Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den perfekte eggerøre

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-10, 11:48   #1
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Den perfekte eggerøre

Hvordan lager du perfekt eggerøre ?

Røre mye eller lite før steking ?
Vann, melk eller fløte ?
Stekepanne eller ovn ?
Andre tips?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 11:54   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte eggerøre

Egg og fløte vispes med gaffel og helles over i en kjele med smelta smør. Vendes med stekespade på svak varme til konsistensen er som ønsket.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 11:56   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør som Kasia, men har også salt og pepper i. Og så bruker jeg en stekepanne, og medium varme. Man må røre hele tiden, men det går mye fortere.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 11:58   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har også salt og pepper i. Og gressløk, persille, hakket vårløk, bacon etc. ettersom hva som finnes i skuffer og skap. Jeg får ikke til myk og deilig konsistens om jeg ikke har veldig lav varme forresten. Den blir tørrere hvis jeg speeder opp varmen for at det skal gå fortere.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:06   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Egg og fløte vispes med gaffel og helles over i en kjele med smelta smør. Vendes med stekespade på svak varme til konsistensen er som ønsket.

Sånn gjør jeg det også, med litt salt i.

Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:20   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Visper egg og melk (eller fløte) løst sammen med gaffel, har i salt, pepper, en dæsj olivenolje og hakket vårløk hvis jeg har, steker i smør på middels varme til det henger passe sammen, men ikke så lenge at det blir helt tørt. Eggerøra må være litt blank. Deilig på toast med godt smør.

Gammel 21-12-10, 13:34   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til frokost liker jeg best å lage eggerøren slik Gordon Ramsay gjør, la egg og smør samle seg, og deretter røre i Creme Fraiche.

(Kilde: youtube.com)

Skal jeg bruke den til koldtbord e.l visper jeg eggene lett sammen med 1 ss fløte pr. egg, og samler dette til en glinsende, myk masse som blir stor og luftig, ikke kornete. Krydder og salt til slutt uansett metode.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 13:36   #8
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg visper aldri eggene på forhånd, og bruker forholdsvis lav varme og litt ekstra tålmodighet. Har i krydder helt på slutten.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 14:21   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk mer lyst på Ramsay enn eggerøren. Jeg liker den ikke for bløt.

(Ramsay hadde jeg vel tatt uansett, samme hvordan eggene hans ble. )

Gammel 21-12-10, 14:22   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Harriet Vanes eggerøre med vårløk er aldeles nydelig. Den var forholdsvis bløt også. Håper hun viser sitt nærvær og forteller meg hvordan hun laget den.

Gammel 21-12-10, 14:25   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg fikk mer lyst på Ramsay enn eggerøren. Jeg liker den ikke for bløt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:13   #12
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Her var det mange gode tips ! Takker ! ( Ramsey klippet gjorde at jeg til og med kom på at jeg har brødrister. Den må frem fra glemselen !)

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:18   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hva med dine egg? Høhøhøhø.

Jeg er veldig glad i soft scrambled eggs, så jeg skal prøve Ramsays metode, tror jeg.

Jeg pleier å blande med litt melk, krydder, vispe lett sammen, steke i masse smør i jernpanne til ønsket konsistens.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:28   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva med dine egg? Høhøhøhø.

Mine egg er i karantene frem til de går ut på dato. Ikke pga salmonella-fare, men på grunn av små søte "parasitter" som kan dukke opp dersom eggene kommer i kontakt med .. eh... *mangel på ord* hmm.. saus?

Gammel 21-12-10, 15:47   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Til frokost liker jeg best å lage eggerøren slik Gordon Ramsay gjør, la egg og smør samle seg, og deretter røre i Creme Fraiche.

(Kilde:

)

Skal jeg bruke den til koldtbord e.l visper jeg eggene lett sammen med 1 ss fløte pr. egg, og samler dette til en glinsende, myk masse som blir stor og luftig, ikke kornete. Krydder og salt til slutt uansett metode.

DEN skal prøves! :sikle:

Gammel 22-12-10, 18:23   #16
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

(Kilde:

)

Slik lager jeg den også

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.