|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Reinsdyrfilet, trenger litt tipsJeg har fått en stort stykke reinsdyrfilet. Det er på litt over 1,5 kg.
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tipsHvis det er en skikkelig filèt du har fått bør den rosastekes. Å gjennomsteke for deretter å ha i saus vil ikke gi kjøttet den behandlingen den fortjener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tips
Supert, tusen takk. Det er akkurat dette jeg var usikker på. Steketermometer har jeg, så da er det bare å gå igang.
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tipsFlott å kunne være til hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tipsOvnsbakte båter av mandelpoteter lagt sammen med pærebåter i en form, og krydret med timian er veldig godt til reinsdyrfilet. Jeg har også laget blåbærsaus til ved et par anledninger.
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tipsLa den ligge i romtemperatur så lenge som mulig (eller minst et par timer) för du bråsteker utsiden på höy temperatur i rikelig smör. Så i stekeovn slik Nextlife skriver. NB: Reinsdyr er enormt lettstekt, det er ikke mye som skal til! Og det gjör ikke noe om midten er nesten rå heller - det er bedre enn å steke den for mye.
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tipsDet er veldig godt med rosenkål også til slikt viltkjøtt. Ellers ser jeg du har fått tipsene jeg ville gi.
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Kjøpt rosenkål ja. Det er godt. Tenkte å lage hjemmelaget ertestuing også? Jeg syntes det er så godt.
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Takker. Det skal jeg gjøre. Har aldri stekt reinsdyrkjøtt før, så dette blir spennende.
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Reinsdyrfilet, trenger litt tipsNoe som er fantastisk godt er å surre finhakket bacon til det er sprøtt, ha i finstrimlet løk, surre litt til og deretter tilsette rosenkål og surre til de er ferdige. Da får du kombinasjonen bitter, salt og søtlig og det er såååå godt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|