Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du dine små barn koffein?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 00:14   #141
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du dine små barn koffein?

Her serveres verken cola eller annen brus - storesøster er 2,5 og alt for lita for slikt. Hun har fått smake farris bris med smak, men får heller et glass eplejuice i bursdager.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:17   #142
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Sant nok. Men sukker er dessverre årsak til store helseproblemer for veldig mange. Også for barn.
Mulig det er tryggere å bruke det man vet hva er, men jeg synes det er skummelt å vite at hver gang man drikker en halv liter sukkerholdig brus så "spiser" man en 15-20 sukkerbiter. Det kan umulig være bra for helsa.

Aspartam finnes i veldig mye. Noen produkter smaker så syntetisk at jeg får frysninger bare av lukten....f.eks. suketter. Så til te må det være ekte sukker.
Men hva gjør man når man skal kjøpe halspastiller f.eks? Nesten alle inneholder jo kunstig søtningsstoffer. og det gjør vel tyggis også.

Joda, men mitt barn hadde heller fått brus med sukker, for om avkommet fikk det så hadde det vært snakk om så ytterst sjelden, og i så små doser, at det faktisk overhodet ikke hadde vært noe helseproblem.
Hun få aldri i seg hvitt, raffinert sukker ellers. Siden det ikke er noe problemstilling her, har jeg ikke sjekket det, men jeg hadde garantert sett hva de hadde på helsekosten først også, om det ble en "greie". Om de hadde noe der som var naturlig.
Samme om jeg plutselig en dag fikk lyst på brus, men jeg drikker det aldri.

Man kan faktisk la vær å kjøpe pastiller og tyggis, har du tenkt på det?
Jeg har aldri sånnt i hus, jeg verken liker det eller vil putte det i kroppen min. Det er faktisk mulig å være seg bevisst slike ting.
Men ellers, igjen, helsekosten. Er veldig mye du får kjøpt der altså, også godis som er naturlig søtet, eller søtet med foreks. brunt rårør sukker, som jo er bedre enn hvitt, raffinert.

jeg kan ikke si at jeg helt skjønner at det skal være så problematisk å holde seg unna kunstig søtning, jeg får aldri i meg det. Og det er svært sjelden jeg spiser noe med hvitt, raffinert sukker også, men det skjer, men da er det altså etter et bevisst valg, og i svært små doser, som ikke er skadelig. Og hver gang føler jeg nesten at jeg har forgiftet kroppen etterpå.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:17   #143
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

De drikker meget sjelden brus, men er vi borte så får de drikke hva de vil. Jeg tilbyr dem heller solo enn cola hvis det er opptil meg, men som regel går det i juice, melk eller vann istedet.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:18   #144
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hallo, det der er en skikkelig dårlig unnskyldning! Trygg Trafikk skriver på hjemmesiden sin:

Bøyde ben er ikke farlig!
Mange foreldre snur barna tidlig fordi de mener barna sitter ubehagelig hvis de har bena bøyd når de sitter i en bakovervendt barnestol. Barn tar ikke skade av å sitte med bøyde ben, og de synes som oftest ikke det er så ubehagelig heller. Det gjelder her som ellers på biltur med barn; ta gode pauser med jevne mellomrom og la alle i bilen komme ut og strekke på seg.

Synes det virker som om dere fokuserer mer på at dere foreldre f.eks skal slippe pauser. Hva med å heller fokusere på andre TRYGGE løsninger. Slenge bena OVER bakseteryggen osv...

Gammel 03-01-08, 00:33   #145
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jada, de får cola. De får til og med pepsi max, light produkt! Noen ring barnevernet!

Signerer denne og venter på blålysene! :biternegler:

Gammel 03-01-08, 00:40   #146
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Eldstemann på 21 år har fått smake litt cola blandet i farris siden han var 19,5. Men bare i jule- og påskeferien.

Herregud, Maxi, tarmtottene hans er på ingen måte ferdigutviklet, og fordøyelsessystemet takler ikke slike tunge stoffer enda!

Gammel 03-01-08, 10:42   #147
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Eldstemann på 21 år har fått smake litt cola blandet i farris siden han var 19,5. Men bare i jule- og påskeferien.

Gammel 03-01-08, 10:47   #148
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, det gjør jeg. Koffeinmengden i cola er jo ikke spesielt stor, og ikke drikker de mye brus heller.

Eldstemann var nok 2-3 år første gang han smakte cola, mens yngste nok var bare 1 år. Men gir og gir... det er jo ikke akkurat sånn at man serverer dem cola støtt og stadig, eller forer dem med det fra tåteflaske. Men at når andre drikker brus (som for 99 % er cola) så får de smake. Enten at de får en slurk av mamma eller pappa, eller at de får en skvett i et glass selv.

Hvorfor skulle det være farlig?

Signerer

Gammel 03-01-08, 10:48   #149
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Joda, men mitt barn hadde heller fått brus med sukker, for om avkommet fikk det så hadde det vært snakk om så ytterst sjelden, og i så små doser, at det faktisk overhodet ikke hadde vært noe helseproblem.
Hun få aldri i seg hvitt, raffinert sukker ellers. Siden det ikke er noe problemstilling her, har jeg ikke sjekket det, men jeg hadde garantert sett hva de hadde på helsekosten først også, om det ble en "greie". Om de hadde noe der som var naturlig.
Samme om jeg plutselig en dag fikk lyst på brus, men jeg drikker det aldri.

Man kan faktisk la vær å kjøpe pastiller og tyggis, har du tenkt på det?
Jeg har aldri sånnt i hus, jeg verken liker det eller vil putte det i kroppen min. Det er faktisk mulig å være seg bevisst slike ting.
Men ellers, igjen, helsekosten. Er veldig mye du får kjøpt der altså, også godis som er naturlig søtet, eller søtet med foreks. brunt rårør sukker, som jo er bedre enn hvitt, raffinert.

jeg kan ikke si at jeg helt skjønner at det skal være så problematisk å holde seg unna kunstig søtning, jeg får aldri i meg det. Og det er svært sjelden jeg spiser noe med hvitt, raffinert sukker også, men det skjer, men da er det altså etter et bevisst valg, og i svært små doser, som ikke er skadelig. Og hver gang føler jeg nesten at jeg har forgiftet kroppen etterpå.

Veldig bra skrevet.
Du har rett i at ting går an å velge bort. Det gjelder egentlig alt mulig som kan være skadelig for kroppen.
Men nå er det nå engang slik at vi alle får i oss ting som vi noen ganger ikke kan velge bort, skadelige stoffer som finnes i det meste av det vi putter i oss.
Klart at det som kommer direkte fra naturen er aller best. Vi burde spise mer helsekost og rene varer, uten tilsetninger osv. Men mye av det vi idag har i kjøleskapet ville ikke vært holdbart, selv der, mer enn noen få dager, hvis det ikke var for en del av tilsetningene som finnes i maten.

Og en ting til: Jeg er veldig betenkt på at trenden blir at man må lese alle varedeklarasjoner på matvarer med argusøyne hver gang man er i butikken. Jeg er redd for at det da kan bli slik at man også henger seg opp i hvor mye kalorier der er og dessverre er det mange som blir så opptatt av slikt at det også kan bli skadelig for dem.

Jeg vet ikke, men jeg har mange tanker om slikt.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 10:52   #150
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jada, de får cola. De får til og med pepsi max, light produkt! Noen ring barnevernet!

Samme her.

Har blitt litt zero på dem i løpet av livet...

Gammel 03-01-08, 11:32   #151
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er Cola medisin ved magasjau. Det er eneste gangen det drikkes, dette gjelder både voksne og barn. De får heller ikke svart te, men de får roibooste og rene frukt/urteteer.

Gammel 03-01-08, 11:33   #152
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Dette skjønner jeg ikke helt. Vil det si at så lenge vannet inneholder mindre salt enn kroppsvæske så er det innenfor en rimelig grense? Betyr det at man egentlig kan drikke en god del Farris per dag? Toåringen min (og mora hans) drikker mye Farris, så det hadde vært fint om det viser seg at jeg har overdrevet saltangsten.

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Farris er en tørstedrikk med høyt saltinnhold, det er hevet over enhver tvil. Og mange av oss har et kosthold med for mye salt i fht det som er anbefalt. Små barn og folk med tendens til for høyt blodtrykk bør ikke bruke Farris som tørstedrikk på daglig basis.

Farris har høyere saltinnhold enn springvann ja, men det er likevel ikke veldig høyt saltinnhold i det.

Jeg synes å huske at det står 400mg/L Na på etiketten på Farrisflaskene jeg.
I forhold kan man tenke på at saltvann som man regner som nøytralt i forhold til kroppsvæskene (isotont) er 9%, dvs 9 g/L. Så tilførsel av hypotont farris vil gi en uttynning i forhold til den væsken som blir tilført.
Om man har en diett med alt for mye salt, så er det selvfølgelig enda bedre å drikke vann uten noe som helst salt for da tynner man ut mer, uten at man kan si at Farris er spesielt salt.

Annet eks (grovregnet og ikke dobbeltsjekket): basalbehovet for Natrium er omtrent 1 mmol/kg/døgn. Om man skulle ha dekket dette bare gjennom Farris så hadde en 70 kg person måtte ha 70 mmol /døgn. I Farris er det altså 400 mg/L, som tilsvarer omtrent 6 mmol/L. Det vil si at man måtte ha drukket omtrent 12 l Farris for å få dekket saltbehovet.

For meg blir det derfor helt logisk at om man drikker en liter Farris om dagen så har det liten innvirkning på saltinntaket i forhold til maten ellers, det er middagsmaten man må skjære ned saltinnholdet på for å si det sånn.

Gammel 03-01-08, 11:39   #153
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*gnager på fenalåret*

Gammel 03-01-08, 11:39   #154
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det vil si at man måtte ha drukket omtrent 12 l Farris for å få dekket saltbehovet.

Esme, you made my day! Jeg får så innmari mye kritikk for farrisdrikkingen min, men jeg ligger ikke på mer enn 0,5 l per dag. Salt i maten er jeg sparsom med, både i forhold til halvfabrikata og egen tilsetting av salt i maten. Da fjerner jeg nok en dårlig samvittighet i dag.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:40   #155
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tror jeg ikke jeg gidder å bekymre meg om jeg drikker en farris en gang i uka eller så, selv om jeg har høyt blodtrykk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:57   #156
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg gir henne brus om lørdagen, om det er Cola eller en annen brus ser jeg ikke på som noe problem, da det som regel er snakk om ett glass :ikke hysterisk:

Signerer. Det er snakk om så små mengder, oftast ikkje eit heilt glas eingong, og ho har aldri reagert på koffeinet sjølv om ho har fått det på kveldstid.

Me oppfordrar ikkje til å drikke brus. Me spør kva ho vil ha til barnetv-godteriet på laurdag og oftast ber ho om vatn.

No har ho imidlertid byrja å få smaken på gul brus istadenfor svart brus. Det er også ok for oss. Det er snakk om små mengder i totalen. Ho får aldri saft eller juice (likar ikkje og vatn er eit betre alternativ) , så me synes det er heilt ok med eit glas brus i veka eller så.

Gammel 03-01-08, 14:27   #157
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster liker ikke noen form for drikke med kullsyre. Så problemstillingen er ikke-eksisterende enda. Hun HAR trent med litt Solo inne i mellom for å LÆRE seg å drikke brus, men det er (heldigvis) vanskelig. Vanlig vann er helt topp, Farris og liknende er erklært "vann for voksne".

Hadde hun likt brus, inkl Cola, så hadde hun fått det i de sammenhenger det var naturlig. Med et normalt fokus på sunt kosthold, tror jeg det går finfint med både litt sukker, fett og koffein av og til.

Lillebror på 19 mnd drikker vann og melk.

Gammel 03-01-08, 14:57   #158
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, de får koffein. Cola drikker de ikke ofte, men det hender.

De fikk koffein når de lå i magen også, de, og når de fikk pupp.

Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 15:15   #159
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Men mye av det vi idag har i kjøleskapet ville ikke vært holdbart, selv der, mer enn noen få dager, hvis det ikke var for en del av tilsetningene som finnes i maten.

Og en ting til: Jeg er veldig betenkt på at trenden blir at man må lese alle varedeklarasjoner på matvarer med argusøyne hver gang man er i butikken. Jeg er redd for at det da kan bli slik at man også henger seg opp i hvor mye kalorier der er og dessverre er det mange som blir så opptatt av slikt at det også kan bli skadelig for dem.

Vel, jeg velger heller at noe er holdbart i kortere tid, enn at det har tilsetningsstoffer i seg.
Jeg skyr tilsetningsstoffer også som pesten og får i meg minimalt med det også. Jeg handler nesten utelukkende på helsekosten, lager all mat fra bunnen, og er veldig bevisst på slike ting.

Og igjen; helsekosten. Der trenger man ikke lese alle varedeklarasjoner med argusøyne hver gang. Jeg gjør det aldri, jeg har gjort det, en gang, også vet jeg jo da til neste gang. Og generelt hadde jeg følt meg tryggere på å ikke gjøre det på helsekosten enn en vanlig dagligvarebutikk.
Kalorier er ikke det jeg leser på, og jeg har ikke hengt meg opp i det til meg selv, kommer ikke til å gjøre det heller. Mitt kosthold er også slik at det inneholder endel kalorier, for jeg er ikke redd for fett. Det er først når karbohydratene kommer inn i bildet det blir tull, og de holder jeg meg unna.
Jeg er ikke redd for det for min del med andre ord. Og voksne, fornuftige mennesker klarer vel å lese en varedeklasjon uten å få noia over kaloriene eller?

Gammel 03-01-08, 15:18   #160
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vel, jeg velger heller at noe er holdbart i kortere tid, enn at det har tilsetningsstoffer i seg.
Jeg skyr tilsetningsstoffer også som pesten og får i meg minimalt med det også. Jeg handler nesten utelukkende på helsekosten, lager all mat fra bunnen, og er veldig bevisst på slike ting.

Mitt kosthold er også slik at det inneholder endel kalorier, for jeg er ikke redd for fett. Det er først når karbohydratene kommer inn i bildet det blir tull, og de holder jeg meg unna.
Jeg er ikke redd for det for min del med andre ord. Og voksne, fornuftige mennesker klarer vel å lese en varedeklasjon uten å få noia over kaloriene eller?

Mulig jeg blander, jeg har ikke tatt meg tid til å sjekke om det var deg - men hvordan kan du si at du foretrekker sukker fremfor søtningsmidler - og samtidig at det er karbohydratene du holder deg unna?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.