|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Kvinnenettverket Høye hælerDagbladet har slått opp en sak om et kvinnenettverk kalt Høye Hæler som visstnok består av relativt unge kvinner innenfor media, pr og politikk som har hatt møter på Stortinget. Her er link til saken: http://www.dagbladet.no/2011/05/30/n...eler/16720705/ |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerKvinnenettverket Høye hæler?
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerSelve konseptet kvinnenettverk har jeg ingen motforestillinger mot, hvorfor skal ikke kvinnene få lov når menn har hatt slike nettverk i årtider, uten at noen har reagert en tøddel på det? Men de kunne for guds skyld ha valgt et litt annet navn, for det navnet får det hele til å virke ganske barnslig ut.
|
|
|
#7 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerMen hva er det? En slags losje? Hvordan skal de hjelpe hverandre frem? Er det en slags venner anbefaler venner satt i system?
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerJeg hengte meg mest opp i at en lærer var invitert. Du store!
|
|
|
|
#9 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Kvinnenettverket Høye hæler
Nei, ikke mer problematisk. Men er det problematisk og hvorfor?
|
|
|
#12 |
|
koko
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerJeg, i min enkle verden, kan ikke se at dette skal være problematisk. Tvert om, så må det vel være styrkende for de som er med? Og i og med at det flere av dem er personer med en viss posisjon i samfunnet velger jeg å tro at det gagner oss andre også.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerJeg er ikke spesielt skeptisk, men stiller også spørsmålstegn ved nytten. Har litt problemer med å se hva de faktisk kan hjelpe hverandre med p.g.a. dette nettverket? Uformelle og naturlige nettverk virker for meg mer nyttige. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
♡
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hæler
Som var nøyaktig det jeg hadde tenkt å si.
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerEr det en nyhet at det finnes kvinnenettverk? Nei, jeg har ingen problemer med at slikt finnes, ei heller navnet. Ligger sikkert en sarkastisk tanke bak var min første tanke.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerJeg har vært forsøkt vervet til kvinnenettverk flere ganger, og takker alltid pent nei. De nettverkene har stort sett endt i intriger, bakvaskelser og sladder. |
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnenettverket Høye hælerJeg synes kvinnenettverk er helt greit og at navnet er greit, fordi jeg tar det som en selvfølge at det er sarkastisk. Dette er jo stadig vinklingen kvinner blir møtt med i media, det er liksom stadig en sensasjon når noen er blonde og pene og kan gå på høye hæler og tygge tyggegummi samtidig, eller når noen (kvinner, altså) både utretter noe i yrkeslivet og har familie samtidig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|