|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Forskning?
Jeg syns det er en vesensforskjell på Madonna/Beyonce og to norske (lokale) ungjenter. De to første har et helt annet støtteapparat enn de to siste. Og er det kun produktet han har tatt for seg? Ligger det ikke en del personvurderinger der?
|
|
|
#143 |
|
Travelt opptatt
|
Tillatelse bør ikke være nødvendig, det har med den frie forskning å gjøre. Men jeg syns det bør ligge en etisk vurdering til grunn der man setter grenser for hvor tett opp i individet man går. A la Se og Hør som ble nevnt over her.
|
|
|
#144 |
|
Bedreviter
|
Jeg er ikke uenig i at det er forskjell på Madonna og Marion Ravn, ikke så mye på grunn av støtteapparatet, men på grunn av graden av offentlig person.
Uten å ha sjekket det, finner jeg det usannsynlig at forskeren har brukt Se & Hør-metoder. All den tid avhandlingen hans er godkjent, er det rimelig å anta at det etiske aspektet er ivaretatt tilfredsstillende. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det dummeste jeg har lest denne måneden. Men jeg har ikke lest rine sine innlegg i denne tråden da. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Og jeg som nettopp tok deg bort fra min ignoreringsliste for å se om du, mot formodning, var blitt mindre arrogantdum de siste årene. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Kom du inn i tråden bare for å mobbe?
|
|
|
#148 |
|
Halloen!
Er du ny her? |
|
|
|
|
|
#149 |
|
This is normal!
|
Jeg er enig i at dette var et unødvendig og mobbete innlegg.
|
|
|
|
#150 |
|
This is normal!
|
Sv: Forskning?Men rine, det er vel ikke akkurat forumledelsen som skal sitte å vurdere om innlegg er mobbing eller ikke? Det er da mye bedre at vi alle følger med og reagerer på innlegg som vi synes er over streken.
|
|
|
|
#151 |
|
Halloen!
Sv: Forskning?Mulig det. Fyren er uansett godt plassert tilbake på "ignore" der han hører hjemme. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Bedreviter
|
Jeg er enig i at det er langt mer et forumansvar enn et forumledelsesansvar å si fra om ting som ikke er akseptabelt, og siden jeg hevder det, slipper jeg vel ikke unna å si fra om at jeg også syns kommentaren din var over streken, BM. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Mother of Dragons
|
Forumet sin stil er jo nettopp å la brukerne selv styre diskusjonene. Derfor kommer ikke ledelsen rutinemessig til å slette innlegg som noen reagerer på. Folk må styre det selv og komme med motargumenter og korreksjoner.
|
|
|
#154 |
|
Make it count!
Det var å kraftig overdvurdere BMs kommentar, synes jeg. Det var lite halvsmart over den, gitt. Kommentaren framsto snarere temmelig infantil og furten. Og ganske drøyt mobbete. Såpass at jeg ville si fra. Jeg er sant å si forundret over at ikke flere har reagert. Jeg synes mobbing og personangrep gjerne blir slått hardt ned på her. Nå var det underlig stille.
|
|
|
#155 |
|
Mother of Dragons
|
Det er det vel ikke? Alle som har svart i tråden har jo kommentert det?
|
|
|
#156 |
|
Make it count!
Joda, noen, Teofelia og jeg kommenterte at BM var over streken. Og rine selv, så klart. Det er mulig at tråden brått døde av seg selv i løpet av natta, eller at de som deltok i tråden i går ikke har logget på enda. (Jeg har sittet på pc-en en stund alt i dag.
|
|
|
#157 |
|
Halloen!
Jeg tok det jeg har lest av innspillene hans under ett, og synes ikke dette skilte seg ut på noen måte, kanskje derfor så få reagerte? Det, og tidspunktet det ble skrevet på. Ellers anbefaler jeg å ignorere dusten, gjerne etter å ha avfyrt en rød en. ( Som han kanskje kan lese når det gjelder deg siden du ikke er ignorert. |
|
|
|
![]() |
|
|