Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjørne eller to-delt sofa

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-10, 12:40   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hjørne eller to-delt sofa

Vi må kjøpe ny sofa.
Men jeg klarer ikke bestemmer meg for hva slags type vi skal ha.
Vi har så rar stue, vanskelig å møblere.

Vår stue er litt som en L. Toppen av skaftet på L'en der har vi spisestuen, i hjørne på L'en der har vi i dag en 2+3 skinnsofa og på tuppen av L'en der har vi en Sesjelong (der har vi et innhakk videre opp, hvor TV står).

Bør man ha 2+3 eller hjørnesofa? Det er her vi sitter når vi har besøk, da peisen også er foran denne sofan.

Tror jeg må ta bilderer til dere, så kan dere kanskje hjelpe meg?? Trenger tips til det meste når det kommer til denne stua.

Skal legge inn i kveld jeg!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 13:04   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa.

Jeg liker hjørnesofaer. Fint å sitte i hjørnet. Men de er litt vanskeligere å plassere, pluss at de jo er helt håpløs når man skal vaske under og bak. Så 2+3 er mye mer praktisk på alle måter.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 13:07   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa.

Jeg elsker hjørne, og har kjøpt det igjen etter noen år med treseter og toseter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 21:29   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Her er noen bilder fra min dumme stue. Hadde jeg vært rik skulle det meste vært byttet ut.

Synes det er litt overfylt, men lekegrinda skal jo ikke være der evig og da blir det straks mye mer plass.

Vurderer en Grå stoff sofa, 2 + 3 evt hjørne, en stor puff og nytt teppe og hjørnebord. Vekk med skinnstolen, skinnsofan og teppe!

Tror jeg vil ha noe som ikke ruver så veldig. Men samtidig ønsker jeg å ha plass når vi har besøk.

Hjelp meg, vær så snill!!!! Er åpen for ALT av andre tips også, uansett. Ommøblering, ta bort noe, flytte noe. Kom med det!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Desember 176.jpg (191,0 KB, 76 visninger)
Filtype: jpg Desember 177.jpg (189,9 KB, 66 visninger)
Filtype: jpg Desember 178.jpg (191,7 KB, 62 visninger)
Filtype: jpg Desember 179.jpg (191,4 KB, 51 visninger)
Filtype: jpg Desember 181.jpg (186,0 KB, 64 visninger)
__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 21:56   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Vi har ganske liten stue og hjørnesofaen er mitt favorittmøbel her.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 21:59   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Vi har hjørnesofa og det skal jeg ha når vi skal ha ny også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:06   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Hvor skal du ha nytt, da? I tv-stua eller salongen?

Hvis det er i tv-stua ville jeg definitivt hatt en hjørnesofa. Er det salongen ville jeg nok hatt 2+3 kanskje.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:09   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Har dere godt med plass?

Jeg synes at hjørnesofaene tar mindre plass på minst like mange sitteplasser. Jeg elsker plassen i hjørnet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:10   #9
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor skal du ha nytt, da? I tv-stua eller salongen?

Hvis det er i tv-stua ville jeg definitivt hatt en hjørnesofa. Er det salongen ville jeg nok hatt 2+3 kanskje.

Den som står foran tv skal vekk til sommeren, den skal ned i kjellerstua.

Til mandagen skal jeg hive ut skinnsalongen.
Er derfor jeg vurderer 2+3.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:14   #10
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Har dere godt med plass?

Jeg synes at hjørnesofaene tar mindre plass på minst like mange sitteplasser. Jeg elsker plassen i hjørnet.

Har egentlig greit med plass, jeg føler vel bare at det er veldig overmøblert siden vi "må ha" to sittegrupper. Man får ikke sett på TV fra der skinnsalongen står, bortsett fra om man setter seg helt på enden ved grinda. Derfor to sofaer.

Bare å få ut den digre skinnstolen, så får man jo mer "luft"! (Og lekegrinda etter hvert.) Men en hjørnesofa er tingen om jeg skjønner fellertallet!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:14   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Jeg synes forøvrig at stua ser veldig fornuftig møblert ut sånn som den er nå, så jeg ville bare beholdt møbleringen, og da byttet ut med omtrent lik type møbler.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:19   #12
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Hadde så lite bilder mot sofan som skal ut.
Her er et, men det er litt på skrå da.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Desember 175.jpg (191,4 KB, 42 visninger)
__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:22   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Det vil nok føles mindre overmøblert hvis du skal ut med reclineren og. Hvordan er størrelsen på bordene? Kunne du byttet, så det største står i tv-stua?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:27   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Jeg hadde nok gått for hjørnesofa hos dere ja. Syns dere har fått til den beste plasseringen i grunnen, jeg ville nok kanskje ha valgt sånne store paller i stedenfor den lenestolen som er der, da vil det sannsynligvis føles luftigere mot spisestua, og det er veldig greit med sånne paller med barn i hus. Synes selv vi har mer oversikt her i alle fall.
Og så hadde jeg nok funnet en deilig kosesofa eller noe sånt foran tven, hvis det er sånn at dere skulle bytte ut der også?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:28   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Gyda, hva er paller? :nysgjerrig:

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:31   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Syntes det passet best med en hjøresofa der sofaene står nå. Lurt å få utnyttet hjørneplassen. Jeg har aldri likt 2+3, er nok for opptatt av symmetri

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:39   #17
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Gyda, hva er paller? :nysgjerrig:

Paller=puffer.

Reclinere skal UT!!! Vær trygg!
Og ser for meg en stor puff der.

Bordet vi har foran salongen i dag blir alt for stor foran tv-sofan.
Det er i full salongbord størrelse.

Både bordet og sofan foran tv skal ut i løpet av sommeren.

Men dere, tips til hjørnesofa og pall?? Del gjerne!!
Og teppe, er det noen man burde ha?? Har alltid hatt noe, er det ut? Inn? Hvilke typer er best??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 22:48   #18
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Med små barn er tepper definitivt ut her i huset i alle fall. Vi har bare ryer som kan vaskes i maskinen på de mest utsatte stedene, som på kjøkkenet og i inngangspartiet.
Og paller er puffer ja, men det blir litt pussig å kalle det puff i mitt hode, når sånne jeg tenker på et digre beist som det fort kan sitte to unger på når man trenger det. Vi er i alle fall glade for at vi har to sånne som vi flytter rundt etter behov. Akkurat nå faker de hjørnesofa for oss, for å få plass til både juletre og lekegrind i samme stue.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 23:28   #19
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa



Kan jeg ha noen av disse to??
På den nederste, der må man kanskje ha lite bord??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 23:30   #20
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjørne eller to-delt sofa

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Vi har ikke et eneste gulvteppe. Klør og nyser bare jeg tenker på det.

Har et igjen og det er det som ligger under salongen nå. Er sånn helt "glatt". Hadde et under spisestua før men det forsvant i sommer.
Tror jeg har det etter min mamma, hun mener det blir mye lunere på gulvet når man har teppe.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no