Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg trenger ferietips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-10, 16:33   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger ferietips!

Jeg trenger tips til å finne et feriereisemål for familien på fem ("barna" er 17, 15 og åtte). Vi skal reise i slutten av juni og være borte i to uker. Vi har helt sikkert en del preferanser, uten at jeg helt klarer å uttrykke så mange av dem nå.

Reisemålet må være maks seks timers flytur fra Oslo. I tillegg må det være rimelig greit og ikke alt for langt å komme seg fra flyplass til destinasjon (begge deler på grunn av min dårlige rygg).

Tips?

Gammel 26-12-10, 16:37   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger ferietips!

Kreta, Chania-kysten.
Kort flytur rundt 4 timer og ca 25 min fra flyplassen til hotellene.
Lei bil og kjør litt rundt, mye flott og se og man trenger ikke dra langt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 18:13   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips. Akkurat på Chaniakysten har hele familien vært før. Ettersom det absolutt er nok av plasser vi ikke har vært på, velger vi nok et av dem. Hellas er absolutt aktuelt, altså. Det samme er Italia, Spania og Frankrike, men jeg trenger som sagt litt mer konkrete tips.

Gammel 26-12-10, 18:15   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på Naxos og det var ordentlig fint, men det er jo en ganske lang båttur dit, fem timer fra Athen. (Pireus.)

Hvordan går det å ta båt med ryggen din? Det finnes lugarer med absolutt helt kurante senger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 18:17   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi var på Naxos og det var ordentlig fint, men det er jo en ganske lang båttur dit, fem timer fra Athen. (Pireus.)

Hvordan går det å ta båt med ryggen din? Det finnes lugarer med absolutt helt kurante senger.

Det er i grunnen lenge siden jeg har forsøkt meg på lange båtturer. Jeg har ikke tenkt på at det faktisk er lugarer på noen av disse båtene.

Takk for tips!

Gammel 26-12-10, 18:27   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal til Dubrovnik, 6 dager i juni. Tre timer med fly, og 15 minutt fra flyplassen, pga dårlig rygg.

Gammel 26-12-10, 18:43   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har sett litt på Fig tree bay på Kypros, det skal være veldig familievennlig.
Tenker å bestille fly og hotell hverfor seg, hotell gjennom Sembo og fly fra Norwegian.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 18:46   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiste til Tyrkia i fjor med Nazar. Vi var på Pegasus world. All Inclusiv. Vi var 2 familer, hvor barnas alder var fra 5-13 år. Vi var superfornøyd! (kunne vært litt bedre underholdning på kveldene)
- Vi anbefale å sjekke Nazar sine sider. Har enda ikke hørt om noen som har vært misfornøyd med dem. I og med at mat var inkludert, og den var meget god, så ble dette en forholdvis rimelig ferie på 5 stjerners hotell! Pluss også for at det er MYE billigere å handle i Tyrkia enn i Hellas.

http://www.nazar.no/

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 18:59   #9
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Alcudia , Mallorca.
3 timer og 15 min flytur og 40 min fra flyplassen. Her kan du få hoteller med all incl, eller uten. Eller lei en leilighet privat og kjøp kun flybilletter. Vi har vært der i maaaaange år og bare elsker det.

Gammel 26-12-10, 19:55   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takker for tips!

Vi har hatt "familieråd" nå og kommet fram til at alle kan tenke seg Peloppones eller Halkidiki i Hellas eller Italia. Sistnevnte eventuelt med fly fra Rygge til Venezia. Er det noen av dere som vet om det eventuelt finnes fine badebyer i nærheten av Venezia?

Gammel 26-12-10, 20:03   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vi reiste til Tyrkia i fjor med Nazar. Vi var på Pegasus world. All Inclusiv. Vi var 2 familer, hvor barnas alder var fra 5-13 år. Vi var superfornøyd! (kunne vært litt bedre underholdning på kveldene)
- Vi anbefale å sjekke Nazar sine sider. Har enda ikke hørt om noen som har vært misfornøyd med dem. I og med at mat var inkludert, og den var meget god, så ble dette en forholdvis rimelig ferie på 5 stjerners hotell! Pluss også for at det er MYE billigere å handle i Tyrkia enn i Hellas.

http://www.nazar.no/

Hit har vi så lyst til å reise, men finner ikke noe reise for oss med fire barn. Vet du noe om det, om det FINNES noe alternativ for oss?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 20:34   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hit har vi så lyst til å reise, men finner ikke noe reise for oss med fire barn. Vet du noe om det, om det FINNES noe alternativ for oss?

Dere må ha to leiligheter. Såvidt meg bekjent så har ikke Nazar. Nazar synes jeg har helt hinsides priser i skoleferiene, men de har kjempefine anlegg. For oss 5 koster som såvidt får plass i en leilighet så skal de ha 50 000,- i slutten av juni for 14 dager.

LilleT: Rutefly i slutten av juni begynner å bli dyrere nå, men en kan enda finne noen gode priser. Vi 5 reiser rutefly til Malaga neste sommer i skoleferien og leier leilighet og leiebil. Totalt kr 34 600,- for 9 personer (4 voksne og 4 barn) for 14 dagers ferie i 2 store leiligheter.
Reis med Ryanair til Italia og lei f.eks. leilighet gjennom sembo.no. Hvis du vet konkret hvor dere vil reise så kan jeg evnt. være behjelpelig med leilighet hvis jeg har tilgang på leiligheter i det området dere skal reise, eller du kan finne en del leiligheter på finn.no også. Hvis du finne noe billig fly dit dere vil så kan jeg sjekke i det området hva jeg har tilgang på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 22:29   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

[quote=Elisabet;2594215] Nazar synes jeg har helt hinsides priser i skoleferiene, men de har kjempefine anlegg. For oss 5 koster som såvidt får plass i en leilighet så skal de ha 50 000,- i slutten av juni for 14 dager.

quote]

Vi betalte for 14 dager i fjor i slutten av juni kr. 27.000,- (2 voksne og 1 barn på 5år) Da var all mat og drikke inklusiv. Dette synes jeg var billig! Vi pleier ellers å bruke ca 12-14.000 bare i mat og drikke på 14 dager.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 22:37   #14
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takker for tips!

Vi har hatt "familieråd" nå og kommet fram til at alle kan tenke seg Peloppones eller Halkidiki i Hellas eller Italia. Sistnevnte eventuelt med fly fra Rygge til Venezia. Er det noen av dere som vet om det eventuelt finnes fine badebyer i nærheten av Venezia?

var i Lido de Jesolo, en badeby utenfor Venezia, i '88 tro? Det var koselig såvidt jeg husker. Foreldrene mine bare kjørte dit og leide en leilighet, tror ikke de bestilte noe på forhånd.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 00:17   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

[
Vi betalte for 14 dager i fjor i slutten av juni kr. 27.000,- (2 voksne og 1 barn på 5år) Da var all mat og drikke inklusiv. Dette synes jeg var billig! Vi pleier ellers å bruke ca 12-14.000 bare i mat og drikke på 14 dager.

Det er veldig stor forskjell på 1 barn og 3 barn dessverre når det gjelder ferieutgifter med charter i skoleferien. Det merker en først når en får dem. Charter kjører stort sett standard på 2 voksne og 2 barn. Barn nr. 3 må en gjerne betale full voksenpris på fordi en må opp i størrelse på rommene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 09:38   #16
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takker for tips!

For Italia tips kan du bruke denne nettsiden www.initalia.dk, det er leilighets formidling og gode beskrivelser av områdene. Vi har leid av de flere ganger, veldig greit og ryddig. Et eks. http://www.in-italia.dk/resortr_2466.asp

Var i Lido de Jesolo med Apollo i 2007. Litt kjedelig og grusomt langgrunn strand, men veldig praktisk. Vi hadde stor leilighet med to soverom og to bad. God service og hyggelige folk.

Sist redigert av Lavender : 27-12-10 kl 09:45.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 11:43   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips, dere! Vi har landet på et par aktuelle plasser, men klarer ikke helt å bestemme oss.

Gammel 27-12-10, 12:17   #18
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bestilt til Sardinia. 3 timer med fly, 5 minutter med buss.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 21:14   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Vi har bestilt til Sardinia. 3 timer med fly, 5 minutter med buss.

Anbefales! Tok fly til Olbia på Sardinia, direkte med Norwegian. Ca en mil til leiligheten 400 meter fra stranden. Leide med byrået jeg tipset om over.

Alt. Alghero på nordsiden, vanskelig å finne rutefly, eller var det bare lang reisetid pga flybytter, husker ikke. Charter med Star Tour. Ca 8 km fra flyplass til bostedene.

Gammel 27-12-10, 21:22   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henger meg på tråden for å få tips.

Vi jakter i grunnen på det samme, men jeg har litt charter-neller (selv om charter er så mangt), samtidig er ungene krevende å underholde for oss to voksne dersom det ikke er skandinavisktalende barn i nærheten overhodet. Da får vi slappet mer av, selv om vi voksne egentlig liker best å være for oss selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.