|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg har rimelig god samvittighet for de hundrelappene jeg brukte på nille for tre år siden, altså. Alt vårt har blitt gjenbrukt mange ganger.
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Amen. Min Halloween pose har blitt brukt de siste 5-6 årene, tror den har en verdi på 250,-. Jeg kjøper inn gresskar hvert år, det er den største utgiften med Halloween (og godisen da selvfølgelig).
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Med at det er kommersielt mener jeg ikke at alle nødvendigvis kjøper så mye, men at det er initiert og delvis opprettholdt av handelsstanden. Det er ikke noe galt i det, men jeg tror dette er en mer overfladisk skikk her til lands.
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg synes Hallowen er litt pes, og hadde nok aldri gjort annet enn å ha en godteriskål tilgjengelig dersom jeg ikke hadde hatt barn.
|
|
|
#6 |
|
awesom
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg har alltid mislikt Halloween. Men ungene er i ekstase. I dag når minstemann våknet sneik han seg under dyna til storebror strøk han over ryggen og hvisket " Brora, jeg ville bare ønske deg en god Halloween". Dette er unger som normalt sett krangler så busta fyker på morgenen. De har trippet rundt her i dag og kunne ikke komme seg fort nok i skrekkutkledningene sine. Når de la seg var de helt salige. "Beste dagen ever!" Dette var første gangen de har fått lov å gå på dørene hos andre en naboen og slektninger.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Vi har allerede avtalt med de kjekke naboene i de nærmeste husene. Vi skal ha blod, hjernemasse og avskårne fingertupper til de små og hallo vin til de store. Og i hagen skal vi ha feller med lydeffekter. Han ene jobber i forsvaret, så vi skal finne på noe gøy.
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg nevnte for tiåringen at neste år, da skal mamma'n hans kle seg ut, ta med et vinglass og ringe på hos naboer - "Hallo! vin!?"
|
|
|
#10 |
|
villende
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
lettere utlada
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg sier som flere andre at selvsagt er det lov å mislike Halloween. Det er da ingen som kan bestemme hva DU skal like, men det er ikke nødvendig å dele det med eder og galle som så mange gjør.
|
|
|
#14 |
|
Tatt på
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?HI: Jeg synes helt klart det må være lov å mislike Halloween litt, uansett grunn. Men man trenger ikke å spre det over alt. Jeg er ikke så stor tilhenger av Halloween selv, men heller tenke på og minne våre kjære som er døde på Allehelgensaften. Død er en naturlig del av vår livssyklus og det behøves ikke å gjøres om til en ting som handler mest om skrømt og skremsel.
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Den artikkelen var fin, Taien.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 01-11-13 kl 09:53. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Men når jeg hørte alle negative kommentarene og leste alle surmulende leserinnlegg og fb-statuser, og samtidig ser hvordan dette vil tas med som kjære barndomsminner for dem som nå vokser opp, fant jeg ut at jeg orket ikke å være "en av dem". Mye gøyere å være med på moroa!
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Jøye meg, jeg skjønner ikke at disse prinsippene (?) dine er viktigere enn litt lek og moro med barnet ditt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg misliker Halloween, som allerede nevnt, men jeg tror jeg må ha med litt siden jeg tross alt deltar både ved å la egne barn gå og ved å dele ut godteri selv. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hvis du med "ubrukelig plaststæsj" mener pynt som blir pakket ned og tatt fram igjen år etter år, som barna husker igjen fra i fjor, og synes det er gøy å finne fram igjen, så ser jeg ikke det helt store problemet må jeg innrømme. Det er ikke der det unødvendige forbruket er støsrt. Det går an å være litt kvalitetsbevisst (ikke sånn som de 17.maitrompetene etc som må kjøpes nye hvert år, fordi de aldri varer en hel dag
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-11-13 kl 12:02. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er greit at du ikke forstår.
|
![]() |
|
|