|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
New York med barn. ReisetipsBarna er 8 og 11 år. 11 åringen er som sin mor - eeelsker shopping. Vi skal bo midt i Manhatten. Hva bør vi få med oss? Restauranter? 9 dager til disposisjon.
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: New York med barn. ReisetipsFølger med her! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Sv: New York med barn. ReisetipsNå har jeg kun vært i NY med en ettåring, så mine oppdagelser dengang er ikke nødvendigvis det samme som funker med store barn. Men jeg synes FAO Schwarts fortjener et besøk. Det samme med Toys'r'us på Times Square. Den er schwær altså, det er til og med et pariserhjul i midten av butikken. Og en dinosaur som er gedigen som står og brøler. (Den gjorde i hvert fall det i 2006). Og så er the American Museum of Natural History (eller hva det nå heter) kult å besøke. Kanskje også å se Løvenes Konge på Broadway om den går? Den har jeg ikke vært på selv, men hørt mange som har likt det veldig godt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: New York med barn. ReisetipsJa, det Monsoon skriver. Herremannen ville også gjerne til frihetsstatuen, men det rakk vi ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: New York med barn. ReisetipsAnbefaler denne restauranten. Helt ok mat, og god underholdning. Ungene våre (5 og 10 år) elsket den.
|
|
|
#6 |
|
~~~~~~~
|
Sv: New York med barn. Reisetips
Den har jeg notert meg allerede ja
|
|
|
#7 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: New York med barn. ReisetipsStå på skøyter i Rockefeller Center Ice skating rink, eller Central park. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: New York med barn. ReisetipsNew York ...
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: New York med barn. ReisetipsTusen takk for tips
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-01-11 kl 01:20. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
hmm.. jeg har kjøpt meg noen bøker og sitter med kart - hvilket område finner jeg dette i?
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: New York med barn. ReisetipsNew York i april er nok fantastisk. Vi var der i februar og igjen i juli - i februar var det i grunnen altfor surt/kaldt, og i juli altfor varmt ...
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: New York med barn. ReisetipsMange gode forslag, jeg elsker NY, og har enda fler.
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Jeg gleder meg SPESIELT til å få shoppet vår/sommer klær og sko der
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Woodbury Commons ligger ikke i New Jersey, men New York (upstate). Bare så de ikke kjører feil. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: New York med barn. ReisetipsMen ikke slik hestetur med hest og vogn i NY (og sikkert andre steder). Jeg har sett litt for mange filmsnutter på youtube med hester som er skadet og som har det veldig dårlig og der eieren bare driver dem på og hesteierne ignorerer det. Det var en med en som hadde stor skade i foten og en der det rant blod fra nosen på hesten. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Permakulturell
|
Sv: New York med barn. ReisetipsDer var den tråden jeg lette etter før jeg laget min egen. Jeg må ha vært utrolig sløv i søket. :følger med:
|
![]() |
|
|