMandy: Slik?
![]() |
#131 |
Epikur
|
OK.
![]() |
#137 |
Epikur
|
Og naken. Og brisen.
![]() |
#139 |
Epikur
|
Jeg har ikke vært brisen siden før Lucia.