|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Rød snapper (fisk)Red snapper er det en fisk som heter på engelsk. Ordboken oversetter snapper med "snapper", så antagelig heter denne fisken snapper på norsk også. Men den er jo neppe å få tak i her til lands, og det jeg lurer på, er hva det vil være passende å bytte den ut med. Noen ideer? Ifølge kokeboken er den en "deilig, kjøttfull matfisk", og passer "spesielt godt til grilling, fordi kjøttet ikke går i stykker under steking". Hva ville man brukt i stedet? En middels stor fisk som passer til grilling og helsteking - havabbor, kanskje? (Jeg er ikke veldig bevandret når det gjelder ikke-arktiske fiskeslag.
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød snapper (fisk)Breiflabb?
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Sv: Rød snapper (fisk)Breiflabb, Steinbit, Kveite eller Isgalt kan du nok bruke.
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Rød snapper (fisk)Fileetene er nesten like tynne som flyndre, men mindre. Smaken er mer "fiskete" enn mange andre hvite fisker. Ingenting blir helt det samme, men det kan jo bli godt likevel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Rød snapper (fisk)Takk for tips.
|
|
|
#9 |
|
heimføing
|
Sv: Rød snapper (fisk)Hva med å spørre Eksportutvalget for fisk? De gir også ut oppskrifter, og har nettsiden Godfisk, så på en måte er de også konkurrenter til boken din... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Rød snapper (fisk)Takk for tips, både til Inter og -ea-! Isgalt har jeg aldri hørt om, men hvis den ligner mye, er den jo et veldig godt forslag til erstatning. Og hvis jeg beholder "eller annen fast, hvit fisk", så står jo folk ganske fritt til å velge noe annet og vanligere.
|
|
|
#11 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Rød snapper (fisk)Dette var så spennende at jeg måtte google litt, og jeg finner i grunnen ut at det heter visst rød snapper på norsk. I alle fall er det det som skal stå på når man merker en pakning med fisk.
|
|
|
#12 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød snapper (fisk)Du får red snapper på Fiskeriet på Youngtorget, Skilpadda
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Rød snapper (fisk)http://naturblogg.com/wp-content/gal...i/_mg_1419.jpg |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Rød snapper (fisk)Noen foreslår uer som erstatning. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Rød snapper (fisk)Jeg vet forsåvidt både hva slags fisk det er, hva den heter på norsk og for den saks skyld hva kveite heter på norsk.
|
|
|
#18 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Rød snapper (fisk)
Jeg tipper kveite.
|
|