Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 14:11   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Surkål, ja. Sånn går det når man er borte en stund.

Poenget mitt (for å mase videre om det) er ikke at alle på FP er imot teppe over åpningen, men jeg skjønner at (spesielt) nykommere kan føle det skulle de kaste seg inn i en diskusjon. De legger vel neppe merke til om det er him, Esme eller Iset som mener noe om det. De møter derimot sterk motbør og gode argumenter fra Noen. Skriver de så om sin kjærlighet til Toro gir de igjen bæng i om det er Mim, Skilpadda eller Monsoon som argumenterer for hjemmelaget mat. Nok en gang møter de motbør, og de får nok ikke så mye støtte i sine valg heller, og da kan det føles som at "alle" er imot meg. Jeg ville hvert fall neppe forsvart Toro-mat selv om jeg benytter meg av det fra tid til annen. Kaster man inn håndkle uten å se hva mer forumet har å by på kan nok "i rett FP-ånd"-myter oppstå.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:12   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toromat blir både anbefalt og forsvart her på forumet når det kommer til å barnebursdager og sjokkiskake for allergikere!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:16   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Toromat blir både anbefalt og forsvart her på forumet når det kommer til å barnebursdager og sjokkiskake for allergikere!

Jada, i denne tråden innrømmer jo folk til og med at de ikke skifter dekk selv! Gir man forumet mer tid så ser jo man at det ikke er tilfelle at "alle" er imot Toro, men førsteinntrykket kan bli feil skulle man f.eks. havne i en av de (gode) gamle diskusjonene, hvor det kan gå litt hett for seg.

Jeg hadde litt sånn feil inntrykk av FP lenge (selv om jeg alltid har vært fan ), så det var etter "hva teller mest - overskrift eller innhold"-tråden jeg våknet litt og så hvor delt folk faktisk er.

Gammel 05-11-09, 14:17   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jada, i denne tråden innrømmer jo folk til og med at de ikke skifter dekk selv!

Æsj, du endret før jeg rakk å skrive noe vittig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 15:04   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jada, i denne tråden innrømmer jo folk til og med at de ikke skifter dekk selv! Gir man forumet mer tid så ser jo man at det ikke er tilfelle at "alle" er imot Toro, men førsteinntrykket kan bli feil skulle man f.eks. havne i en av de (gode) gamle diskusjonene, hvor det kan gå litt hett for seg.

Joda, det er klart at nykommere vil alltid få et skjevt inntrykk av forumet - det er jo knapt til å unngå. Kommer man inn akkurat den uken det foregår en heftig diskusjon om skrivefeil, så får man inntrykk av at på FP er alle opptatt av skrivefeil, og er det uken før valget, kan man få følelsen av at alle på forumet er veldig politisk engasjert. Hvis det første man leser er en tråd med bare gamle venner som fjaser, så tror man at alle på FP kjenner hverandre fra før, og kommer man inn i en skikkelig krangletråd mellom to høyt profilerte medlemmes, så tror man at tonen her er skikkelig hard og tøff, og så videre. Etter hvert som man bruker mer tid her, så oppdager man jo at uansett hva det gjelder, så er ikke "alle" interessert i det, og langt mindre enige. Det er, som nevnt, mer enn 850 aktive medlemmer her, og det er forsvinnende få diskusjoner som engasjerer mer enn et par titalls brukere.

Det er verdt å ha i bakhodet likevel, for oss "gamle", at vi godt kan hjelpe til med å vise nykommere at det er nyanser her. At vi kan holde oss litt tilbake dersom fem-ti stykker allerede har sagt det vi mener, at vi kan ha litt ekstra lav terskel for å være imøtekommende og velvillige overfor folk som er nye og/eller mener noe annet enn flertallet. Og at vi kan være flinke til å vise at det er greit å være uenig (uten at det betyr at jeg synes man trenger å demonstrativt være uenig med flertallet hele tiden).

Gammel 05-11-09, 14:17   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hehhe, jeg var lynkjapp der ja!

Gammel 06-11-09, 20:44   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg lager disse banansjokolademuffinsene stadig vekk, og de er bare helt fantastisk gode og friske.

Gammel 06-11-09, 20:47   #8
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ligger den oppskriften ute her da? En del av regelen med fp er vel at man ikke kan si man har lagd noe godt uten å dele oppskrift.

Gammel 06-11-09, 20:48   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jepp. Sjokobananmuffins.

Jeg bruker spelt, ikke hvetemel. :snakker sant:

Gammel 06-11-09, 22:51   #10
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår ikke feil vet du..

Gammel 06-11-09, 23:18   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var ganske lik den jeg laget. Veldigveldig gode, og veldigveldig enkle.

Gammel 06-11-09, 23:32   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Lavkonjukturen kommer vel av at valget er overstått og enten så feirer man eller så slikker man sine sår.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:23   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Skremmern traff spikeren på hodet i sitt første innlegg i tråden. Visst setter hun ting på spissen, men hun får jo med de viktigeste FP-tingene, på godt og vondt.
Jeg liker at det er mange interessante diskusjoner her, og at de foregår uten for mange forstyrrende skriveleifer og uforståelige formuleringer. Av og til dukker det opp kommentarer som får meg til å knegge godt. Det jo være et kvalitetstegn, ettersom jeg har en ganske utsøkt form for humor.
Det jeg synes er mest negativt med FP er gjengmentaliteten her inne. Havner man på feil side i en diskusjon, er det mange ganger alle mot en. Det hadde vært greit om man av og til kunne latt en stakkars nykommer dø i synden, eller at iallfall ikke alle de 30 første medlemmene prøver å bite hodet av vedkommende på en gang. Det stemmer iallfall ikke at det bare er dårlig argumentasjon som får folk til å kvesse klørne her inne. Det har mye å si hvem som kommer med argumentasjonen.
Dette er ikke ment som sutring, selv om jeg har fått min dose hardt vær på FP. (Sikkert vel fortjent av og til. )

Jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt FP var mye bedre før eller ikke. Det er jo mulig at det var, men det er jo ikke så aller verst nå heller. Mulig jeg ikke er så kravstor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:38   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes Skremmern traff spikeren på hodet i sitt første innlegg i tråden. Visst setter hun ting på spissen, men hun får jo med de viktigeste FP-tingene, på godt og vondt.
Jeg liker at det er mange interessante diskusjoner her, og at de foregår uten for mange forstyrrende skriveleifer og uforståelige formuleringer. Av og til dukker det opp kommentarer som får meg til å knegge godt. Det jo være et kvalitetstegn, ettersom jeg har en ganske utsøkt form for humor.
Det jeg synes er mest negativt med FP er gjengmentaliteten her inne. Havner man på feil side i en diskusjon, er det mange ganger alle mot en. Det hadde vært greit om man av og til kunne latt en stakkars nykommer dø i synden, eller at iallfall ikke alle de 30 første medlemmene prøver å bite hodet av vedkommende på en gang. Det stemmer iallfall ikke at det bare er dårlig argumentasjon som får folk til å kvesse klørne her inne. Det har mye å si hvem som kommer med argumentasjonen.
Dette er ikke ment som sutring, selv om jeg har fått min dose hardt vær på FP. (Sikkert vel fortjent av og til. )

Jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt FP var mye bedre før eller ikke. Det er jo mulig at det var, men det er jo ikke så aller verst nå heller. Mulig jeg ikke er så kravstor.

(men jeg synes derimot at dette er et av de mest morsomme aspektene med FP, det er ganske så påfallende ... )

Gammel 10-11-09, 02:33   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, innser at hvis jeg skal fortsette å kommentere et og et innlegg så kommer det til å bli tre sider med Milfrid-innlegg .

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg innrømmer det. Dekkskifte er og blir en mannejobb.

Jeg kan skifte dekk! Men gidder jeg? Nix. Har man mann, så har man mann. Det må jo være noen fordeler med dem

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

"I've found that when you want to know the truth about someone that someone is probably the last person you should ask."

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vet ikke om du vet det, men de fleste mennesker (som ikke har fått testet IQ en sin) mener at de har en IQ på 120. God over gjennomsnittet, men ikke i eliten. Dette er jo et typisk eksempel på det jeg nevnte ovenfor, folk lyver ikke, men fremstillingen blir ikke nødvendigvis riktig heller.

Jeg har aldri IQ-testet meg, for jeg er livredd for å finne ut at jeg er dummere enn jeg tror jeg er . Lever derfor videre i troen på at jeg er klok.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det kunne aldri falt meg inn å skifte dekk - heller ikke om jeg var enslig.

Minner meg om et par svar jeg fikk på fjesboka da jeg la ut en statusoppdatering om en litt uamerikansk sykkeltur og fikk kommentarer alla not if my car broke down and I had no friends to call fra amerikanere.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jeg helt uenig i. Jeg syns NM har et mye smalere segment av befolkningen enn her, og "kaller du meg en dårlig mor?!"-mentaliteten er høyere. Her er det mye større forsåelse for ulike valg, så lenge de er greit begrunnet.

Hva har jeg gått glipp av som aldri var på NM . En god latter og en del frustrasjoner kan det virke som ...

Enig med Glitter. Jeg kjenner at jeg har skepsisvibbene ute når historier høres for dramatisk ut til å være sann.

Jeg skammer meg av og til av at jeg blir når jeg leser ting.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det jeg synes er mest negativt med FP er gjengmentaliteten her inne. Havner man på feil side i en diskusjon, er det mange ganger alle mot en. Det hadde vært greit om man av og til kunne latt en stakkars nykommer dø i synden, eller at iallfall ikke alle de 30 første medlemmene prøver å bite hodet av vedkommende på en gang. )

.

Sånn blir det vel nødvendigvis når mange kjenner hverandre. Selv kjenner jeg ingen, sånn egentlig, og jeg har fått min del av Øksen, jeg også .

Gammel 10-11-09, 07:46   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er relativt (en underdrivelse ) privat av meg, og liker ikke å utlevere verken mann eller barn til venninner.

Er du? :undre: Det er ikke mitt inntrykk. Jeg vet, uten å kjenne deg men etter å ha lest innleggene dine, ganske mye om deg og jeg har ikke spesielt god hukommelse en gang. Jeg tror man deler mer enn man er klar over. Ikke nødvenigvis i lange, fortrolige innlegg, men i korte drypp her og der.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:34   #17
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du? :undre: Det er ikke mitt inntrykk. Jeg vet, uten å kjenne deg men etter å ha lest innleggene dine, ganske mye om deg og jeg har ikke spesielt god hukommelse en gang. Jeg tror man deler mer enn man er klar over. Ikke nødvenigvis i lange, fortrolige innlegg, men i korte drypp her og der.

Hun skriver vel at hun bruker (det anonyme) forumet som kanal for mer private ting, fremfor venninner?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:50   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og moralen er: På FP skal man ikke skumlese tidlig om morgenen. Da kan man misforstå.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:52   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og moralen er: På FP skal man ikke skumlese tidlig om morgenen. Da kan man misforstå.

It's know to happen

Gammel 11-11-09, 14:59   #20
Mani
Helt vanlig

Standard

Jeg har lært at med fp er det sånn at man vanskelig kan starte en tråd uten å dele ny kunnskap. Det er nok det som gjør at stedet fortsetter å være et interessant sted å oppholde seg, men det kan også bli et hinder for nye diskusjoner som kunne blitt spennede.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.