|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Gir du dine små barn koffein?Jeg observerer innimellom foreldre som serverer små barn (helt ned til et år) Cola, som om det skulle vært en hvilken som helst annen brus. Og i den forbindelse, så lurer jeg jo på hvor vanlig det er å gjøre det (og hvor gamle barna i så fall er).
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Jeg har gitt mine to eldste barn farris en gang, og sagt at det er brus. Ingen av dem drikker noe som helst med bobler i etter den opplevelsen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du dine små barn koffein?
Den tror jeg du har fortalt før. Ultrakult! Jeg digger deg |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Gir du dine små barn koffein?Minsten på 5 har smakt Cola mange ganger. Men det er ikke snakk om at han får en hel boks eller flaske - han får et par slurker i bursdager og ved høytider. Da koser han seg glugg i hjel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
tankefull
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?De to eldste har fått smake cola ja, men gir de helst annen brus de få gangene de faktisk får brus. Minstemor har ikke smakt brus enda, såvidt meg bekjent. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Gir du dine små barn koffein?Min toogethalvtåring har nettopp fått smaken på brus i jula (dessverre), men Cola har hun ikke fått. Jeg kommer ikke til å servere det, vi har strengt tatt ikke ofte brus i kjøleskapet heller. Samtidig tror jeg ikke at jeg hadde reagert nevneverdig dersom hun skulle få et glass hos noen andre. Jeg er ikke hysterisk redd for Cola i så små mengder. (Hun er nok herdet fra da hun lå i magen, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Gir du dine små barn koffein?For øvrig ville jeg vært vel så bekymra for Farris, som er full av ymse salter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
tja. det er ikke så mye salt i farris som det var før! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Salt i så små mengder er vel ikke farlig? Farris inneholder jo mye mindre salt enn vannet i kroppen vår.
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Nei Farris har ikke så mye salter, det er mye mindre salt enn kroppsvæsker.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Samme taktikk her. |
|
|
|
#12 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Gir du dine små barn koffein?Ungene drikker litt brus til fest, og av og til på lørdager, men de klarer aldri å drikke et helt glass, og det er like greit.
|
|
|
#13 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Gir du dine små barn koffein?Mine fikk knapt brus før de var 4-5 år, og også nå får de det bare til bursdager og noen ganger i jula. Jeg foretrekker at de får Solo eller rødbrus, men på nyttårsaften fikk de faktisk cola hos meg. Tror det er første gangen jeg har gitt dem det, og det blir neppe så mange ganger til. (Jeg tror de er ganske vant til å få Pepsi Max hos far/farmor.
|
|
|
#15 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Gir du dine små barn koffein?turbo drikker pepsimax og cola når han har magevondt.
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Ettåringene mine har aldri fått noen slags brus. Men til større barn har jeg ikke skilt så mye på Cola og annen brus. Det er veldig sjelden seksåringen drikker Cola (de gangene vi har brus hjemme er det nesten alltid Solo), men vi har ikke noe totalforbud om han får det i bursdager og sånn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Sv: Gir du dine små barn koffein?Kunne ikke ramle meg inn å gi barn cola. Ungdom får styre sjøl, under veiledning om at brus er ikke lurt å drikke hver dag og alt det der.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Sv: Gir du dine små barn koffein?Ja, det gjør jeg. Koffeinmengden i cola er jo ikke spesielt stor, og ikke drikker de mye brus heller. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#20 |
|
Stadig underveis
Sv: Gir du dine små barn koffein?Mine unger får ikke Cola... eller brus i det hele tatt. |
|
|
|
![]() |
|
|