|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Diverse omstendigheter gjør at jeg virkelig bør få tatt lappen i løpet av sommeren. Dessverre har jeg fryktelig skvisa hverdager, sånn at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal få klemt inn enda en aktivitet.
![]() |
#2 |
Unik
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Eg tok lappen på 14 dager. Det er rimelig intens, men fordelen er jo at ein får mange kjøretimar i eit og ein gløymer ikkje ut ting frå gang til gang.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Tja, ligner miljøet der du lærer å kjøre på det miljøet du kjører i til hverdags? Jeg vil påstå at en uke på et sted med et halvt veikryss ikke gjør deg spesielt god til å kjøre i Oslo-trafikken for eksempel.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Sikkert ok for å ha tatt lappen, men jeg tror du må belage deg på mer øving etterpå.
![]() |
#5 |
I tropene
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Tallulah: Mitt viktigste motargument.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Får du kjøre opp der eller må du kjøre opp i Oslo?
![]() |
![]() |
#7 |
I tropene
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Tjorven: Jepp, blir jo faktisk ytterligere stress med levering av storebror i en tredje retning fra august av. Skal attpåtil være alene med ungene i minst to 14-dagers porsjoner i løpet av høsten.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Karima: Kanskje dere skulle flytte inn hos oss de to 14-dagersperiodene? Da blir i hvert fall forflytningene i en retning. 7 personer på 3 soverrom og 80 kvm går helt fint.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?
Det lærer du fort. Verken jeg eller mannen hadde erfaring med bykjøring før vi plutselig måtte, men da hadde vi hatt lappen i nesten 10 år (uten å ha kjørt noe særlig de 10 årene annet enn når vi var hjemme på ferie).
![]() |
![]() |
#10 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Hva med å kjøper opp på "bøgda" på et tidspunkt når det passer deg, også ta noen kjøretimer med en kjørelærer i Oslo for å takle forholdene der du må kjøre til hverdags bedre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I tropene
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Tjorven: Ha ha, mine hypersosiale barn hadde garantert elsket den løsningen.
![]() |
#12 |
Nærmer seg
|
Jepp, og et poeng er at det er lettere å kjøre opp i ytre gokk klokken åtte en morgen midt i fellesferien enn i Oslo. Ta timer når du kommer igjen eller lærekjør litt så går det seg til. Mannen tok lappen i USA som 16-åring og må fortsatt spørre meg om trafikkreglene.
![]() |
#13 |
Unik
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Karima: Det er ein god del år sidan eg tok lappen på denne måten. Men då hadde me i alle fall ein god del dødtid i løpet av dagen. Første veka hadde me rundt 2 kjøretimar om dagen og så undervisning om kvelden. Dette varte i rundt tre timer kvar kveld.
![]() |
#14 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Jeg tok sertifikat hos en av de trafikkskolene, den første du linker til, dog ikke på intensivkurs. Og fraråder dem forsåvidt, skjønt det har mer med personlige egenskaper enn trafikale å gjøre.
![]() |
#15 |
I tropene
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Sweet, shute. Enig i at det menneskelige/ideologiske er det mest påfallende problematiske her, men tipper den trafikale konsentrasjonen også ble berørt.
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Jeg hadde vært skeptisk, hvertfall hvis jeg bodde et sted med mye bykjøring. Jeg har hatt lappen i litt over to år, og er fortsatt ingen fan av å kjøre i Oslo. Jeg gjør det når jeg må, men jeg liker det ikke - og jeg er overlykkelig over at jeg fikk oppkjøring i rushen og slapp å kjøre i byen. Men det er kanskje annerledes hvis man bor der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg vet at mye har endret seg siden jeg tok lappen for 15 år siden, men var ikke det fryktelig mange?
![]() |
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Joda, det var mange. Men jeg øvelseskjørte ikke noe utenom, og jeg hadde jo betalt i dyre dommer for den pakka, så da var det jo like greit å fortsette rutinen med 2-3 dobbelttimer i uka mens jeg ventet på oppkjøringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Hva med denne skolen i Drammen. Nærmere og langt mer realistisk trafikkbilde. Verdt å sjekke
![]() |
#20 |
I tropene
![]() Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?Veldig bra tips, Pamina, takk skal du ha!
![]() |
|
|