|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Hva mener "vi" om Losjen?Er det en gjeng med mannsgriser som kler seg ut å spiser god mat og gir litt penger til veldedighet?
|
|
|
|
#2 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Hehe jeg er vel ikke den rette å spørre.Jeg ser alt for godt hvor mye de påvirker,og hvor sterke de er. Så jeg har store problemer med hvordan de passer på hverandre,og blir kvalm av hele gutteklubben grei.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Rebekka er Odd Fellow, sånn for å ha det på det rene.
|
|
|
#4 |
|
Tre små T
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Forøvrig er det Frimurerlosjen jeg kjenner best til.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?
Hvem snakker du om? Det er mange typer losjer, tross alt.
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Jeg synes aller mest det er ganske komisk og pompøst.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Shhh, Kitty!
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Jeg tror at ett hvert nettverk vil kunne påvirke, og det helt uavhengig av om det er organisert eller ikke. Men jeg syns det er helt på sin plass at medlemskap i et slikt nettverk er klart i en situasjon hvor det kan mistenkes påvirkning eller inhabilitet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Og jeg humrer litt av familiemedlemmene mine som er frimurere og går i "Lågen".
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tre små T
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Komisk? Jeg kan jo ikke si så mye siden dette ligger på et åpent forum. Men hvis man her losjemedlemmer i banken,politiet,kommunelege og rådmann. Vel det sier vel seg selv.De er ikke bare bekjente,de hjelper hverandre på måter som er langt forbi hva man trodde var mulig.
|
|
|
#15 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Man kan godt si at losjen er en lukket klubb som utøver makt, men i forbindelse med at jeg har lest en bok om losjen så sjekket jeg medlemslistene som ligger ute på nett. Blant de 19 000 medlemmene er det ikke så veldig mange som er virkelig høyt på strå i samfunnet. Medlemmesmassen virker som et gjennomsnitt av eldre veletablerte menn med solid økonomi. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Jeg kjenner flere som er med i Frimurerlosjen. Jeg må også le litt av dem. Alt hemmelighetskremmeriet, ritualene og "nivåene". Det hele høres veldig bisarr ut for meg. Kan jo selvsagt ha noe med at jeg alltid tenker på "Eyes wide shut" når jeg ser for meg losjebrødre på møte
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Jeg tenker at om man er bekymret for hva en losj kan utøve av påvirkning og makt, så bør man kanskje ikke flire av og gaule "konspirasjonsteori!" av de som er bekymret over mulig innflytelse som mer multinasjonale organisasjoner kan ha.
|
|
|
#18 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Min far er med i en losje, som jeg ikke husker navnet på for øyeblikket, og det er en utrolig fin gjeng.
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
There is no second password.
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva mener "vi" om Losjen?Jeg vet ikke så mye om det, men farfar var frimurer. Når jeg var liten husker jeg at alle mobbet han når han troppet opp med flosshatten sin og skulle på møte |
|
|
|
![]() |
|
|