Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ambivalent i forhold til vår og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 22:13   #141
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambivalent i forhold til vår og sommer

Det er ingen tur i parken for alle og enhver å skulle lære seg å bli glad i seg selv as is, nei.

Gammel 18-03-12, 22:15   #142
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er litt sånn.

Er det flere som har det litt som meg?

Ja, absolutt! Mest fordi jeg liker å gjemme meg litt i klærne mine, litt lag på lag, og liker absolutt ikke å bare gå i t-skjorter osv.

Gammel 18-03-12, 22:22   #143
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dog at ingen ville ha reagert negativt om tråden hadde handlet om tunge tanker rundt vinteren. Vår og sommer er det ikke lov å mislike på samme måte.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:25   #144
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, jeg synes sånne vinterklagetråder er skikkelig irriterende også.

Å, det var så fælt på skidag for førti år siden! Jeg HATER ski! Folk ser så glade ut der de går i snøen! Jeg hater glade folk! Jeg føler gladheten deres er en aktiv kritikk av meg som ikke egentlig vil være ute....

Det har da vært hundrevis av vintersytetråder, og de er ikke det spøtt bedre. Blæh!

Gammel 18-03-12, 22:27   #145
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det stemmer, Divine. Jeg blir litt sånn av de som ikke liker vinteren fordi det er snø eller fordi det er kaldt. Det synes jeg er sutring. Og jeg kan ha full forståelse for at en som er svært plaget av pollenallergi kan hate våren. Det er sutring over småting som irriterer meg - uavhengig av årstid. Også når det er jeg selv som sutrer.

Gammel 18-03-12, 22:28   #146
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Driver jeg og metasutrer nå?

Gammel 18-03-12, 22:29   #147
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, noen.

:følger fascinert med:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:30   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Forresten så glemte jeg å si hva jeg tenker på når det nærmer seg vår.

Jeg tenker at Fanden og, nå er jeg enda en vår nærmere døden, nå er det kanskje bare 40-50 vårer igjen! Nå må det nytes!

Jeg snuser intenst på livet, på alt som spirer og gror, gleder meg over hver blomst som kommer opp i hagen, hver fugl som bygger reir hos oss og for hver dag der det drypper, risler og bli litt varmere, så gleder jeg meg over solen, å kunne sitte ute med kaffekoppen og høre ungene som sykler og spiller ball i veien, fuglene som kvitrer og naboen som raker.

Så kort menneskelivet er. Det gjelder å kjenne ordentlig etter det man er i, om det er våren eller en annen årstid. Jeg ville syntes det var dumt å ligge på dødsleiet og vite at jeg brukte mange år av livet mitt på å være misfornøyd med bagateller, mens det var en hel verden der ute av fantastiske ting å se, oppleve og gjøre.

(Dette høres sikkert skikkelig floskel ut, men det er deilig å leve og en hage med tilhørende pusling gir faktisk enormt med glede og sjelefred. Særlig hvis man satte løk om høsten. )

Gammel 18-03-12, 22:30   #149
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

For en selvinnsikt jeg har.

Gammel 18-03-12, 22:33   #150
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg sutre litt over tårekanalene mine som gikk helt amok i Oslo i helgen? Bjørkepollenallergi i kombinasjon med heftig forjølelse gjorde at det klødde som F og rent konstant når jeg var utendørs. Så mye for fin helgetur-sminke, altså! Jeg så konstant trist ut.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:35   #151
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kan jeg sutre litt over tårekanalene mine som gikk helt amok i Oslo i helgen? Bjørkepollenallergi i kombinasjon med heftig forjølelse gjorde at det klødde som F og rent konstant når jeg var utendørs. Så mye for fin helgetur-sminke, altså! Jeg så konstant trist ut.

Dyp sympati med allergianfall, men jeg garanterer at det ikke er bjørka du har reagert på i helga. Derimot er det ingen mangel på or- og hasselpollen om dagen, så det er nok heller det du har reagert på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:37   #152
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er nyttig: http://www.pollenvarslingen.no/Pollenkalender.aspx

Gammel 18-03-12, 22:38   #153
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle med diverse vår-relaterte allergier har min fulle sympati!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 22:41   #154
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Kanskje vi kan lage en oversikt over verdige grunner til sutring klassifisert etter årstid? Det vil jo gjøre alt mye lettere. Så langt har vi lakkering av hvite legger og pollenallergi på VÅR.

Gammel 18-03-12, 22:42   #155
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Kanskje vi kan lage en oversikt over verdige grunner til sutring klassifisert etter årstid? Det vil jo gjøre alt mye lettere. Så langt har vi lakkering av hvite legger og pollenallergi på VÅR.

Mer enn 25 grader, og jeg blir temmelig grumpy.

Gammel 18-03-12, 22:43   #156
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Og jeg har pollenallergi både vår, sommer og høst.

Gammel 18-03-12, 22:57   #157
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dyp sympati med allergianfall, men jeg garanterer at det ikke er bjørka du har reagert på i helga. Derimot er det ingen mangel på or- og hasselpollen om dagen, så det er nok heller det du har reagert på.

Jammen, jammen. Det er jo bare bjørk jeg har vært allergisk mot før! Vet det er tidlig, men det har jo knappast vært vinter i år, og Oslo er lenger sør enn Trondheim ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 23:03   #158
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være lov til å klage fordi vi bor i verdens rikeste land og kan jobbe med oss selv. Hallo, det er jammen meg mange temaer som er utelukket å ta opp hvis kravet for å kunne ta opp ting er at det ikke skal være en løsning for det eller at man skal ha psyken fullstendig på plass først. Jeg synes det er bra at vi kan snakke om det som ikke er helt på topp.

Gammel 18-03-12, 23:11   #159
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jammen, jammen. Det er jo bare bjørk jeg har vært allergisk mot før! Vet det er tidlig, men det har jo knappast vært vinter i år, og Oslo er lenger sør enn Trondheim ...

Jeg har alltid trodd at jeg var allergisk mot bjørk og gress, men da jeg ble utredet for noen uker siden, hadde jeg også tydelige utslag på or og burot - hvilket selvsagt forklarer hvorfor jeg av og til har hatt anfall utenom den vanlige sesongen.

Jeg er jo ikke ekspert på dette, men i mitt hode er det mer sannsynlig at du også er allergisk mot or eller hassel, enn at du har hatt et bjørkepollenanfall nå.

Som du ser av denne dagvarslingen, har det vært null spredning av bjørk på Østlandet i helgen, men mer enn nok hassel og or.

http://www.pollenvarslingen.no/forsiden/varsel.aspx

Gammel 18-03-12, 23:16   #160
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være lov til å klage fordi vi bor i verdens rikeste land og kan jobbe med oss selv. Hallo, det er jammen meg mange temaer som er utelukket å ta opp hvis kravet for å kunne ta opp ting er at det ikke skal være en løsning for det eller at man skal ha psyken fullstendig på plass først. Jeg synes det er bra at vi kan snakke om det som ikke er helt på topp.

Jeg synes det skal være lov til å klage på nesten hva som helst, men ikke nødvendigvis uimotsagt.

Og hvis man legger frem klagingen offentlig, kan det hende man får beskjed om å ta seg sammen. Det er heller ikke gitt at det nødvendigvis er en dårlig ting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.