|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?I forbindelse med julekalenderdiskusjonen og noen samtaler jeg har hatt med folk i det siste om oppdragelse og sånn har jeg gjort meg noen tanker.
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er også redd for at Poden skal bli uselvstendig. Også håper jeg virkelig, virkelig at han lærer å stå opp for seg selv.
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er ikke så redd for at de ikke skal bli praktisk anlagt. Jeg ser jo at de alt nå er fullt igang med å tilegne seg grunnleggende egenskaper, så de kan ta vare på seg selv og kanskje noen rundt seg også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er redd for at de ikke skal stole på seg selv og sine egne valg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Kan singere her, og legge til uselvstendig og ubehjelpelig.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
aC du får sagt det du. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Kan bare signere disse. Pluss enda flere :sjefsbekymrer: |
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Mine redsler oppsummert, så jeg signerer her jeg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Slik jeg tolker det du sier, så mener du at barnet ditt kan gjøre og være hva som helst, bare det er lykkelig.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Det er jeg helt enig i. Perspektiiiiv og slikt.
Å ja? Ypper du? Hæ? Hæ?
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ustabil
|
Jeg ser at det jeg sier kan tolkes slik. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Hvis jeg skal svare på hva jeg er REDD for, så må det være noe jeg faktisk frykter kan skje. Mim: Du trenger IKKE være redd for at ungene dine ikke skal bli dugandes. Det kan du være HELT trygg på at ikke kommer til å skje. Når det gjelder det å gidde å lære barna sine ferdigheter så er du et stort forbilde.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?(Og hvilken adventkalendertråd snakker dere om?)
|
|
|
#16 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Mathias er en sånn inderlig god gutt (jada jeg innser at jeg er innhabil, men han er det) med bøttevis av empati og mange tanker i hodet.Jeg er mest redd for at han ikke skal utvikle litt tykkere hud,jeg. Jeg orker ikke tanken på at den snille gutten min skal bli såret og lei seg av alt mulig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ustabil
|
Jeg er realist. Jeg innser at de eneste barna jeg faktisk kan oppdra er mine egne. Mitt primære mål er at mine barn skal ha det godt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stadig underveis
Det er sjokkerende at du gir blaffen i hvorvidt dine barn blir uempatiske egoister (sånn oppfatter jeg deg... kanskje tar jeg feil). Veldig sjokkerende! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Dette høres litt merkelig ut. Hvis man ikke skal måle lykke eller sammenligne lykke, hvordan kan man da oppleve ulike grader av lykke? (Jeg mener ikke å flisespikke deg ( virkelig ikke :antispikker: ), men jeg skjønner ikke helt hva du mener, og syns det ser ut som du snakker litt mot deg selv.)
Men tror du ikke at det å ha det godt har noenting å gjøre med hvordan man forholder seg til andre mennesker?
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg vil at mine unger skal være trygge på seg selv og sine evner, at de tør å benytte seg av mulighetene livet gir og at de blir selvstendige, tenkende voksne. Følgelig er jeg redd for at de ikke blir det. |
|
![]() |
|
|