|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Ah, nei. Det vil si, jeg tror kanskje ikke alle skjønner hvor stor han faktisk er, men jeg mente absolutt ikke at man ikke er opptatt av å gi barna kulturopplevelser. Bare at man prioriterer forskjellig, og for meg er helt sikkert gode konsertopplevelser viktigere enn for mange andre, hvilket jo er fullstendig naturlig.
Begge deler, har jeg blitt fortalt. Youtube-video av "Afterski"-låta vist på storskjerm i klasserommet for fjerde klasse. I skoletiden. Av lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg syns det er uproblematisk, og at skolene er veldig greie med elevene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
Takk.
![]() |
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertTantebarna mine gikk en stund på privatskole der kun de elevene som greide å sitte stille og følge undervisningen fikk være i klasserommet. Hadde vi hatt et tilsvarende tilbud i nærheten hadde jeg glatt valgt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Mener du virkelig at det skal være sånn?
![]() |
#6 |
Absolute Beginner
|
Nja, jeg mener i alle fall at da en -1- elev greier å kapre det meste av voksenressurser i en klasse - inkludert en assistent som i teorien skal ta seg av 3-4 andre elever også - er det noe feil. I klassen til frøkna går et kvarter av hver time i snitt til å skape ro. Om en da legger til alt ekstra som lesses over på lærerne er det kanskje halve timen som er igjen til undervisning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Så da bør man bare skippe de urolige elevene på gangen?
![]() |
#8 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertFor ordens skyld, alle elevene på skolen fikk undervisning. Men du hadde far sammen med de du var på samme nivå med. Enten de var yngre eller eldre enn deg. Jeg opplever ikke norsk skole som god på tilrettelagt undervisning til de sterkeste elevene, og en kjepphest for meg er at mange av dem krever ekstremt lite tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
This is normal!
|
Jeg er veldig glad for at min (rolige, skoleflinke) andreklassing går i en klasse med hele spekteret av barn. Rolige og urolige. Skoleflinke og skolesvake (hm, det er kanskje ikke et ord). Småfrekke og forsiktige. Med og uten diagnoser. Nå er vi veldig heldige med lærerne som gjør en utrolig bra jobb med denne mangfoldige gruppen. Jeg er sikker på at hun ville lært enormt mye mer om hun hadde fått mer tilrettelagt undervisning i en roligere klasse, men fordelene med mangfoldet er større enn ulempene.
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
For andreklassingen min (skoleflink, men ikke rolig
![]() |
#11 |
This is normal!
|
Det har du rett i. At hele elevgruppen føler seg trygge og ikke utsettes for så voldsomme utbrudd, gir en annen hverdag. Det du beskriver blir jo fort et stort problem. Det ser jeg altså.
Jeg tror det er ekstremt dyktige og oppdaterte lærere som gjør at "vår" klasse fungerer så godt som den gjør. Og jeg tror at dårligere lærere ville gitt diagnoser og spesialundervisning til mange av elevene som nå anses å være innenfor "normalen".
![]() |
![]() |
#12 |
Er frisk!
|
Enig. Det er min store kjepphest og sorg i livet at jeg får gjort altfor, altfor lite for de sterkeste blant elevene. I dag har jeg kopiert opp eget hefte til de ti sterkeste i neste emne i matematikk, men de må jo jobbe med det på egen hånd. Jeg har jo ingen verdens tid til å undervise dem.
![]() |
#13 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg synes ikke at alt jeg lærer elevene mine i naturfag er like relevant, men jeg har liksom ikke noe valg. Vi har planer vi må følge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg tror det er lettere å være begeistret for spekteret når det spekteret går fra "lopper i blodet" til "stille og fredelig", ikke fra "sparker, hyler og kaster møbler rundt seg tross en voksen på seg hele tiden" til "stille og fredelig".
![]() |
#16 |
Absolute Beginner
|
Jupp. Skolen vår scoret bra på miljø og oppfølging av barn for noen år siden. Da begynte det en jevn strøm fra andre kommuner. Mange klasser er sprengt, rommene er supertrange, og det blir mer og mer uro og stygg mobbing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg kaster meg inn i diskusjonen og holder meg on-topic først:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
Dette er jeg enig i. Det er forsåvidt mye bedre at de faktisk så at dette var et problem, enn at de bare dro og regnet med at tentamen kunne man ha når det passet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
This is normal!
|
Bare så det er sagt: Jeg ville ment det samme om det gjaldt tidenes operaforestilling, VM på ski, århundrets banjopolkafestival, cupfinale eller hva det nå er. Og jeg er helt enig i at ungdommene har kjørt saken på en veldig bra måte, men jeg mener skolen likevel burde sagt nei.
![]() |
![]() |
#20 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skolen burde sagt nei om det var store vansker med å flytte prøven. Hvis det lå rimelige hindringer i veien for å gjøre det. Hvis det betydde masse ekstraarbeid for lærerne eller hva som helst. skolen burde ikke si nei bare fordi. Det hadde i såfall ikke vært demokrati og medbestemmelse, men diktatur. Elever skal også ha retten til å bli hørt og lyttet til.
![]() |
|
|