|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?Jeg er for ordningen vi har, og ønsker ikke vin og sprit på Meny eller bensinstasjonen. Grunnen til det er at det er dokumentert at økt tilgjengelighet og økt konsum henger sammen, og at konsum og antall personer med alkoholavhengighet henger sammen. Det er ikke noe stort offer for meg å reise på vinmonopolet når jeg trenger varer derfra.
|
|
|
#3 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?Den store fordelen med vinmonopolet, er at de sikrer et godt utvalg. Man kan vel stort sett stole på utvalget der, og prismessig synes jeg det er helt greit. Nå som nærsenteret vårt har fått vinmonopol, klager jeg ikke.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?Jeg koser meg jo stort når jeg er på ferie i Italia og kjøper vin sammen med maten. Til nesten ingen penger. Men vil jeg ha det sånn her? Nei. Jeg syns polet er greit jeg. |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?
|
|
|
|
#9 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?Jepp, enig med resten. Vinmonopol sikrer godt utvalg og de har flinke folk der som kan vin.
|
|
|
#10 |
|
Whatever, never mind
|
For ikke å snakke om First price eller Landlord vin! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fola Blakken
|
Ja, bare tanken.
|
|
|
|
#12 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?Jeg er også for Vinmonopolet,helt grei ordning. Man trenger ikke ha tilgjengelighet til alkohol på lik linje med mat og andre varer,men i de tilfellene hvor man må reise langt avgårde,kunne det jo vært et "miniutsalg" i dagligvarebutikken eller noe sånt. Noe liknende medisinutsalg,kanskje. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?I utgangspunktet er jeg motstander av Vinmonopol, men jeg se så absolutt faren for kjip billigvin i butikkene |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Det er søren ikke langt i fra bare Bunnpris og Rema, spør du meg. Vi har kjipt matvareutvalg her i landet.
|
|
|
|
#15 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Vin på blå resept?
|
|
|
#16 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Helt enig. Jeg setter dessuten pris på å kunne få råd og tips når jeg er på polet, og jeg liker at de anbefaler produkter på fritt grunnlag. Og jeg liker at det har kommet pol på flere og flere småsteder slik at man slipper å legge ut på dagstur hvis man er på impulstur på hytta. Dette til tross synes jeg det er helt i orden å begrense tilgjengeligheten ved å ha begrensede åpningstider slik det er i dag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Jeg er ikke uening i at det er langt bedre utvalg i andre land, men om en oppsøker andre matbutikker (som Meny, Ultra, Helgø osv), så synes jeg ikke det er så helt ille faktisk. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Det skjønner jeg. Jeg antar at vinutvalget vil gjenspeile det generelle utvalget på de ulike stedene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vinmonopol, ja eller nei?Jeg synes det er greit med vinmonopol, da får en godt utvalg og betjening med god kunnskap om varene. Samtidig så hadde det vært greit å ikke va en time hver vei til nærmeste polutsalg, så egentlig kunne jeg tenkt meg at de hadde noen sorter på Sparbutikken.
|
![]() |
|
|