Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forumfjas

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 02:03   #121
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfjas

En gang i mnd? Det kan til nøds gå nå som jeg er på slankern og kursleder har gjort en heftig innsats for å få oss fordrukne liksom-amerikanere til å forstå at alkohol faktisk er feitende. Hørt så gale?

Men hvordan du mailer? Helle vinen i mailboksen og trykk send, vel!

Gammel 02-09-09, 02:06   #122
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Da skal jeg gjøre det, jeg visste ikke om du foretrakk hele kassen, kun flaskene eller bare innholdet.

Alkohol feitende? Jøsses, det var virkelig en... eh... Interessant påstand.
Skjønt jeg har sett at det går an, men det gjaldt fortrinnsvis konsum av store mengder øl. Vin er det sikkert noe helt annet med.

Gammel 02-09-09, 02:20   #123
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vin gjelder vel ikke. Det er jo bare sunt. Minst et (eller to glass) om dagen må man drikke for å bli gammel.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 02:22   #124
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hm, holder det med blåbærsaft?
Eller kanskje jeg bare skal holde meg til vannet mitt.

Gammel 02-09-09, 02:24   #125
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Da skal jeg gjøre det, jeg visste ikke om du foretrakk hele kassen, kun flaskene eller bare innholdet.

Alkohol feitende? Jøsses, det var virkelig en... eh... Interessant påstand.
Skjønt jeg har sett at det går an, men det gjaldt fortrinnsvis konsum av store mengder øl. Vin er det sikkert noe helt annet med.

I disse tidene med fokus på miljøet må man tenke på minst mulig emablasje. Dropp kassen og flaskene du Men send rød og hvit i hver sin mail, jeg har fryktelig dårlig erfaring med hjemmemekka rosevin.

Og ja, hvem har hørt om vinvom, lissom?? Se på franskmenene, de er små og yndige og motbeviser effektivt hele teorien om at vin er fetende

Gammel 02-09-09, 02:25   #126
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, vin gjelder vel ikke. Det er jo bare sunt. Minst et (eller to glass) om dagen må man drikke for å bli gammel.

Ja, er det i det hele tatt vits i å bli gammel om man ikke får lov til å drikke vin?

Gammel 02-09-09, 02:27   #127
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hm, holder det med blåbærsaft?
Eller kanskje jeg bare skal holde meg til vannet mitt.

Du harke tenkt å maile meg blåbærsaft, vel?! vel kan det hende den gjærer på veien over dammen, men jeg vet ikke om det kan gå for det samme likevel!

Gammel 02-09-09, 02:28   #128
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

I disse tidene med fokus på miljøet må man tenke på minst mulig emablasje. Dropp kassen og flaskene du Men send rød og hvit i hver sin mail, jeg har fryktelig dårlig erfaring med hjemmemekka rosevin.

Og ja, hvem har hørt om vinvom, lissom?? Se på franskmenene, de er små og yndige og motbeviser effektivt hele teorien om at vin er fetende

Den er grei. Ja det er viktig å tenke på miljøet. Kanskje jeg skal ta med laptopen på polet, slik at de kan beholde emballasjen. Eventuelt oppsøke en vingård, slik at jeg slipper emballasje i det hele tatt. :løsningsorientert:

Vinvom var et fint ord. Jeg skal slenge det etter svigermor neste gang jeg ser henne.

Ja, er det i det hele tatt vits i å bli gammel om man ikke får lov til å drikke vin?

Veeel.

Gammel 02-09-09, 02:29   #129
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Du harke tenkt å maile meg blåbærsaft, vel?! vel kan det hende den gjærer på veien over dammen, men jeg vet ikke om det kan gå for det samme likevel!

Neida, du skal få ekte vare.
Men jeg selv holder meg til blåbærsaft.
Jeg drikker sjelden vin. Eller vi kan vel si at jeg drikker sjelden.

Gammel 02-09-09, 02:31   #130
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skal jeg slutte å fjase for nå skal jeg se Männ som hatar kvinnor. Det ser ut som om det bare er vi tre som er her inne nå, rart nok.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 02:41   #131
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Interference:

Mht å dra til vingården for å maile vinen direkte så er det helt sikkert en god ide. Vin(n)inga går neppe opp i spinninga, all den tid vinen måtte flydd hjem uansett. Og så kan du jo kombinere det med ferie :smart: På den andre siden er kanskje ikke vingårdferie en som ikke drikker særlig mye (vin) det helt store. Nei, du får gjøre det som passer deg best, så lenge jeg får vinen min, så skal jeg ikke blande meg oppi hvordan du skaffer den. Det får da være måte på detaljstyring

Og mht til å ikke drikke vin - jeg respekterer det, men jeg forstår det ikke. Du gale menneske!

Gammel 02-09-09, 02:43   #132
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Nå skal jeg slutte å fjase for nå skal jeg se Männ som hatar kvinnor. Det ser ut som om det bare er vi tre som er her inne nå, rart nok.

Prioritere tv-titting foran en skikkelig etterlengta fjasetråd på FP?! Je e sjåkkert!

Kos deg! Jeg skal laste mine to barn i lallen, og så skal jeg se om jeg ikke får noe fornuftig ut av døgnets siste timer, jeg også....

Gammel 02-09-09, 02:49   #133
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jeg har trilogien i bokhyllen og gleder meg til å lese dem. Og så se filmene. Kos deg!

Interference:

Mht å dra til vingården for å maile vinen direkte så er det helt sikkert en god ide. Vin(n)inga går neppe opp i spinninga, all den tid vinen måtte flydd hjem uansett. Og så kan du jo kombinere det med ferie :smart: På den andre siden er kanskje ikke vingårdferie en som ikke drikker særlig mye (vin) det helt store. Nei, du får gjøre det som passer deg best, så lenge jeg får vinen min, så skal jeg ikke blande meg oppi hvordan du skaffer den. Det får da være måte på detaljstyring

Og mht til å ikke drikke vin - jeg respekterer det, men jeg forstår det ikke. Du gale menneske!

Jeg sa da ikke at jeg ikke liker vin, jeg sa bare at jeg ikke drikker så mye/ofte.
Vingårdferie hadde passet meg ypperlig egentlig, jeg har en del barndomsminner fra rihndalen i tyskland. Og hey, la oss innse det, jeg har ikke hatt skikkelig ferie på mage år, enhver ferie som innebar en tur over landets grenser og varte i over en uke ville vært kjærkomment nesten uansett.

Gammel 02-09-09, 08:13   #134
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ikke noe om at man tvinges inn i bloggene for at man skulle kunne ha det morsomt her. Bloggoppsettet suger og jeg syns det er gørrkjedelig å måtte gjette seg frem til hva som foregår hvor. Jeg begriper faktisk ikke dette med at "det ramler så mange folk inn her" som et argument. Vi har flere nivåer her ute i forumet og jeg tror rett og slett en del her er mer paranoid enn meg og det skal faen meg litt til.

Faktisk kjenner jeg at jeg er helt på nett med sitronen her - ja, sånn med unntak av paranoiditeten da *åpen blogg med ett innlegg *

Jeg synes det er kjipt og 1: ikke ha tilgang og 2: leite og styre for å finne hva man vil. Er bloggen den nye FP, liksom? *kanskje en god grunn til å skaffe meg et litt mer aktivt liv utenfor forumet?*

Gammel 02-09-09, 08:18   #135
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Gode gamle dager er sterkt overvurdert. Det betyr selvfølgelig ikke at det eksisterer "gode gamle dager" for enkeltpersoner. Jeg tviler ikke på at noen personer hadde det bedre her før enn nå. Det kan til og med være ganske mange. Men det er noen her nå som jeg er helt sikker på har det bedre nå enn før - de var nemlig ikke her før. Personlig opplever jeg forumet på forskjellig måte fra dag til dag, men det har nok mer med meg enn med forumet å gjøre.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:33   #136
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, nå har dere fjaset bort hele tråden før jeg rekker å komme med mine meninger. og

Jeg synes det er flott at ting utvikler seg og ikke blir værende som det var den gang da, for det som var den gang da hadde også sine utfordringer og uenigheter. Men det er jo merkbart at etter at fjasingen ble flyttet til bloggene forsvant også flere av de beste debattantene inn i bloggene i større grad og diskusjoner døde før de burde, fordi vi manglet en herlig blanding av diskusjon, blærette belæring og fjasing, som vi hadde i større grad før.

Det er en vanskelig balansegang å finne ut hvor mye fjas et forum tåler. Det var jo fryktelig mye fjas her inne en periode, og omtrent hver eneste tråd ble fjaset bort før den i det hele tatt hadde startet. Dette ble det reagert på og så hoppet man kjapt over i den andre grøfta og flyttet alt inn i bloggene. Ikke spesielt vellykket det heller.

Og ang. nek som kommer rekende på en VG-linkfjøl så synes jeg de fleste har forsvunnet herifra rimelig kjapt etter at de møtte seriøs og god motstand fra noen av forumets fine folk. Og det fåtall som har blitt værende har fått en ganske bratt lærekurve når det gjelder debatteknikk, og møter også sterk og saklig medbør når de kommer med svadaargumentasjon. Det synes jeg er helt supert.

Og det er en annen ting med dette forumet som får meg til å ville være her så mye, og det er den enorme kollektive kunnskapen som sitter i veggene her. Man kan spørre om det mest utrolige og så får man som oftest svar. Det mest ekstreme tilfellet i det siste var vel vedkommende som kom med noen generelle beskrivelser av en svensk serie på åttitallet og det tok ikke lange tiden før svaret var på plass. Jeg tror vi har lett for å glemme hvor bra vi egentlig har det her inne, jeg.

Gammel 02-09-09, 08:43   #137
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har aldri vært noen "gode gamle dager" da alle kjente hverandre like mye/lite og alt var fryd og gammen, altså. Forumet ble startet opp av en gjeng som kjente hverandre fra før (i større eller mindre grad, såklart), og så snart det begynte å komme inn "andre", kom det meldinger om at folk følte seg utenfor og som om "alle andre kjenner hverandre". Men sånn er det på alle fora jeg har vært (og jeg har vært "aktiv på nettet" siden jeg oppdaget Usenet i 1991) - de nye som kommer, føler at alle de gamle kjenner hverandre, men det gjør de ikke. Man bare føler det sånn. Hvis man er i en tråd der man får følelsen av at 4-5 av de andre kjenner hverandre, er det lett for at man straks ekstrapolerer til at alle er bestevenner, mens det i virkeligheten kanskje er 30 andre i tråden som heller ikke kjenner de andre noe særlig godt. Og erfaringen er dessuten at man veldig raskt blir "en som kjenner de andre" hvis man går inn for det. Bare spør smilefjes.

Jeg er en som kjenner de andre.
Men så kom jeg inn som et hittebarn tatt inn i varmen av En Som Var Her Alt da. Som sa at dere var vår type mennesker, og hadde rett. :gruppeklem:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Altså, nå har dere fjaset bort hele tråden før jeg rekker å komme med mine meninger. og

Jeg synes det er flott at ting utvikler seg og ikke blir værende som det var den gang da, for det som var den gang da hadde også sine utfordringer og uenigheter. Men det er jo merkbart at etter at fjasingen ble flyttet til bloggene forsvant også flere av de beste debattantene inn i bloggene i større grad og diskusjoner døde før de burde, fordi vi manglet en herlig blanding av diskusjon, blærette belæring og fjasing, som vi hadde i større grad før.

Det er en vanskelig balansegang å finne ut hvor mye fjas et forum tåler. Det var jo fryktelig mye fjas her inne en periode, og omtrent hver eneste tråd ble fjaset bort før den i det hele tatt hadde startet. Dette ble det reagert på og så hoppet man kjapt over i den andre grøfta og flyttet alt inn i bloggene. Ikke spesielt vellykket det heller.

Og ang. nek som kommer rekende på en VG-linkfjøl så synes jeg de fleste har forsvunnet herifra rimelig kjapt etter at de møtte seriøs og god motstand fra noen av forumets fine folk. Og det fåtall som har blitt værende har fått en ganske bratt lærekurve når det gjelder debatteknikk, og møter også sterk og saklig medbør når de kommer med svadaargumentasjon. Det synes jeg er helt supert.

Og det er en annen ting med dette forumet som får meg til å ville være her så mye, og det er den enorme kollektive kunnskapen som sitter i veggene her. Man kan spørre om det mest utrolige og så får man som oftest svar. Det mest ekstreme tilfellet i det siste var vel vedkommende som kom med noen generelle beskrivelser av en svensk serie på åttitallet og det tok ikke lange tiden før svaret var på plass. Jeg tror vi har lett for å glemme hvor bra vi egentlig har det her inne, jeg.

Nå skulle jeg akkurat til å skrive et skikkelig bra innlegg om dette, men så skjedde det noe rart, så Adrienne postet det jeg skulle si.

Jammen rare greier.

Også - det pms-smileyene - kan vi ikke få dem'a? Prittipliiiis. Ihvertfall den som løper etter med øksa?

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:46   #138
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå skulle jeg akkurat til å skrive et skikkelig bra innlegg om dette, men så skjedde det noe rart, så Adrienne postet det jeg skulle si.

Jammen rare greier.

Ja, det er kjemperart, for det var som om hemmelige krefter bare tvang meg til å skrive dette innlegget, jeg hadde egentlig bare tenkt å fjase jeg. Kanskje du kan telekinese, eller hva det nå heter?

Gammel 02-09-09, 08:48   #139
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det er kjemperart, for det var som om hemmelige krefter bare tvang meg til å skrive dette innlegget, jeg hadde egentlig bare tenkt å fjase jeg. Kanskje du kan telekinese, eller hva det nå heter?

Sånn er det.

Jeg kan trylle.

Nuh skal jeg trylle frem sola over Moss. Kan noen vennligst lese av om det virker?

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 08:59   #140
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt innlegg.
Får meg i farten til å tenke på forumtroll som slipper opp for argumenter og tyr til "Harr'u mensen ell?" teknikken.
De har sin plass i universet de også, om enn litt lenger ute sånn for underholdningens skyld.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.