Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 11:13   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Eller.... oi det mangler opptil flere druer i pakken jeg nettopp kjøpte.

Jeg spiser ikke av pakker altså.

Gammel 24-08-08, 11:18   #2
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg spiser ikke av pakker altså.

Sikker?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:51   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Når jeg leser at 5-åringen vasker og baker og stryker klær, da tenker jeg at mor/far er lat.

:Har akkurat latt 5-åringen støvsuge hele stua mens jeg sitter og later meg med en kopp kaffe:

Ellers synes jeg ikke noen trenger å forfatte lange lister om egne feil. Jeg synes i det store og hele vi har alt for stor fokus på egne og andres feil og alt som er galt i verden og alt vi kan, bør og må ha dårlig samvittighet og intens skyldfølelse for.

Å ha sosial kompetanse nok til ikke å skålde mennesker som ikke gjør som en selv er et stort og viktig poeng.
Men utover dette, er det kun positivt å inspirere hverandre til utvikling.
Å spre kunnskap samtidig som man holder seg for god til å være nedlatende eller å devaluere andre som mennesker og mødre er på ingen måte vanskelig. De som ikke helt får dreisen på det, kan nok med fordel strekke seg etter den ferdigheten.

Gammel 24-08-08, 13:27   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

:Har akkurat latt 5-åringen støvsuge hele stua mens jeg sitter og later meg med en kopp kaffe:

Ellers synes jeg ikke noen trenger å forfatte lange lister om egne feil. Jeg synes i det store og hele vi har alt for stor fokus på egne og andres feil og alt som er galt i verden og alt vi kan, bør og må ha dårlig samvittighet og intens skyldfølelse for.

Å ha sosial kompetanse nok til ikke å skålde mennesker som ikke gjør som en selv er et stort og viktig poeng.
Å spre kunnskap samtidig som man holder seg for god til å være nedlatende eller å devaluere andre som mennesker og mødre er på ingen måte vanskelig. De som ikke helt får dreisen på det, kan nok med fordel strekke seg etter den ferdigheten.

Som vanlig et velformulert innlegg fra Zöe

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:54   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Sikker på at du postet dette innlegget i riktig tråd? Det virker mer som argumentasjon for hvorfor du ikke er Mensa-medlem?

Ja, jeg er helt sikker.
Og så fniser jeg litt for meg selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:10   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jøje meg, er det her det foregår! Så lang tråd fra i går kveld…det går jo ikke an å ta seg en nabofest her uten å gå glipp av noe.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:14   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Virra, her.

Sikker?

Ja'a! *snøft* Pakker tar jeg sjansen på, men ikke i heiteste om jeg tar sjansen på at druer i løsvekt til 50,- kroner kiloet smaker godt, da tar jeg en liten drue først. Har maaange ganger smakt på tilsynelatende lekre druer som har smakt pøkk og hoppetau, og har vært sjeleglad for at jeg faktisk ikke gikk hen og kjøpte et kilo av dem.

Men så sier jeg alltid fra i kassen om den ene druen da, bare for å ha gjort det. De ler alltid av meg og gidder ikke ta betalt for det.

Gammel 24-08-08, 12:27   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hm.
Den som sa at FP var en boble, er jeg enig i. Det speiler i hvert fall ikke virkeligheten og flertallet (uten at jeg mener at det skal være noe mål).

Hatti: tørre nudler som eneste mat er faktisk et stort problem på barneskolen der mine barn går

Mim: jeg er enig med deg i at man selvsagt kan diskutere og ha meninger om det meste uten førstehåndserfaring. Men noen ganger blir det faktisk litt teit når folk med ett barn på 1 år uttaler seg bombastisk om hva tenåringen deres aldri kommer til å si/gjøre/få lov til, eller pekefingre over manglende oppfølging av unger i familier med flere enn en av slaget. En viss ydmykhet overfor at man tar ulike valg og vurderinger også ut i fra antall barn man har, hvilken alder de er i, og barnas og foreldrenes egenart, synes jeg ikke nødvendigvis er noe negativt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:38   #9
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du har i det minste ungene på offentlig skole, Vimsen.

Ja, noe annet skulle tatt seg ut.

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vimesen er den skjønneste av alle!

Jeg er bare sur og skummel.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Joh.

Pøkk. Jeg glemte at du var her.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

J
Jeg må forresten innrømme at en del sånne "se så mange feil jeg har"-tråder minner meg litt som koketteri på linje med syltynne jenter som krangler om hvem som har den største bilringen...

Denne tråden er ikke en slik tråd. Den var ihvertfall ikke startet som enb. Selv om Nenne har bestemt seg for det.
Jeg ER ikke stolt over mine mangler som mor/husmor, og jeg syne dere er vrange som ikke forstår hvorfor jeg ramset opp.

Gammel 24-08-08, 12:47   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha skumma gjennom nokre Foreldre og Barn her om dagen tenkte eg om det virkelig finns en egen plass i himmelen for mødre som amme til ungar er to, som pussar opp barneromma i shabby chic med babyen dinglande i Mei-Tai på magen, som lage økologiske barnebursdagar til sine kjønnsnøytrale Katvig-kledde barn. Eg blir sliten og ør av å lese Foreldre og Barn på samme måte som eg blir sliten og ør av å lese enkelte trådar her på FP. Det handle om meg og mitt manglande overskuddslager som mamma, og eg irritere meg derfor over alt eg kunne gjort annaleis samtidig som eg sitte med ei -ironisk distanse til desse mødrene.

Gammel 24-08-08, 14:29   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg signerte HI sin liste, men ikke for å ramse opp mine feil! At noen her betrakter det som feil å gi barna Toro-mat og å la dem sitte foroverlent i barnesetet litt tidligere enn anbefalt, sier meg nettopp at det er noe i det Vimsen skriver. Jeg er heller ikke ute etter å skålde folk med andre meninger enn meg selv, men dette er nå engang et diskusjonsforum

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:31.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:48   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Denne tråden er ikke en slik tråd. Den var ihvertfall ikke startet som enb. Selv om Nenne har bestemt seg for det.
Jeg ER ikke stolt over mine mangler som mor/husmor, og jeg syne dere er vrange som ikke forstår hvorfor jeg ramset opp.

Den er skremmende lik sånne tråder i hvert fall, så hvis den ikke er en sånn tråd, aner jeg ikke hva denne tråden var ment å handle om.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:50   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den er skremmende lik sånne tråder i hvert fall, så hvis den ikke er en sånn tråd, aner jeg ikke hva denne tråden var ment å handle om.

Det gjøkke no, snuppa.

Gammel 24-08-08, 14:45   #14
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slapp av. Jeg skjønte kjapt at dette var en slags "Vimsen gjør entré etter lengre fravær"-tråd. Jeg har da sett deg i aksjon før.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 16:19   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Slapp av. Jeg skjønte kjapt at dette var en slags "Vimsen gjør entré etter lengre fravær"-tråd. Jeg har da sett deg i aksjon før.

Eh. For en rar ting å si.

Gammel 24-08-08, 16:29   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Om det er misunnelse eller dårlig selvbilde kommer jo an på hvordan metningspunktet gir seg utslag.

Det vel ikke nødvendigvis være en av delene?
Det kan selvfølgelig være det - men om det man reagerer negativt på er en uutalt "holier than though" holdning, så kan det jo hende at man rett og slett bare blir litt matt - og at verken dårlig selvbilde eller samvittighet har noe med saken å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg signerte HI sin liste, men ikke for å ramse opp mine feil! At noen her betrakter det som feil å gi barna Toro-mat og å la dem sitte foroverlent i barnesetet litt tidligere enn anbefalt, sier meg nettopp at det er noe i det Vimsen skriver. Jeg er heller ikke ute etter å skålde folk med andre meninger enn meg selv, men dette er nå engang et diskusjonsforum

Ser du siterte meg - men jeg hadde på ingen måte deg i tankene da jeg skrev mitt innlegg. Det var høyst generelt ment.

Gammel 24-08-08, 16:33   #17
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Erfaring kan være både positiv og negativ. Jeg har opplevd å fått høre moralpreken fra ei som vektla si enorme erfaring som tobarnsmor og at jeg kom til å endre meg totat bare jeg fikk to barn. Da ville jeg se at verdiene og prinsippene mine ikke holdt. Nå er jeg trebarnsmor, men dama fikk ikke rett.

I ganske mange forumdiskusjoner før jeg fikk lillesøster fikk jeg høre akkurat dette, at så snart jeg fikk nummer to ville jeg nok ikke bli like nøye med riktig solkrem, sunn mat og bakovervendte seter. Feil! Nå er det to stykker jeg har ansvar for, og de blir større og trenger stadig mer at jeg er bevisst på hva jeg gjør. Enda mindre grunn enn før til å ta lett på ting. Ikke minst lærer jeg mer og mer om hvorfor og hvordan.

Gammel 24-08-08, 16:40   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh. For en rar ting å si.

Eller gjøre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:49   #19
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Druer i pakke kan også smake høgg.

Tørre nudler - grøss og gru.

Jeg forstår hva Vimsen mener, men slik er det da også RL. Noen fremstiller seg alltid som bedre enn hva de virkelig er, slik de virkelig vil være, eller tror man må være, for å bli akseptert.

For eget vedkommende så kan jeg godt ha meninger om ting, eller tilstrebe noe, uten at jeg nødvendigvis klarer etterleve det hele tiden.

Det ligger i menneskets natur at man hele tiden forsøker strekke seg mot noe.

Det ble vel seriøst nok og politisk korrekt?

: forsøker passe inn som nybegynner :

Etter en tids lesning, og det eksistensielle spørsmålet om å melde seg inn, eller ikke, så ble denne tråden avgjørende.

Synes dette virker som en gjeng med oppegående mennesker og at forumet har stor takhøyde, og ikke minst mye humor.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 12:50   #20
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Kæm e du?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.