|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tåler regn
|
Gratis kunnskap er noe dritt ...Klarer noen å ta dette partiet på alvor? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Jah.
Hvem som helst kan låne bøker på universitets- og høyskolebibliotekene, helt gratis. Det er bare å søke om et lånekort, så kan man låne og lese hva man vil. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Nei.
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Matilda: jeg hadde lånekort på universitetsbiblioteket da jeg var elev på videregående. Det var veldig nyttig da jeg skrev semesteroppgave. Det er altså ikke nødvendig å gå veien om folkebiblioteket en gang. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Neida, men bøkene er jo uansett tilgjengelig, og samme hvor man bor. Da jeg gikk på videregående brukte jeg bøker fra NTNU, UB, Hamar og hvor de nå måtte ha det jeg trengte - uten å bo i nærheten av noe universitet, og uten å behøve å oppsøke biblioteket selv. Raskt går det også, et par dager fra bestilling.
|
|
|
|
#8 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Hvem sine stemmer vil de vinne med dette?
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Dette er jo helt logisk med tanke på FrP sin politikk? Veldig godt illustrert her: (Kilde: youtube.com) Hver og en skal være sin egen lykkes smed. Man må plante for å høste. Med frihet har vi ansvar for å så. Hvis man skulle være så dum å bli født inn i en ressurssvak familie økonomisk eller intellektuelt, eller bli syk og måtte leve på lite midler, så kan man jo ikke forvente å tuske til seg noe som andre har sådd! Rettferdighet. Det er det vi snakker om. ![]() Skulle FrP komme til makten ( ) og begynne å tafse på bibliotekordningen, så skal de få med meg å bestille altså! ![]()
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Kjenner at jeg blir sånn ordentlig lei meg av at noen kan foreslå noe sånt som dette.
|
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Jeg er saa infernalsk flau over at det partiet faar saa mange stemmer at jeg overveier aa bli her i California.
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....
Jeg tror nesten jeg måtte vurdert å flytte dit om de kom til makten her. |
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....Hver 5. nordmann... Helt utrolig! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt ...I forlengengelsen av dette, og uten at FrP har noe med det å gjøre så vidt jeg vet, så synes jeg også forslaget til Kopinor om at alle studenter må kjøpe pensum heller enn å for eksempel låne eller laste det ned fra biblioteket er ganske horribelt: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt ...Altså, jei mener atte vorfor skal bøker være gratis, liksom? Her blir vi ranet når vi kjøper sprit, røyk og bensin, men bøker skal dem altså bruke MINE skattepenger på! Heia Norge!
|
|
|
#18 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt ...
Dessuten kan vi jo gå på mammutsalg.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Gratis kunnskap er noe dritt ...Dette er da ikke noe nytt, er det? FrP har vel sagt dette i mange år. Vil de ikke privatisere helsevesenet og, så vi får det slik som i USA? Nei, de får ikke min stemme, akkurat.
|
![]() |
|
|