|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Jeg stryker fortsatt ikke klær, jeg er 34. Det er fullt mulig å leve et fullverdig, strykefritt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Leser
|
Det kan du egentlig ikke vite i og med at du ikke har noe å sammenligne med.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 22-08-08 kl 20:31. Årsak: høy teknologi -> høyteknologi |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Sliter med tastaturet
Avhenig kan det være at jeg hadde blitt, men at det føles som helt flott uten stryking per i dag, det er helt sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Man kan klare seg fint uten å stryke, men det er jo mange fine klær som må strykes for å se fine ut. Det ville begrenset garderoben min ganske mye om alt måtte være strykefritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg stryker maks 1 gang i året. Nei nå lyver jeg. MANNEN stryker ca. en gang i året, kanskje to.
![]() |
#127 |
Epikur
|
Jeg er 34 og stryker nesten aldri. Det er et valg jeg har tatt, for jeg kan stryke om jeg vil. jeg synes det er bedre å la viljen enn evnen avgjøre hva jeg skal og ikke skal.
![]() |
#129 |
Sliter med tastaturet
Jeg er sikker på at jeg kunne lære meg å stryke dersom det var behov for det. Ergo like viljestyrt. (Og de to gangene i året jeg må stryke noe, går det greit uten at jeg noen gang har lært det. (Så sant jeg finner strykejernet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg var en ekstremt selvhjulpen attenåring og vil prøve å gjøre mine barn like godt rustet til å takle hverdagslivet som mine foreldre gjorde meg. (Grøss, dårlig setning!) Men noe må læres etterhvert også, man kan ikke forvente at de kan alt. |
![]() |
![]() |
#131 |
I mål
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg KAN stryke, og jeg er enig i at barn bør kunne det. Jeg strøk hjemme fra jeg var rundt 10, og var nok flinkere da enn nå. Nå stryker jeg nesten aldri, men ja, jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#133 |
Epikur
|
En middels breiflabb bør vel holde. Noen kjærlige dask? her høres det ut som det ligger empiri bak; fortell!
![]() |
#134 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Det er bare "en jeg kjenner" som fortsatt har sin mor med i banken når hun skal ta opp lån, sin svigerinne når hun skal kjøpe leilighet, mora ringer kontaktpersonen på en jobb hun skal søke, for å spørre om noe rundt skjemaene... Hun er VOKSEN!
![]() |
#135 |
Epikur
|
![]() |
#136 |
Ringskrømt
|
Jeg er skeptisk til denne, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Kjenner jeg er på en helt annen planet når det gjelder eldstemann ja. Jeg drømmer om at han kanskje kan flytte hjemmefra når han i tjueårene. At han husker å skifte sokker, dusje, spise ofte nok. Vaske hendene etter dobesøk. Klare å stå opp på på egenhånd. I dag er vi ikke i nærheten, men har 9 år på meg enda. Helt normale ting man tar for gitt, de finnes ikke hos han.
![]() |
#138 |
I mål
|
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?Jeg tenker at jeg håper jeg har lært barna mine såpass mye sunn fornuft at de på et eller annet tidspunkt skjønner at et førstehjelpskurs er lurt. Ikke at nødvendigvis JEG skal lære dem alt. Samme med andre ting; jeg håper de selv skal kunne forstå at man bør sette seg inn i forsikringer, ikke at jeg skal mate det inn med teskje hos dem. Da blir de jo helt paralysert hvis det dukker opp noe nytt de bør lære seg på egen hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Mother of Dragons
|
Hvordan skeptisk da?
![]() |
#140 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?De skal kunne lage mat, vaske klær og andre huslige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|