|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#203 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?Jeg synes Skremmern traff spikeren på hodet i sitt første innlegg i tråden. Visst setter hun ting på spissen, men hun får jo med de viktigeste FP-tingene, på godt og vondt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?
![]() |
#205 |
Shake it out!
|
![]() |
#206 |
Shake it out!
|
Enig. Det med at FP er fæle til å rette opp skriveleifer er bare tull. Jeg er helt elendig til å lese korrektur og gidder svært sjelden å rette feil jeg ser i etterkant, om de ikke er virkelig helt ekstreme eller ødelegger hele meningen med innlegget. Og jeg kan bare huske en eneste gang noen har spikket på meg, og det var da jeg skrev Visteria Lane i stedet for Wisteria Lane. I bloggen min.
![]() |
#207 |
Shake it out!
|
Det er en annen fiiin ting med FP - det er så få som kjenner meg (som jeg vet om i alle fall). Jeg var tidligere på et forum hvor jeg hadde alle bestevennene mine, og det ble litt klamt i lengden. Ikke det at jeg følte for å lyve på meg noe, men av og til har man lyst til å dele sannheter man ikke nødvendigvis føler for å fortelle om i RL.
![]() |
#208 |
Shake it out!
|
![]() Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?Ok, innser at hvis jeg skal fortsette å kommentere et og et innlegg så kommer det til å bli tre sider med Milfrid-innlegg
Jeg kan skifte dekk! Men gidder jeg? Nix. Har man mann, så har man mann. Det må jo være noen fordeler med dem
Jeg har aldri IQ-testet meg, for jeg er livredd for å finne ut at jeg er dummere enn jeg tror jeg er
Hva har jeg gått glipp av som aldri var på NM . En god latter og en del frustrasjoner kan det virke som ...
Jeg skammer meg av og til av at jeg blir
Sånn blir det vel nødvendigvis når mange kjenner hverandre. Selv kjenner jeg ingen, sånn egentlig, og jeg har fått min del av Øksen, jeg også
![]() |
#209 |
© All rights reserved
|
Er du? :undre: Det er ikke mitt inntrykk. Jeg vet, uten å kjenne deg men etter å ha lest innleggene dine, ganske mye om deg og jeg har ikke spesielt god hukommelse en gang. Jeg tror man deler mer enn man er klar over. Ikke nødvenigvis i lange, fortrolige innlegg, men i korte drypp her og der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Hun skriver vel at hun bruker (det anonyme) forumet som kanal for mer private ting, fremfor venninner?
![]() |
#211 |
Shake it out!
|
Claire tok poenget mitt
![]() |
#214 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?Jeg har lært at med fp er det sånn at man vanskelig kan starte en tråd uten å dele ny kunnskap. Det er nok det som gjør at stedet fortsetter å være et interessant sted å oppholde seg, men det kan også bli et hinder for nye diskusjoner som kunne blitt spennede.
![]() |
#215 |
Mother of Dragons
|
Nå synes jeg du er veldig urimelig. Du startet en tråd med masse påstander uten noe som helst hold i, og ville at vi skulle ta disse som fakta. At du blir motsagt når du starter en tråd om noe du har brukt under en time på å sjekke sannehetsgehalten for det som er premissene må du nesten tåle.
![]() |
#216 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?Slik jeg forsto det var ikke innlegget til Mani, lagt frem som "Se her! Ny kunnskap" men hun refererte til noen påstander fra en forelesning og oppfordret til en diskusjon rundt temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Leser
|
Jeg er enig med Mani i den forstand at jeg synes ikke tråder som startes må ha veldig "bra" (i argumentasjonsmessig forstand) start. Min erfaring er faktisk at hvis det kommer et velidg saklig og gjennomfundert trådstart så får man to svar av typen: "Helt enig med deg". De virkelig gøyale trådene starter som regel med et flammende innlegg som er så ubalansert som overhode mulig.
![]() |
#218 |
flisespikker
|
Ja, og det kom en god del innlegg som argumenterte mot de påstandene som hun videreformidlet. Så jeg er ikke enig i at dette er et godt eksempel på at det er vanskelig å starte en diskusjon. (At det er vanskelig å være sikker på hva slags svar man får, skal jeg gjerne være enig i.)
![]() |
#219 |
Helt vanlig
|
Esme, nå føler jeg meg misforstått.
![]() |
#220 |
Bedreviter
|
Jeg synes vanligvis ikke det er så spennende med diskusjoner som 1) baserer seg på gamle, udokumenterte klisjeer og 2) bruker åpenbart tendensiøse argument ("Vil vi at kvinner og menn skal være helt like, eller synes vi det er fint om folk kan få lov til å være seg selv først og fremst"). Forøvrig synes jeg du fikk en hel del saklige og/eller spennede svar, selv om du ikke fikk de svarene du hadde forventet eller håpet på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|