Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Children of men

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 20:22   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Children of men

Satt i fremtidens England, 2027. Alle kvinner er blitt sterile. Mens verden utenfor England har kollapset, klarer de å holde det gående. De har en særdeles strikt flyktningepolicy; alle fugees jaktes på og shippes ut.

Hovedpersonene møtes når han skal hjelpe henne å komme seg i sikkerthet.

Den er bra. Begynte litt tregt, men tar seg godt opp igjen. En av de mer klisjeaktige var faktisk veldig rørende.

Gammel 07-03-07, 20:25   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chilren of men

Du er litt rar i dag, Sitron?

Gammel 07-03-07, 20:27   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den også godt. :deltar:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:28   #4
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Chilren of men

Filmen?
Den suger.
Boka derimot, er veldig, veldig bra.
Man skjønner faktisk nesten ikke at det er samme film når man har lest boka først. Elendig var den.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:29   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må slutte å lese, lil'c.

Vimsen; er jeg rar?

Gammel 07-03-07, 20:34   #6
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Children of men

Pittelitt.

Gammel 07-03-07, 20:35   #7
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Chilren of men

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du må slutte å lese, lil'c.

Aldri i verden.

Gammel 07-03-07, 20:36   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Gammel 07-03-07, 20:38   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte å se den forleden, men sovnet på sofaen en gang i løpet av den trege starten.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:43   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg likte den. Så den før jul. Jeg vet ikke, den var litt langtrukken og "rar". Men det var litt humor i den da. Holdt på å daue av latter i den scenen der de dytter bilen bortover med den gjengen etter seg.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 09:56   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så vi igår. (Litt sent, men vi så den for en gangs skyld på lovlig vis )

Den var supergodt laget, nydelig, gode skuespillere. Litt av fordelen med en DVD er jo bonussporene, og "bakomfilmen" til fødselsscenen var fantastisk, og når man ser hvor mye pes de hadde for å lage bilscenen så blir man litt imponert.

Jeg syntes slutten ble litt tam, og at det kanskje ble vel mye politisk symbolisme i det. Måtte inn på Wikipedia og lese om boken, og vi er vel enige om at det omtrent bare er tittelen som er gjenbrukt.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 12:06   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det var en veldig god film, dystopisk uten å være helt misantropisk, og gripende uten å være sentimental. Skuespillerne er dyktige og alt annet filmteknisk fungerte bra. Og så syntes jeg at slutten var veldig riktig i forhold til resten.

Gammel 24-06-07, 15:51   #13
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt igjen med følgene følelse da jeg hadde sett filmen: "Var det alt?"

Jeg har ikke rukket å lese boken, men ser frem til å gjøre det.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 15:58   #14
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Den har jeg hørt mye bra om. Så den vil jeg se.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 16:03   #15
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Children of men

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har ikke rukket å lese boken, men ser frem til å gjøre det.

Den er veldig bra!

I sterk motsetning til filmen, som er elendig.

Bare vær obs på at filmen dreper hovedpersonen i boken rimelig kjappt bla. og handlingen er nesten ugjenkjennelig til tider.

Gammel 24-06-07, 16:15   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mest det at filmen ikke ligner boken du misliker, lil'c, eller er det andre ting du synes er dårlig ved den også?

Gammel 24-06-07, 17:18   #17
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Children of men

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det mest det at filmen ikke ligner boken du misliker, lil'c, eller er det andre ting du synes er dårlig ved den også?

Det er nok mest det at de har "voldtatt" boken så til de grader.
Jeg likte virkelig boken veldig godt, og gledet meg til filmen. Men så skjedde jo det som skjedde i filmen slik at helt fra de første minuttene i den var jeg dypt skuffet og lettere sjokkskadet.
Og da ble jo alt galt hele veien.

En annen ting, når jeg prøver å tenke objektivt er jo at filmen er mye mer voldelig og mer actionfyllt enn boken. Og det synes jeg stemmer dårlig, det virker som de bare har "slengt" på litt krigstilstander for å få opp action ratioen, og det liker jeg dårlig.
Og slutten på filmen synes jeg virkelig var elendig i forhold til bokens slutt.
Storyen i boken er også mye bedre enn den i filmen, og det er jo nesten to vidt forskjellige historier.
Detaljene er selvsagt bede i boken, men det sier seg selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.