Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

La Guardia, JFK eller Newark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 04:39   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La Guardia, JFK eller Newark

Hvilken flyplass kommer man egentlig raskest inn til NY fra, gjerne med tog om det er praktisk?

Jeg har bare landet på JFK og Newark og jeg må innrømme at jeg ikke helt husker hvor lang tid det tok (fra JFK var vi ganske mange så vi tok en maxi-taxi).

Hvilken er best om man kan velge?

Sist redigert av Pelen : 13-10-10 kl 04:52.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 06:11   #2
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La Guardia, JFK eller Newark

JFK og LaGuardia er vel lettest å komme inn til sentrum fra. Jeg har flydd til alle tre og synes vel kanskje JFK og LG er greiest. Newark ligger i NJ så det er lengere unna.

Da vi reiste fra JFK sist var vi innom et lite spa før flyet gikk. Nydelig å være massert og søvning før flyturen. Tror jeg sovnet med en gang flyet lettet og det er sjelden ettersom jeg har flyskrekk.

Gammel 13-10-10, 10:10   #3
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

JFK og LaGuardia er vel lettest å komme inn til sentrum fra. Jeg har flydd til alle tre og synes vel kanskje JFK og LG er greiest. Newark ligger i NJ så det er lengere unna.

Nja, Newark og JFK ligger omtrent like langt unna Manhattan. Googlemaps sier hhv. 14,6 og 16,4 miles og 27 min. kjøretid (1t 10 min. «in traffic» ) Begge flyplassene har tog/metrostasjon med forbindelse til Penn Station; det tar også omtrent like lang tid (40-50 min. avhengig av rute).

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:34   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Nja, Newark og JFK ligger omtrent like langt unna Manhattan. Googlemaps sier hhv. 14,6 og 16,4 miles og 27 min. kjøretid (1t 10 min. «in traffic» ) Begge flyplassene har tog/metrostasjon med forbindelse til Penn Station; det tar også omtrent like lang tid (40-50 min. avhengig av rute).

Takk for svar, ja slik ser det ut på kart, det fant jeg ut også. La Guardia har jeg aldri vært på, men den flyplassen ser nærmest ut. Noen som har erfaringer med tog, taxi eller lignende derfra til Manhattan?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 14:56   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Har vært på JFK og Newark - det var greie avstander begge deler, ca. like langt, men kanskje mindre trafikk mot Newark. Det siste kan dog ha noe å gjøre med reisetidspunkt, både hva gjelder klokkeslett og sesong.

Vi tok buss t/r Newark - det var lett å finne fram, gikk kjapt og greit. Vi hoppet av og på i området rundt Grand Central. T/r JFK hadde vi leiebil.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.