Sv: Re: Sv: Re: Sv: Gir du dine små barn koffein?
Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.
Joda, men mitt barn hadde heller fått brus med sukker, for om avkommet fikk det så hadde det vært snakk om så ytterst sjelden, og i så små doser, at det faktisk overhodet ikke hadde vært noe helseproblem.
Hun få aldri i seg hvitt, raffinert sukker ellers. Siden det ikke er noe problemstilling her, har jeg ikke sjekket det, men jeg hadde garantert sett hva de hadde på helsekosten først også, om det ble en "greie". Om de hadde noe der som var naturlig.
Samme om jeg plutselig en dag fikk lyst på brus, men jeg drikker det aldri.
Man kan faktisk la vær å kjøpe pastiller og tyggis, har du tenkt på det?
Jeg har aldri sånnt i hus, jeg verken liker det eller vil putte det i kroppen min. Det er faktisk mulig å være seg bevisst slike ting.
Men ellers, igjen, helsekosten. Er veldig mye du får kjøpt der altså, også godis som er naturlig søtet, eller søtet med foreks. brunt rårør sukker, som jo er bedre enn hvitt, raffinert.
jeg kan ikke si at jeg helt skjønner at det skal være så problematisk å holde seg unna kunstig søtning, jeg får aldri i meg det. Og det er svært sjelden jeg spiser noe med hvitt, raffinert sukker også, men det skjer, men da er det altså etter et bevisst valg, og i svært små doser, som ikke er skadelig. Og hver gang føler jeg nesten at jeg har forgiftet kroppen etterpå.
Veldig bra skrevet.
Du har rett i at ting går an å velge bort. Det gjelder egentlig alt mulig som kan være skadelig for kroppen.
Men nå er det nå engang slik at vi alle får i oss ting som vi noen ganger ikke kan velge bort, skadelige stoffer som finnes i det meste av det vi putter i oss.
Klart at det som kommer direkte fra naturen er aller best. Vi burde spise mer helsekost og rene varer, uten tilsetninger osv. Men mye av det vi idag har i kjøleskapet ville ikke vært holdbart, selv der, mer enn noen få dager, hvis det ikke var for en del av tilsetningene som finnes i maten.
Og en ting til: Jeg er veldig betenkt på at trenden blir at man må lese alle varedeklarasjoner på matvarer med argusøyne hver gang man er i butikken. Jeg er redd for at det da kan bli slik at man også henger seg opp i hvor mye kalorier der er og dessverre er det mange som blir så opptatt av slikt at det også kan bli skadelig for dem.
Jeg vet ikke, men jeg har mange tanker om slikt.
|