|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
etterpåklokest
|
Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Jeg har lyst til å ta med ungene ut og spise etter jobb i dag (les: mannen er borte, kjøleskapet er tomt og jeg er tiltaksløs). Tre av ungene har matallergier, og en av de skal verken ha melkeprodukter, egg eller soyaprotein. Jeg er ganske fersk i gamet som allergi-mamma, og aner ikke hvor jeg skal ta de med for å spise uten at de får mageknip og/eller diare av maten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Sushi |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Pizza? Du kan jo bestille uten ost. Men greit å forhøre seg om det er melkeprodukter i deigen først. Jeg troooor, uten å være helt sikker, at Dolly er relativt safe der.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Egon skulle jeg til å foreslå, fordi de er så proffe på allergimat der (hvertfall de Egon-ene jeg har vært på). Men så ser jeg du ikke fikk så bra svar derfra... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Jeg har blitt imponert over McDonald's. De er gode på varedeklarasjon og gode på tilpasninger. Vi kunne i hvert fall ta med glutenallergiker uten problemer, og de vet sikkert noe om melkeallergikere også.
|
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Mulig jeg bare var litt uheldig med den som svarte, m^2. Jeg forsøkte forklare at to av ungene ikke bør ha soyaprotein, eller noe som det står vegetabilsk protein i innholdsfortegnelsen til, men fikk bare gjentatte svar om at de ikke bruker soyaolje. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Jeg overleve et burgermeal jeg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Egon i tårnet er greie, altså. Laks og ris - ikke noe problem. Vi har testet.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Jeg fant det godt gjemt på McDonald's sine sider også. http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/ourmenu.jsp
|
|
|
|
#12 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?
Takk, takk! Laks og ris var lurt, det synes de jo er veldig godt også! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
etterpåklokest
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?Thai resturanger pleier som oftest å få til noe |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor tar jeg med matallergikerene mine ut og spise?McDonalds har vært vår allergivennlige venn når det gjelder å ta med barn ut å spise...
|
![]() |
|
|