Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjoleveka

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-14, 14:24   #141
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjoleveka

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

På jobb?

Nå bruker jeg uniform på jobb, men jeg bruker sånne trøyer som gensere ute blant folk rett som det er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 14:25   #142
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg også. Men som sagt, jeg bruker ikke ullongs som eneste bukse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 14:28   #143
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg også. Men som sagt, jeg bruker ikke ullongs som eneste bukse.

Det gjør ikke jeg heller, men jeg synes ikke det er "verre" enn moten (som kan være over for alt jeg vet) med tights og genser/tunika. Jeg synes det så ut som om man hadde glemt buksa, men veldig veldig veldig mange travet altså rundt i denne tightsen som jeg ikke synes er mer bukse enn det en tynn ullbukse er.

Gammel 22-02-14, 18:38   #144
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulltrøye er jo helt ok å gå med, det er jo som en helt vanlig genser hvis ikke det er av den gjennomsiktige typen. Jeg tenkte på ullstillongs og trøye uten noe mer, som jeg har sett barnehagepersonale gå i. Det syns jeg ser upåkledd ut, og jeg vil ihvertfall ikke gå inn i rollen som ped.leder og møte foreldre og kolleger i bare longsen. Jeg hadde ALDRI gått i ullundertøyet på arbeidsplassen min. (Og da snakker jeg ikke om ulltrøye og vanlig bukse eller skjørt). En er på jobb og ikke ett av barnehagebarna.

Jeg hadde tenkt "Flott, heldige dem!" om de ansatte gikk i ullundertøy i podens barnehage. Men så er jeg jo en av disse som er vill og gal nok til å levere ham i bare ullundertøyet også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 18:43   #145
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagebarn kan da gjerne gå i ullundertøyet, det er jo bare praktisk. Men voksne på jobb syns jeg oppriktig talt ikke skal gå rundt i bare strømpebuksa.
Hvorfor er de heldige hvis de gjør det?

Gammel 22-02-14, 19:30   #146
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Filifjonka. Men så har ikke mine barn pleid å gå rundt i bare strømpebuksa heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 19:44   #147
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kom på jobb i forrige uke i dongeri, hettegenser, pannebånd og joggesko. Hadde hjemmekontor men måtte inn på et møte. Jeg sa høyt og tydelig at jeg egentlig var på hjemmekontor. De lo og sa, ser det!

Gammel 22-02-14, 22:14   #148
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagebarn kan da gjerne gå i ullundertøyet, det er jo bare praktisk. Men voksne på jobb syns jeg oppriktig talt ikke skal gå rundt i bare strømpebuksa.
Hvorfor er de heldige hvis de gjør det?

Jeg har jobbet i bhg. Man gikk ikke rundt i stilongs til vanlig nei. Men det kan hende jeg har blitt sett i det enkelte ganger. Om feks noen barn ble hentet akkurat i det vi hadde kommet inn og jeg hjalp barn av med klær, og jeg akkurat hadde tråkket ut av egen dress for ikke å renne bort. Så jeg kan ha blitt sett i stilongs. Uten at jeg skal ha det på meg at det var sånn jeg gikk kledd på jobb til vanlig.

Gammel 23-02-14, 12:30   #149
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke vært noe vanlig antrekk blandt de voksne i de barnehagene jeg har jobbet i, og jeg har over 20 års fartstid som ped.leder. De fleste går i helt normale klær.

Gammel 23-02-14, 12:33   #150
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har heller ikke oppfattet det som et vanlig antrekk, men jeg har sett det. Ikke bare i forbindelse med skifting i garderoben.

Gammel 23-02-14, 12:41   #151
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes dere leser Tussa litt med vrangbrillene her. Altså, er man ikke opptatt av klær,kunst, interiør osv, så legger man jo mindre merke til det. Men det er vel ikke rart om folk som interesserer seg for sånt legger merke til det rundt seg? Og at det ikke skal være lov til å glede seg over noe man synes er pent og vakkert rundt seg enten det er farger, klær, bygninger eller biler, synes jeg er helt merkelig.

Jeg legger merke til klær, jeg gleder meg over det, men har full forståelse om det for andre bare betyr å holde på varmen. Selv legger jeg ikke merke til andres biler, men kan skjønne om andre har interesse for dette.

Jeg synes også Tussa leses med vrangbriller. Er det virkelig så galt å legge merke til,hvordan folk rundt seg ser ut? Jeg jobbet før et sted hvor folk var veldig flinke til å se og kommentere at man så fin ut, om det var på håret, kjolen, buksa eller skoene. Og sånn var det også i USA - fremmede mennesker kunne finne på å gi deg er kompliment. Det løfter dagen.

Jeg synes det er kjekt når folk pynter seg. Jeg legger merke til det. Selv jobber jeg et sted hvor man sjelden gjør det, det er et "ut i naturen"-sted, men jeg kler meg i kjole i ny og ne likevel.

Jeg stiller ikke krav til pynt, men jeg liker det, jeg legger merke til fet, og jeg komplimenterer det.

Gammel 23-02-14, 13:25   #152
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dømes la eg merke til en som var på Senkveld frå Sortsji i går for å snakke om fem-mil i et historisk perspektiv. Han hadde på seg en utslitt og utvaska pologenser. Da legge eg godt merke til det og tenker; kunne ikkje nokon fortalt han at han kunne kledd seg annerledes?

Gammel 23-02-14, 13:43   #153
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Til dømes la eg merke til en som var på Senkveld frå Sortsji i går for å snakke om fem-mil i et historisk perspektiv. Han hadde på seg en utslitt og utvaska pologenser. Da legge eg godt merke til det og tenker; kunne ikkje nokon fortalt han at han kunne kledd seg annerledes?

Men nå forutsetter du jo at han, og andre, som ikke kler seg slik du synes du bør gjør det fordi de ikke vet bedre. Det kan jo tenkes at han bevisst vil kle seg slik? Eller ærlig og oppriktig ikke bryr seg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 13:43   #154
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med Tussa og legger veldig godt merke til hva folk rundt meg har på seg. Etter å endelig ha kommet meg ut av et uniformyrke synes jeg det er en befrielse å kunne kle seg som en vil, og gjerne matche med smykker og evt sjal. :vill og gal: Jeg innrømmer glatt at jeg liker at kollegaer er pent kledd, stelt på håret, stelt i ansiktet (menn med sjegg/bart), gjerne sminket (kvinner) og i det hele tatt ser fresh ut. Rett og slett fordi jeg er opptatt av klær, hår og sminke og mener at man lett kan fremheve pene ting med seg selv om man vil. Og ja: Jeg synes det er rart at enkelte ikke vil, og at de sier at utseende ikke betyr noe. På lik linje med at matinteresserte sikkert synes jeg er rar, som ikke bryr meg om hvor eller hva jeg spiser og som ikke liker å lage mat.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 13:46   #155
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men nå forutsetter du jo at han, og andre, som ikke kler seg slik du synes du bør gjør det fordi de ikke vet bedre. Det kan jo tenkes at han bevisst vil kle seg slik? Eller ærlig og oppriktig ikke bryr seg.

Jeg skal ikke kaste sten i glasshus, jeg har tross alt en del bidrag i shoppingtrådene, men jeg tenker virkelig motsatt av det Tussa gjør. Jeg tenker "good for him" evt. blir jeg mer spisset og skjerpet på det han har å si, for jeg tenker automatisk at han er nok en interessant person. Så jeg legger merke til hva folk har på seg, jeg også, men det betyr ingenting. Jeg tar meg i å tenke "barna i Syria mangler klær og mat for svarte, så who cares!!!"

Gammel 23-02-14, 14:30   #156
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg kom på jobb i forrige uke i dongeri, hettegenser, pannebånd og joggesko.

Dette er standard påkledning hos oss, for de som ikke går i workwear med fimalogo. Bortsett fra pannebånd da. Det hender jeg går sånn, og det hender jeg går i kjole og tenker at det får de tåle.

Men selv i en mannsdominert bransje som den jeg er i, hvor altså de fleste, både ansatte og kunder, går i arbeidstøy a la Blåkläder, selv her legges det merke til om arbeidsklærne er hele og rene eller om de er sjabby og utslitt. Beskjed fra ledelsen at man skal se ren og pen ut. Skal ikke se ut som at firmaet ikke har råd til å kle folka sine skikkelig, tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 14:33   #157
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skal ikke kaste sten i glasshus, jeg har tross alt en del bidrag i shoppingtrådene, men jeg tenker virkelig motsatt av det Tussa gjør. Jeg tenker "good for him" evt. blir jeg mer spisset og skjerpet på det han har å si, for jeg tenker automatisk at han er nok en interessant person. Så jeg legger merke til hva folk har på seg, jeg også, men det betyr ingenting. Jeg tar meg i å tenke "barna i Syria mangler klær og mat for svarte, så who cares!!!"

Eg blir heilt omvendt. I staden for å bli meir forkusert på kva han seier sitte eg og tenke på korfor i alle dager har han på seg dette?! Er det for å understreke at han er sær eller kva er det han vil vise?!

Gammel 23-02-14, 14:50   #158
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Er det for å understreke at han er sær eller kva er det han vil vise?!

Kanskje han ikke vil vise noe som helst med klærne sine, og trev det han fant på i farten?

Selv er jeg nok over middels interessert i klær, men er klar over at slett ikke alle andre er det. Og det er helt greit. For øvrig disser jeg ikke andres mangel på klesinteresse, og forventer det samme tilbake når det gjelder min interesse.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 15:03   #159
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kanskje han ikke vil vise noe som helst med klærne sine, og trev det han fant på i farten?

Selv er jeg nok over middels interessert i klær, men er klar over at slett ikke alle andre er det. Og det er helt greit. For øvrig disser jeg ikke andres mangel på klesinteresse, og forventer det samme tilbake når det gjelder min interesse.

Og da blir eg enda meir forundra. Du skal intervjuast på det programmet som flest nordmenn ser på en laurdagskveld og du "trive på det du finne i farta".

Gammel 23-02-14, 15:08   #160
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og da blir eg enda meir forundra. Du skal intervjuast på det programmet som flest nordmenn ser på en laurdagskveld og du "trive på det du finne i farta".

Helt enig og fullstendig uforståelig for meg også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.