|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen? | |||
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
22 | 12,79% |
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer |
|
30 | 17,44% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
95 | 55,23% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer |
|
25 | 14,53% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Passiv
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?
Gruer meg litt til skolestart siden vaksinen kommer seint og mange har vært i det store utland. Det går nok helst bra men håper jeg slipper den svinesyken altså. |
|
|
|
#122 |
|
Glamorøs
|
Det sto litt på Folkehelseinstituttets hjemmesider så jeg, og det virker som det må komme retningslinjer lokalt. Jeg håper også barnehagen evner å være strenge på å levere småsyke barn. Jeg tror også det kommer til å komme, jeg håper bare man kan begrense det så mye som mulig. Jeg skal ta det opp i barnehagen etter ferien tenker jeg.
Ja, vi kan jo ikke holde Glitterbarnet hjemme hele høsten heller. Sambo er selvstendig og kan jobbe endel hjemmefra, det kan nok jeg også i perioder, så vi er heldige sånn sett.
|
|
|
#125 |
|
Tittel og tittel....
|
Men hvor skal grensen gå i forhold til det å levere "småsyke" barn i barnehagen? Kan de ikke komme om de er litt snørrete f.eks? For vår del så komme vi jo til å slite maks om vi skal være hjemme hver gang en av dem er litt snørrete f.eks. Vi har få sykedager igjen og det er ikke like enkelt for alle å være hjemme. Jeg er selvsagt hjemme om barnet er sykt, men har til nå levert barna selv om de har snørret og hostet litt så lenge formen har vært fin.
|
|
|
|
#126 |
|
Glamorøs
|
Akkurat det er det jo ikke jeg som skal bestemme da. Det får mennesker som kan mer om smitte og sykdom enn meg avgjøre. Jeg regner med at denne høsten blir litt spesiell og sikkert vanskelig for mange, og jeg håper at de fleste tar litt ekstra hensyn.
|
|
|
#127 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg skjønner jo at ikke du skal bestemme det, jeg var bare ute etter å høre noen tanker om det. Jeg jobber selv i barnehagen og vi har til nå ikke hørt et pip om noen forholdsregler angående denne influensaen.
|
|
|
|
#128 |
|
Glamorøs
|
Må man vente til man hører noe? Det går jo an å ta stilling til det som står på Folkehelseinstituttets hjemmesider og sette igang interne rutiner for hygiene i allefall (hvis man mener det er nødvendig). Jeg har i grunn ingen tanker om hvor grensen skal gå, all den tid jeg kan lite om influensa. Derfor hører jeg på fagpersonell og forholder meg til det, uten å bli hysterisk.
|
|
|
#129 |
|
Tittel og tittel....
|
Må sikkert ikke, men all den tid vi er en kommunal barnehage og en del av en enhet på 6-7 barnehager der man skal ha like forholdregler så tviler jeg på at noe blir gjort før det kommer informasjon.
|
|
|
|
#131 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er litt bekymret, men slik det ser ut vil mange bli syke men de fleste vil ikke spesielt alvorlig syke. Men kommer denne vaksinen tidsnok, tror jeg nok at jeg kommer til å ta den. Jeg har astma og dermed vil jeg vel stå blant de første i køen. Jeg vaksinerer meg ikke først og fremst for å slippe å bli syk selv, men for å være bedre i stand til å ta meg av syke barn, om noen av mine 4 skulle bli smittet.
|
|
|
#132 |
|
Tante Sofie
|
Min datter, som har sommerjobb i en barnehage, ble hjemsendt fra jobb sist mandag siden hun ikke var helt frisk. De ba henne sågar oppsøke fastlegen for å få tatt prøver med tanke på svineinfluensa. Det ble gjort, nå er hun frisk, men har ikke fått svar på prøven hun tok. Hun stiller på jobb i morgen, og hun håper jo at det går fint selv om hun ikke har fått bekreftet eller avkreftet at det var svineinfluensa. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg registrerer nå at helsemyndighetene skal sette igang en graskning av nødvendigheten av det massive vaksinasjonsprogrammet som ble satt i gang i fjor. Og som kuliminerte i ukelange reklamekampanjer på riksdekkende tv ved juletider for å få folk til helsestasjonene og ta vaksinen før den går ut på dato. Og hvorvidt sydomsutberedelse og -alvorlighet skyldes vaksinasjonens virkninger eller om årsakene lå i sykdommen selv og den generelle sunne allmennhelsen vi har her i landet. Noen og 20 personer, hvorav de aller fleste i risikogrupper med lavt immunforsvar, strøk med. Hvilket er mindre enn ved vanlig sesonginfluensa.
|
|
|
#134 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Stormen har lagt seg og kritikerne trer ut av røyken:
|
|
|
#135 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Brennpunkt om epidemien som "herjet" landet på NRK1 nå
|
|
|
#136 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Så kommer bivirkningene og spekulasjonene:
|
|
|
#138 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Spekulasjoner er vel ikke akkurat noe nytt, men det blir jo interessant å se hva de finner ut ang. akkurat denne bivirkningen da.
|
|
|
#139 |
|
Erfaren
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg var ikke spesielt bekymret da, og ihvertfall ikke nå. Er mye annet jeg heller bekymrer meg for igrunn
|
|
|
|
#140 |
|
ctrl+z
|
Enkelte her!
|
![]() |
|
|