Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 10:25   #141
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Det er ikke slik at jeg skrev det jeg skrev med håp om å få folk til å tilstå og bryte sammen altså.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:26   #142
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er ikke slik at jeg skrev det jeg skrev med håp om å få folk til å tilstå og bryte sammen altså.

Jeg innrømmer det. Dekkskifte er og blir en mannejobb.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:33   #143
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke? Og jeg lot være å innrømme at jeg ikke aner hvordan man skifter dekk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:34   #144
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg er rå på å skifte dekk.

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:40   #145
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Er det virkelig sjokkerende at jeg ikke tar alt brukere skriver på et åpent forum for god fisk?

Poenget mitt var egentlig bare at det kan være vanskeligere å innrømme på FP, der alle vet hva som er riktig og vet hvordan ting egentlig skal være, at man ikke har muligheten å følge opp alt selv. Uansett om det nå er økologiske matvarer, "riktig" yttertøy, stor bufferkonto eller hva det nå måtte være.

Gammel 05-11-09, 10:44   #146
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

"I've found that when you want to know the truth about someone that someone is probably the last person you should ask."

Sist redigert av Tangerine : 05-11-09 kl 10:50.
Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:45   #147
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tror du folk farer med løgn?

Jeg tenker det samme som Olympia (hvis jeg forsto henne riktig), men jeg tror ikke folk lyver. For meg har det noe med at "sannheten" om meg ikke er så lett å fremstille. Jeg har enkelte ting jeg ikke snakker/skriver om fordi jeg kan ha problemer med å formulere dem, eller at jeg synes det er uhensiktsmessig å snakke/skrive om dem. Seksualitet er jo et typisk (og generelt) eksempel på "skjulte sider" hos folk. Nå må jeg bare med en gang si at jeg ikke mener at folk skal komme med detaljbetroelser fra soverommet. Jeg bare poengterer at det er vanlig - også i RL - at man aldri forteller hele sannheten, men at man velger det man vil vise av seg selv. Og på nett er det enda lettere at disse bruddstykkene av en person, oppfattes som "slik er vedkommende".

Jeg er feks helt sikker på at jeg kunne ha fremstilt mannen min på en måte her på FP som gjorde at 90% av brukerene ville ha ment jeg burde skille meg. Han er et helt vanlig menneske med gode og dårlige sider, og hvis jeg konsekvent hadde fokusert på de dårlige sidene hans på nett hadde det fremstått som han var umulig å leve med. Ville jeg ha løyet? Nei, jeg synes ikke det, men det hadde ikke vært en "sann fremstilling" heller.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og ellers synes jeg det er en hype at FPs brukere er så smarte, ref Sitrons tråd om man følte seg smartere enn andre her inne. Det finnes mange svært oppegående folk her, men det er mye berm også. :dukker:

Jeg vet ikke om du vet det, men de fleste mennesker (som ikke har fått testet IQ en sin) mener at de har en IQ på 120. God over gjennomsnittet, men ikke i eliten. Dette er jo et typisk eksempel på det jeg nevnte ovenfor, folk lyver ikke, men fremstillingen blir ikke nødvendigvis riktig heller.

Gammel 05-11-09, 10:45   #148
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig sjokkerende at jeg ikke tar alt brukere skriver på et åpent forum for god fisk?

Nei egentlig ikke. Skilpadda og jeg har snakket mye om dette, hvor mye man skal involvere seg og tro på alt hva brukere sier, men samtidig være åpen for at det kan være tull. Og jeg har landet på at jeg "tror" på nettpersonligheten og samtidig er åpen for at noen presenterer en kanskje for glossy versjon.

Poenget mitt var egentlig bare at det kan være vanskeligere å innrømme på FP, der alle vet hva som er riktig og vet hvordan ting egentlig skal være, at man ikke har muligheten å følge opp alt selv. Uansett om det nå er økologiske matvarer, "riktig" yttertøy, stor bufferkonto eller hva det nå måtte være.

Det tror jeg kommer an på personligheten. Jeg har sett flere nevne dette at de føler på hva andre greier og gjør, men jeg kan ikke tro noe annet enn at dette er et gjennomgående problem for folk som føler på dette, at det også gjenspeiler seg i RL. Jeg har null problemer med å si hva som jeg ikke følger i forhold til "det riktige" da, og har jo aldri opplevd noe negativt i forhold til det her på FP.

Gammel 05-11-09, 10:51   #149
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Hø hø Him, jeg tror du leste meg ganske riktig.

Det å blåse opp den ene matmuffinen man lager til å være månedens begivenhet (og selvsagt holder munn om de andre fjorten Aunt Mabel Chocolate Muffin som man gomler i seg når man egentlig burde ha trent) tror jeg er ganske vanlig på nettfora rundt omkring.

Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg er ekstremt skeptisk av meg, på de allerfleste områder.

Gammel 05-11-09, 10:53   #150
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, vi har jo hatt våre troll her inne også. Poenget mitt er at jeg tror ikke folk lyver så veldig om trivielle ting. Jeg tror løgnene heller går i veldig interessante/dramatiske/sørgelige historier.

Jeg skjønte det, men jeg vet ikke om jeg er helt enig. Det er sikkert en liten gruppe som syns slikt er vanskelig å "innrømme", men jeg tror inntrykket heller kommer av det Esme skriver litt lenger opp, at man rett og slett ikke deltar i alle tråder. Ikke fordi man ikke vil innrømme noe, men fordi man ikke er så veldig interessert. Jeg tror f.eks. ikke jeg har deltatt i noen dekkskiftetråder. Ikke fordi jeg ikke tør å innrømme at jeg ikke aner hvordan jeg skifter dekk, men fordi det bryr meg midt bak. I tillegg er det forskjell på prinsipper og individuelle løsninger. I prinsippet mener jeg at kvinner bør kunne skifte dekk like godt som menn, individuelt så syns jeg det er opp til hver enkelt hvordan de ønsker å løse det i sin familie.

Gammel 05-11-09, 10:57   #151
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Neida, vi har jo hatt våre troll her inne også. Poenget mitt er at jeg tror ikke folk lyver så veldig om trivielle ting. Jeg tror løgnene heller går i veldig interessante/dramatiske/sørgelige historier.

Da tror vi det helt motsatte. Jeg tror det er langt færre "ordentlige troll" som virkelig finner på store begivenheter og deler dem på nett enn vanlige brukere som gjør seg litt flinkere og litt bedre og litt mer som det de tror er den jevne FP-brukeren.

Jeg tror ikke årsaken til at jeg føler slik er det Esme beskriver heller.

Gammel 05-11-09, 11:00   #152
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det kunne aldri falt meg inn å skifte dekk - heller ikke om jeg var enslig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:05   #153
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Da tror vi det helt motsatte.

Kanskje vi definerer ærlighet litt forskjellig? Jeg mener ikke man er mindre ærlig om man ikke forteller om de 14 Aunt Mabel kjøpemuffinsene, og bare de gode matmufffinsene man bakte fra bunnen. Man pynter ikke på sannheten før man nekter for de 14 Aunt Mabel muffinsene.

Å fortelle om alt hele tiden blir litt sånn ærlig på kjendisvis og overstrømmende bekjennelsesærlighet kan jeg styre meg for.

Gammel 05-11-09, 11:07   #154
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Kanskje vi definerer ærlighet litt forskjellig? Jeg mener ikke man er mindre ærlig om man ikke forteller om de 14 Aunt Mabel kjøpemuffinsene, og bare de gode matmufffinsene man bakte fra bunnen.

Når man samtidig henger seg på hylekoret imot Aunt Mabel muffins så er det helt klart uærlig.

Gammel 05-11-09, 11:11   #155
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man samtidig henger seg på hylekoret imot Aunt Mabel muffins så er det helt klart uærlig.

Hehe, det er jo klart. Men har du inntrykk at det er sånn altså? Jeg kjenner jo absolutt ikke alle her, så det kan jo godt være at det er jeg som er naiv.

Jeg tror generelt at folk forteller om det som setter dem i godt lys, altså de forteller mer gjerne om skogsturen de gikk og er mer tilbakeholden med at de har ligget på soffan hele uken før. Men sånn er det jo i RL også.

Gammel 05-11-09, 11:12   #156
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Njæ. For det første så mener jeg at disse "hylekorene" også er en myte, hvor finner man dem?
For det andre kan jeg godt si at jeg liker mat laget fra bunnen av best, og det er det som oftest blir laget hjemme hos oss, men det hender vi bruker noe halvfabrikata. Mener du da at jeg lyver, hvis jeg ikke aktivt går ut og bekjenner min bruk av halvfabrikata hvis jeg sier at mat fra bunnen er best?

Gammel 05-11-09, 11:16   #157
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det jeg ikke liker ved FP er at jeg ikke har tilgang til en eneste blogg!!

Gammel 05-11-09, 11:19   #158
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Njæ. For det første så mener jeg at disse "hylekorene" også er en myte, hvor finner man dem?
For det andre kan jeg godt si at jeg liker mat laget fra bunnen av best, og det er det som oftest blir laget hjemme hos oss, men det hender vi bruker noe halvfabrikata. Mener du da at jeg lyver, hvis jeg ikke aktivt går ut og bekjenner min bruk av halvfabrikata hvis jeg sier at mat fra bunnen er best?

Det kommer jo helt klart an på hvordan du gjør det. Hvis du deltar i "hva skal dere ha til middag" tråden hver gang du lager noe økologisk fra bunnen av men aldri når du lager spaghetti med ferdigsaus så mener jeg du er like uærlig som om du skulle skrevet at din spaghetti med ferdigsaus er økologisk. Men det er klart- det er et definisjonsspørsmål, uten tvil.

Hylekorene finnes. Mindre ekstremt nå enn før. De finnes på alle nettfora, så det er ikke noe spesielt for FP. Det jeg mener er spesielt for FP er at lista for hvordan man bør leve sitt liv er generelt ganske høyt, og det er antakelig vanskeligere for de som ikke passer inn å finne en egen nisje enn på et forum som NM, hvor det er et mye større spekter av mennesker med forskjellig bakgrunn.

Gammel 05-11-09, 11:21   #159
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Det jeg ikke liker ved FP er at jeg ikke har tilgang til en eneste blogg!!

Mange blogger er da åpne. Det er jo tilgang, det?

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:22   #160
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Mange blogger er da åpne. Det er jo tilgang, det?

Ikke hvis man ikke vet hvordan man kommer inn.

Sorry.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.