|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#143 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Kjoleveka
Det gjør ikke jeg heller, men jeg synes ikke det er "verre" enn moten (som kan være over for alt jeg vet) med tights og genser/tunika. Jeg synes det så ut som om man hadde glemt buksa, men veldig veldig veldig mange travet altså rundt i denne tightsen som jeg ikke synes er mer bukse enn det en tynn ullbukse er. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg hadde tenkt "Flott, heldige dem!" om de ansatte gikk i ullundertøy i podens barnehage. Men så er jeg jo en av disse som er vill og gal nok til å levere ham i bare ullundertøyet også.
|
|
|
|
#147 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KjolevekaJeg kom på jobb i forrige uke i dongeri, hettegenser, pannebånd og joggesko. Hadde hjemmekontor men måtte inn på et møte. Jeg sa høyt og tydelig at jeg egentlig var på hjemmekontor. De lo og sa, ser det!
|
|
|
#148 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg har jobbet i bhg. Man gikk ikke rundt i stilongs til vanlig nei. Men det kan hende jeg har blitt sett i det enkelte ganger. Om feks noen barn ble hentet akkurat i det vi hadde kommet inn og jeg hjalp barn av med klær, og jeg akkurat hadde tråkket ut av egen dress for ikke å renne bort. Så jeg kan ha blitt sett i stilongs. Uten at jeg skal ha det på meg at det var sånn jeg gikk kledd på jobb til vanlig.
|
|
|
#149 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: KjolevekaDet har ikke vært noe vanlig antrekk blandt de voksne i de barnehagene jeg har jobbet i, og jeg har over 20 års fartstid som ped.leder. De fleste går i helt normale klær.
|
|
|
|
#151 |
|
Shake it out!
|
Jeg synes også Tussa leses med vrangbriller. Er det virkelig så galt å legge merke til,hvordan folk rundt seg ser ut? Jeg jobbet før et sted hvor folk var veldig flinke til å se og kommentere at man så fin ut, om det var på håret, kjolen, buksa eller skoene. Og sånn var det også i USA - fremmede mennesker kunne finne på å gi deg er kompliment. Det løfter dagen.
|
|
|
#152 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: KjolevekaTil dømes la eg merke til en som var på Senkveld frå Sortsji i går for å snakke om fem-mil i et historisk perspektiv. Han hadde på seg en utslitt og utvaska pologenser. Da legge eg godt merke til det og tenker; kunne ikkje nokon fortalt han at han kunne kledd seg annerledes?
|
|
|
|
#153 |
|
etterpåklokest
|
Men nå forutsetter du jo at han, og andre, som ikke kler seg slik du synes du bør gjør det fordi de ikke vet bedre. Det kan jo tenkes at han bevisst vil kle seg slik? Eller ærlig og oppriktig ikke bryr seg. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
© All rights reserved
|
Sv: KjolevekaJeg er helt enig med Tussa og legger veldig godt merke til hva folk rundt meg har på seg. Etter å endelig ha kommet meg ut av et uniformyrke synes jeg det er en befrielse å kunne kle seg som en vil, og gjerne matche med smykker og evt sjal. :vill og gal: Jeg innrømmer glatt at jeg liker at kollegaer er pent kledd, stelt på håret, stelt i ansiktet (menn med sjegg/bart), gjerne sminket (kvinner) og i det hele tatt ser fresh ut. Rett og slett fordi jeg er opptatt av klær, hår og sminke og mener at man lett kan fremheve pene ting med seg selv om man vil. Og ja: Jeg synes det er rart at enkelte ikke vil, og at de sier at utseende ikke betyr noe. På lik linje med at matinteresserte sikkert synes jeg er rar, som ikke bryr meg om hvor eller hva jeg spiser og som ikke liker å lage mat. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Ringskrømt
|
Jeg skal ikke kaste sten i glasshus, jeg har tross alt en del bidrag i shoppingtrådene, men jeg tenker virkelig motsatt av det Tussa gjør. Jeg tenker "good for him" evt. blir jeg mer spisset og skjerpet på det han har å si, for jeg tenker automatisk at han er nok en interessant person. Så jeg legger merke til hva folk har på seg, jeg også, men det betyr ingenting. Jeg tar meg i å tenke "barna i Syria mangler klær og mat for svarte, så who cares!!!" |
|
|
|
|
|
#156 |
|
heimføing
|
Dette er standard påkledning hos oss, for de som ikke går i workwear med fimalogo. Bortsett fra pannebånd da. Det hender jeg går sånn, og det hender jeg går i kjole og tenker at det får de tåle. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Ferdiglada
Eg blir heilt omvendt. I staden for å bli meir forkusert på kva han seier sitte eg og tenke på korfor i alle dager har han på seg dette?! Er det for å understreke at han er sær eller kva er det han vil vise?!
|
|
|
|
#158 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Kanskje han ikke vil vise noe som helst med klærne sine, og trev det han fant på i farten? |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Ferdiglada
Og da blir eg enda meir forundra. Du skal intervjuast på det programmet som flest nordmenn ser på en laurdagskveld og du "trive på det du finne i farta".
|
|
![]() |
|
|