|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() KonfirmasjonsgaveHva gir man i konfirmasjonsgave til gutt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveKommer an på gutten
![]() |
#3 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: KonfirmasjonsgavePengar er vel øverst på dei fleste si ynskjeliste. Eg likar ikkje å gje kun pengar, så eg har gjeve skikkeleg sovepose til han som stadig vekk deltok på dataparty over fleire døgn (og passar naturlegvis til friluftsentusiastar i tillegg), og kortholdar med litt pengar i, til ein som kun ønskte seg pengar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveJeg gir en pen kniv i slire i konfirmasjonsgave til tantebarna mine, uansett gutt eller jente. Har fått gravert inn navnet på knivbladet også, gjøres hos gullsmed som har utstyr for å gravere i stål. Kniven har jeg kjøpt andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveSyns det er fint å gi kunst, f.eks. et lite trykk. Så har konfirmanten noe " skikkelig" å ha på veggen både før og etter at de flytter hjemmefra, og kan samtidig ha et minne om dagen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En, av to-tre
![]() Sv: KonfirmasjonsgavePenger |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: KonfirmasjonsgavePenger hvis du ikke kjenner han særlig godt. Kjenner du konfirmanten godt vet du kanskje om han f.eks driver med fritidsaktiviteter som du kunne kjøpt utstyr til? Hvis han liker å lese er jo bøker et alternativ, du kan ev. kjøpe filmsamling til den filminteresserte, friluftsutstyr til den aktive, sportsbag med god drikkeflaske til den treningsglade. Legg eventuellt ved byttekort slik at konfirmanten føler seg fri til å bytte gaver som ikke faller i smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Konfirmasjonsgave
Jeg har gitt mine 2 guttetante barn dette(uten inngravering for den tanken slo meg aldri
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 30-04-11 kl 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: KonfirmasjonsgavePenger er vel alltid en god løsning for gutter i den alderen er min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveFølger med her for vårt fadderbarn som er gutt skal konfirmere seg neste år.
![]() |
#13 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveJeg har konfirmant om to uker, en gutt.
1996 & 2002 "Det har jeg aldri gjort før... Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..." -Pippi Sist redigert av Robyn : 30-04-11 kl 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
WF: BNBE
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveJeg og søsknene mine skal kjøpe til fetteren vår i år, og tenkte å kjøpe noe sykkelutstyr han ikke har. Han ønsker seg penger til bærbar PC, men vi vet at han får penger fra mange andre i familien, og mer enn nok til å kjøpe PC, derfor velger vi å kjøpe noe annet. Hadde han ikke hatt det fra før hadde også koffert, sovepose, fjellsekk og liggeunderlag vært aktuelle gaver.
![]() |
#15 |
Fartsfantom
|
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveJeg er enig med Robyn. Det er viktig å gi gaver som mottakeren vil like. Det er tross alt h*n som skal bruke gaven, ikke giveren. Jeg hadde konfirmant i fjor, og han er av den typen som ønsket seg telt, sovepose etc, men dette gjelder ikke alle. Og det er viktig å tenke på. Det kan være lurt å høre med foreldrene om hva vedkommende ønsker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg også enig i. At man gir en gave som mottakeren ønsker seg og vil like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveNevøen til mannen var glad i å mekke og skru, så til konfirmasjonen fikk han ei verktøykasse fyllt med godt verktøy. Det falt veldig i smak og brukes stadig mer nå tre år etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveJeg er enig med Robyn, og hvis man ikke vil gi penger, så hør med foreldre hva konfirmanten kan trenge utenom playstation osv..!
![]() |
#19 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: KonfirmasjonsgaveVi var superlur da lillefetteren min konfirmert; vi gikk sammen og kjøpte snowboard (brett, bindinger og sko) til ham. Nå fikk vi riktignok veldig god pris på utstyret siden vi har venner på rette plassene, men det var ikke store summen som skulle til for hver av oss.
![]() |
|
|